Tips voor overgang wintertijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ice19, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Dag dames! Hoe gaan jullie dit weekend om met de wintertijd?
    Bereiden jullie je kleintje al eerder voor? Ik zoek namelijk wat tips.
    Ik heb een dochtertje van 4,5 maand en weet niet zo goed hoe ik t het best kan introduceren!

Gr. Ice

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Gewoon, per direct de tijden aanhouden die dan gelden...nooit moeilijk over gedaan :-D en nooit problemen mee gehad..

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik sta er niet eens bij stil...

Zeker als ze zo klein zijn als jou meisje voedde en sliep hij nog op verzoek dus ach toen had ik er dus ook geen last van...
    En nu doe ik hetzelfde als altijd gewoon doorgaan...

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij zijn verleden jaar op zondag middag gaan zwemmen daar worden ze meestal heel moe van met als resultaat hij was het gelijk gewend :)

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb nooit problemen gehad. hield me qua voeding altijd aan de nieuwe tijden.

hoe het dit jaar gaat geen idee we gaan het merken..
    moet er ff doorheen denk ik..

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha lekker makkelijk gezegd later naar bed later wakker...
    Bij heel veel kindjes werkt dat toch echt niet zo :p

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Pff, ja zeker makkelijk gezegd. Die van mij wordt alleen maar eerder wakker als hij later naar bed gaat!

Ik zie er ook wel een beetje tegenop, de overgang naar wintertijd.. we zien wel hoe het loopt. Hij is vanwege een vrijgezellenfeestje de nacht van zaterdag op zondag uit logeren, dus die eerste nacht (ochtend:D) zitten mijn schoonouders er mee hahaha. Normaal gesproken is zoontje ergens tussen half 7 en 7 wakker, dus dat zal nu vast wel half 6-6 uur worden. Hopelijk duurt dat niet al te lang.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Oh hier heb ik dus helemaal niet bij stil gestaan :S

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als ik zie hoe weinig last mijn dochter had van een jet-lag vanuit amerika, maak ik me over de wintertijd niet zoveel zorgen. Gewoon zien wat je kindje doet en gewoon gelijk op de nieuwe tijden leven. Ik heb er zelf ook nooit last van.

10. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    De eerste dagen gewoon zelf ook op tijd naar bed gaan, na een paar dagen is alles weer 'normaal'.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Doe er niks aan... Zaterdagavond passen mijn zusje en zwager op Nina en dan zal ze toch wel wat later als anders op bed liggen.

12. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Mijn dochter gaat nu 15 min later naar bed (overdag en s'avonds), vanaf morgen nog een kwartiertje later, zo hoop ik dat het ongemerkt gaat.normaal gesproken gaat ze op vaste tijden naar bed, dus als ik het in een keer schuif, dan zal ze dat zeker merken (als gevolg dat we allemaal eerder uit bed moeten s'ochtends)

13. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik doe er ook niets aan, vorig jaar is het ook goed gegaan. Toen was ze wel een stuk kleiner.
    Zaterdagavond gaan we weg, ws gaat ze wel iets later naar bed dan bij ons. En we zien zondagmorgen wel. Zondag proberen om gewoon de normale tijden te eten en te slapen. We zullen zien hoe het gaat.

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik ga me er niet druk over maken, we zien wel hoe het loopt..

15. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    zie er ook tegenop zoontje is elke dag om 6 uur wakker dat worrt dus 5 uur. Het latr naar bed brengen werkt hier helaas niet

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ga zaterdag of zondag lekker naar het zwembad daar slapen ze altijd zo lekker lang van :)

17. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Juist, dit is de mooiste tip denk ik!

De kindjes zullen even een paar dagen wat vroeger wakker zijn, maar omdat je het hele dagritme omgooit (je schuift namelijk ALLE activiteiten een uur op) trekt dit vanzelf bij.

Daar ga ik vanuit! :D

18. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie er ook tegenop.. Hier geldt de theorie ook niet; later naar bed, later wakker.. mijn ouders laat ik D. rond 19.30u in bed leggen ipv 19u en dan zien we wel! ma, di en woe werken dus hopelijk kunnen oma en twee dagen kdv er mee omgaan..

Deel Deze Pagina