vanaf wanneer vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy424, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hoi allemaal

Ik ben nu 5 weken zwanger en het is nog veel te vroeg om te vertellen. Echter zit ik met een probleem. Ik heb het wel tegen mijn ouders gezegd en mijn moeder heeft last van alzheimer, en die had niet meer begrepen dat ze het niet door vertellen mocht, die heeft het dus tegen alle buren en ooms en tantes gezegd. Nu kom ik uit een kleine gemeenschap waar het dus gelijk als een lopend vuurtje gaat op me werk. Ik ben hier helemaal niet blij mee omdat ik eerst de echo wil afwachten, maar dat wordt nu dus lastig. Ik heb de mensen die naar me toe kwamen op het hart gedrukt niks te zeggen en dat doen ze ook niet. Maar nu is dus het geval dat eigenlijk me collega's het eerder weten als me eigen vrienden en dat vind ik niet leuk, maar ik wil eigenlijk nog niks tegen ze zeggen maar wil ook niet dat ze het van anderen horen, wat zouden jullie doen?

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het onze ouders meteen verteld. De weten dat het in Griekenland als een lopend vuurtje gaat en mijn moeder vertelt het alleen aan haar vriendinnen in haar kerk. Mij maakt het niet zo uit. Komt het uit nou ja dan zien we wel weer.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook vrij vroeg verteld en na de 1e echo aan vrienden enzo.
    Maar ik maakte me er ook absoluut niet druk om als anderen het al wisten.

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap hebben wij het bijna direct na de positieve test verteld. Sowieso omdat ik het echt niet voor me kon houden (en zeker niet bij mijn moeder) en ik vind het wel fijn, dat mocht er iets zijn ze begrijpen waarom en er eventueel voor mij/ons kunnen zijn.
    Vriendlief denkt hier trouwens heel anders over. Hij wil het echt pas vertellen na de 12 weken, want dat is 'veiliger' ;) Ik ben alleen onwijs misselijke en moe nu met deze zwangerschap, dat mensen wel in de gaten hebben dat er 'iets' is.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    In jou situatie zou ik het je vrienden nu vertellen, de mensen die het dichtste bij je staan. Omdat de buren het al weten en de overburen en waarschijnlijk de bakker ook krijg je nog meer praat en dan horen je vrienden t van hun.

6. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Het was bij mij wat anders, met 8 weken werd het al zichtbaar en met 9 weken hebben wij het wereldkundig gemaakt.
    Maakte mij niet echt uit.

7. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    bedankt voor jullie reacties. Me vriend wil het echt pas na de echo zeggen, gelukkig duurt dat nog maar anderhalve week voordat dat zo ver is. Maar ik heb wel besloten dat mochten nog meer mensen er achter komen ik het wel tegen me vrienden ga vertellen, want dit leuke nieuws wil ik gewoon zelf vertellen.

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Onze ouders vertelden we het na de eerste echo, rest van de familie en vrienden bij 12 weken. Ik vond het wel leuk om enkele weken een geheimpje te hebben :D

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ach, ik heb het direct na een positieve test van de daken afgeschreeuwd. Ik ging er niet vanuit dat het mis zou gaan.
    En ach, als het misgaat dan kan je er sowieso niks aan doen en hoef je niemand uit te leggen waarom je je zo rot voelt.

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb het ook na de positieve test tegen iedereen verteld die het maar wilde weten. Mijn collega's wisten al langer dat ik zwanger wilde worden dus die waren super blij voor me. Heb het alleen niet tegen mijn baas verteld, totdat ik de 1e echo had gehad.

Deel Deze Pagina