Hallo dames, Misschien is deze vraag al eens gesteld maar hoe lang zouden jullie maximaal rijden naar een vakantiebestemming met een baby van 5 maanden? Ik ben in april uitgerekend en we zouden in september graag met de auto op vakantie willen. Maar is dat wel praktisch en haalbaar? De reden dat ik het nu al vraag is dat lief zijn vakantieplannen voor aankomend jaar rond november moet doorgeven. Alvast bedankt!!
Tot je er bent Alleen even elk uur of elke twee uur (ligt aan de etenstijden en slaaptijden) eventjes stoppen. Wanneer ze lekker ligt te slapen zou ik mooi doorblazen en wanneer ze wakker is zou ik wat vaker even stoppen om even te spelen en wat te eten/drinken.
Bedankt voor je antwoord Ratatosk Het is dus geen gekkenwerk? Ik kreeg blikken van mensen alsof ik niet van deze wereld ben.
Nouja het is maar net hoe gek je bent denk ik. Sommige mensen vinden het een hele onderneming om zichzelf aan te passen aan zo'n kleintje door steeds te moeten stoppen, of ze hebben zelf een babietje (gehad) wat steeds huilde in de auto. Het ligt aan je eigen ervaringen.
Wij zijn naar zuid Frankrijk gereden met een 3 maanden oude baby, zijn s'avonds gaan rijden, na 1,5 gestopt even flesje, verschonen en lekker op haar bij laten liggen. Daarna heeft ze 3,5 uur geslapen.. Zo zijn we doorgereden. Wij vonden het echt prima te doen. We zijn uiteindelijk een keer of 10 gestopt.
Wij zijn met onze dochter van bijna 4 maanden toen ook naar Frankrijk gegaan, was 800 km en zijn 2 keer gestopt. Ze slaapt veel in de auto dus zolang zij sliep, reden wij door Gewoon lekker op vakantie gaan!
Veel hangt natuurlijk af van je kind. Als je een huilbaby hebt bijvoorbeeld, dan kan ik geloven dat 200 km al ver is. Als je kleintje daarentegen heel de tijd slaapt, kan je rustig naar Frankrijk, Spanje of Italiƫ rijden - eventueel in 2 dagen. En nee, dat valt helaas niet op voorhand te voorspellen. Daarnaast hangt het natuurlijk ook af van hoe je je zelf voelt en hoe gewend jullie zelf lange ritten zijn. Als je nu al elk jaar naar 't Zuiden rijdt, lijkt het mij minder lastig dan als je dat nog nooit gedaan hebt. Ik zou dus wel vrij nemen in september, maar het een beetje van 't moment laten afhangen hoe ver je trekt.
Dat je nu al de data moet doorgeven, betekent toch niet dat je ook al moet boeken? Ik zou nog niks boeken wat ver weg is. Dat kan ook nog last-minute als je dat heel graag wilt. Of je gaat gewooeen keertje wat dichterbij huis weg, is toch ook geen ramp? Ik lees allerlei verhalen over kindjes die slapen in de auto. Die van ons kon alleen maar krijsen. Ik vond tien minuten in de auto al een ramp, laat staan dat ik meerdere uren zou moeten rijden! Helaas weet je dat niet van te voren. Dus ik zou of nog niet boeken, of voor de zekerheid een keer wat dichter bij huis blijven.
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik besef me heel goed dat het ook van het kindje afhangt en misschien staat het ons wel enorm tegen rond die tijd. @Tupp: ik ben ook niet van plan om te boeken. We hadden het gisteren met schoonfam over vakantie en dat lief zijn dagen binnenkort moet doorgeven. Toen ik aangaf dat ik hoopte volgend jaar in september met z'n drietjes naar Frankrijk te gaan kreeg ik nogal fronsende/bezorgde gezichten. Vandaar de vraag.
Ons kindje was 13 weken toen we naar zuid frankrijk zijn geweest onderweg een aantal x keer gestopt kindje lekker op het aankleedkussen gelegd kon hij vrij bewegen en het was prima te doen.. Sommige mensen denken niet verder dan hun neus lang is.. Je moet doen waar jij je goed bij voelt wij hadden ook veel commentaar op onze beslissing,maar ben zo blij dat ik me er niets van heb aangetrokken wij hebben een super vakantie gehad met zijn 3-en..
Wij zijn ook naar zuid frankrijk geweest 1100 km. S nachts gereden en s morgens pas gestopt voor een flesje. Hij lag lekker te slapen dus wij dachten rijden maar. Ik denk dat je dat zelf tegen die tijd aan voelt wat er met je kindje kan.
Toen onze dochter 4 maanden was zijn we naar tsjechie gereden. en onze zoon was 7 weken toen we naar mexico zijn gevlogen. Idd pas boeken als je kindje is geboren dan weet je wat wel en niet kan