Onze dochter is nu bijna 6.5 week en krijgt vijf soms zes flessen van 150 + 5 Geen idee of dit goed is. Ze komt vaak al ruim voor de volgende voeding. Ze krijgt half nutrilon omneo ivm obstipatie en half standaard. Sinds ze die omneo krijgt is ze veel hongeriger.
Ik vind het een behoorlijke hoeveelheid per fles voor een kindje van 6,5 week. Ik zou kleinere flessen gaan aanbieden en dan bijvoorbeeld elke 2 uur gaan voeden. Is het echt honger of is het meer zuigbehoefte? In het geval van zuigbehoefte zou je kunnen proberen een speen aan te bieden en kijken of ze die wilt.
Die van ons 'dachten we' had altijd honger en wilde bij voorkeur 24/7 de fles maar die had verborgen reflux oftewel opkomend maagzuur. Je hebt geen verborgen reflux verschijnselen? Vindt een behoorlijke plons melk in een keer maar goed dat komt ook omdat wij reflux gedoe hebben gehad en ze specifiek op kleine flesjes moest draaien om geen klachten te krijgen. Hoe was je dosering voor je aan die omneo begon, waren dat nog 120 flessen en hoe vaak? Wat is t gewicht van je kleintje?
2 weken geleden zat E op 4 kilo. Voor de onveo zat ze op 5 of zes flessen van 150 cc melk afgeschud (nu is dat 165 wEer en poeder samen)
De richtlijn is 150 ml per kilo als dagtotaal aan melk, verdeeld over je verschillende flesjes dus dan zat je kleine toen ook al erg hoog. Dat herken ik wel van die van ons maar ik hoop voor je dat dat (verborgen reflux) t niet is. Ik herkende t bij ons namelijk aan continue willen blijven drinken maar ook dingen als hikken, terugslikken terwijl ze helemaal niet recentelijk had gegeten. Meestal begon dat zo tegen 1.5 uur na dr laatste voeding en 2 uur na een voeding ging t dak dr hier bijna af. Ze trok t nooit tot de volgende geplande voeding. Ik haal onrust (afgezien honger) niet uit je verhaal maar kijk alsjeblieft even in t blog van @Averlhach of je daar niet wat van herkent. Verborgen reflux is in principe heel normaal maar kan zo veel ellende meebrengen als je er te lang mee wacht of niet in de gaten hebt. Herken je niks is t goed, maar dan kan je die hoek overslaan.
Helaas maar een minuut of tien tot 15 Die omneo verdikt en doe krijgt ze niet uit een s speen dus heb de m speen erop.
Helaas maar een minuut of tien tot 15 Die omneo verdikt en doe krijgt ze niet uit een s speen dus heb de m speen erop.
Ze heeft verder geen andere symptomen van reflux .heeft ook nog nooit een druppel gespuugd. Het enige andere 'probleem' is dat ze overdag niet zelf in slaap valt. Alleen in wandelwagen, maxicosi of draagzak. Snachts slaapt ze gelukkig wel.mooi door. Onze oudste dronk ook zoveel. Vanaf de geboorte drinkt ze al meer als normaal, ik heb overleg gehad met cb en met voedingsdeskundige van nutrilon en die vinden, het is wel meer dan gemiddeld maar daar zijn we dus mee bekend.
Dat is te snel. Als het niet lukt met een difrax speen, zou je naar andere merken kunnen kijken. Want veel kans dat ze inderdaad nog zuigbehoefte heeft, en dat je daardoor denkt dat ze nog honger heeft en haar dus te veel geeft. Want om op je eerste vraag te antwoorden: op deze leeftijd zijn dat te weinig flessen en te grote. Vijf voedingen is heel weinig voor zo'n kleintje.
Hier dronk zoontje met 4wk (4200gr)8x90/3 Met 7wk (5 kilo) 6 of 7x 120/4 Vind 150/5 wel heel groot qua hoeveelheid.
