Hoi dames, Kleine heeft aan beide oortjes een ontsteking. Nog geen knallende, maar hij heeft echt veel pijn. Niks voor hem om de hele tijd te huilen, zoooo zielig. Het volgende doe ik al; Naar hap geweest ( diagnose dus dubbele ontsteking, maar geen antibiotica, waar ik het ook mee eens ben, want liever t lichaam t zelf laten oplossen... Tenzij het natuurlijk veel erger wordt..) Maximale paracetamol ( wat vrij weinig is, maar 3) Zoveel mogelijk rechtop of half rechtop, bijv in wandelwagen slapen. Afleiden Iemand nog een gouden tip?
Ik weet niet of hij het al mag hebben, maar bij de apotheek of drogist hebben ze pijnstillende oordruppeltjes van otalgan. Die mag je alleen gebruiken als hij geen loopoor heeft, dus vliesje moet nog intact zijn. Mag gebruikt worden vanaf 6 maanden lees ik net. Werkt hier heel goed. Alleen dan als tip, stop het flesje in je broek zak, word het beetje warm en krijgt hij niet van die koude druppeltjes in zijn oor...
Ik zou geen olijfolie in het oor gaan gieten. Bij een oorontsteking heb je grote kans dat het een loopoor wordt (dan is er een scheurtje/gaatje in het trommelvlies ontstaan door de druk, kan trouwens geen kwaad) en dan moet je niks erin stoppen. Een neusspray gebruiken is misschien nog een tip. Dan blijven de holtes in neus/kaak/voorhoofd zo goed mogelijk open en die staan in verbinding met de oren en dan komt er geen drukverschil en dus minder pijnklachten.
Hej, Thanks allen. Nee ik giet niks in t oortje. Vind ik toch wat eng,ik had hoop op een of ander homeopathische wondermiddel / aanrader! De neusspray gebruik ik idd. Nou ja, we moeten er maar even doorheen, heb erg met hem te doen. Hij klit zich bijna de hele dag aan me vast als een aapje. Afwisselend huilen of slapen. Gelukkig nu in diepe slaap in de wandelwagen, kan ik even eten ed
Ik las op het potje chamodent dat het ook helpt bij oorpijn? Kan je eens proberen, heb je het meteen in huis mochten de tandjes komen!
Een ui snipperen en het uienvocht op een watje doen. Dit doe je in zijn oor (als je erbij bent). Dit trekt een ontsteking uit het oor. Klinkt raar, maar werkt echt! Verder kun je zijn bed schuin zetten om de druk van zijn oren te halen. En neusspray gebruiken. Beterschap met hem!
Otalgon druppels kunnen geen kwaad, die verlichten de pijn een beetje en kun je gewoon bij de Kruidvat krijgen! Hier vanaf Juli liggen sukkelen met 3 dubbele ooronstekingen! Antibiotica, zetpillen , oordruppels en neuspray en heel heel veel knuffelen waren het enigste wat hielp! Gelukkig is die nu geholpen en heeft die buisjes en de neuspoliepen zijn eruit want hij was al 7 weken verkouden en de poliepen bleken erg groot te zijn wat een van de oorzaken was! Je moet er ff doorheen en als jij denkt dat die teveel pijn heeft gewoon blijven bellen en erop staan dat ze hem iets geven waardoor de pijn minder wordt, om je kindje zo te zien doet je zelf pijn aan het hart en wil je het liefst zelf de oorpijn hebben! Beterschap en volg je mamahart!!
Bi oorontsteking vind ik het zielig dat er geen antibiotica wordt gegeven. Oorontsteking doet gewoon ondragelijk veel pijn, het is anders als keelontsteking oid (want dan zou ik ook geen ab geven). Wat wij deden: - 3x per dag neusspray; - elke 4uur een pcm (dit mag gewoon van de kinderarts, doen ze in zkh ook. De dosering op verpakkingen is heel terughoudend om extreem overdosering te voorkomen); - tegen je aan laten slapen. Dan ligt ie recht op en heeft ie warmte en troost van mama; - oortjes warm houden; - drinken doet ook veel pijn met oorontsteking. Mijn zoon kon maar een paar slokjes tegelijk drinken. En dan de hele dag door (is ook goed bij koorts)