Wij gingen met 7 weken over van bv naar flesvoeding. Dochter dronk toen nog 8 a 9x per dag. Vaak drinken is dus wel normaal op die leeftijd, maar vind de hoeveelheden wel groot. Mijn dochter had na haar flesjes ook altijd nog zuigbehoefte omdat ze er binnen 12min doorheen was. Ze pakte toen alleen mn pink of de borst voor haar zuigbehoefte. Speen kwam later (en alleen de dental van bibi).
De hoeveelheid per fles is veel te veel. Deze leeftijd is 90/3 nog prima, eventueel 120/4. De snelheid gaat ook te snel. Minimaal 15 minuten drinktijd (dus zonder pauze), maar veel liever richting 20 minuten. Maar ook de hoeveelheid per 24 uur vind ik erg fors. 5 a 6 flessen van 150/5 betekend dat je al 25 a 30 schepjes voeding geeft. Te veel drinken en te snel drinken geven als snel de volgende klachten; - reflux klachten; zoals ontevreden zijn met de hoeveelheden, steeds vaker en meer willen drinken (of juist stoppen met drinken), meer huilen. - extra krampen omdat de darmen te veel moeten verwerken - problemen met de ontlasting omdat er te veel voeding binnen komt - maag wordt vergroot, waardoor er steeds meer en steeds vaker om voeding gevraagd wordt terwijl het lichaam dit niet nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen. Dit wordt omgezet in vet. Vaak lijkt dit zich weer wat op te lossen, maar als de maag vergroot blijft geeft dit vergrote kans op obesitas later. Daarnaast zal je tot minimaal 17 weken op fv moeten blijven en in nl geld het advies om niet meer dan 30 schepjes te geven. Waar je dus al op zit als je 6 flessen geeft, maar er volgt straks wel meer echte honger. Ik denk dat het geen echte honger is. Hiervoor gaan de flessen te snel. En zoals gezegd, als deze speen te snel gaat en een ander te langzaam moet je naar een andere speen (of fles) kijken. Als je wel tevreden bent over difrax, dr brown level 2 past tussen de s speen en m speen in en past op de difrax fles. Anders kan je ook de dr browns fles kopen. Zorg dat de fles echt 20 minuten duurt en ga terug naar 120/4. Als ze vaak blijft komen ga je terug naar 90/3 en geef je vaker een fles. Ze zal nu iets van 4,5 kg wegen dus het advies is 675 cc voeding per 24 uur. Als je 120/4 geeft kom je uit op 5 flessen. Als je 90/3 geeft mag je 6,7 fles geven, dus kan je 7 aanhouden. Even ter vergelijking; je geeft nu 875 tot 1.000cc per 24 uur.
Hier dronk ze toen 5-6x per dag 120/4. Hing een beetje af van hoelang ze s nachts sliep en er overdag tussen liet. Meestal de ene dag 5, de andere dag 6. Ik vind 150/5 ook groot, zeker voor een baby van 4kg. Zou ook terug gaan naar kleinere flessen, dan kan je ook vaker een fles aanbieden. Evt stoppen met de omneo nog een optie? Ik vond t echt rotvoeding, hadden meer baat bij de Dr Brown fles voor de krampjes dan andere voeding en belangrijk om de fles op de juiste manier klaar te maken.
De omneo krijgt ze voor obstipatie. Zit nu op half omneo ven half standaard en heb nu goeie ontlasting
Ik heb even iets teruggelezen in mijn oude berichten, want er staat mij iets van bij dat mijn zoontje ook tijdelijk erge honger had. M. heeft hier met 6.5 week ook eventjes op 5x 150/5 gezeten...later was ook een enorme groeispurt te zien in zijn curve. Hij is van onder de 0 lijn naar iets onder de +1 lijn gegaan. Daarna dronk hij minder
Op de verpakking staat dat kindjes tussen de 4 en 5 kilo 5 keer 150 + 5 mogen en dat krijgt ze. De laatste nachten slaapt ze van 23:00 tor 05:00 en krijgt ze dus 5 voedingen
Maar blijkbaar twijfel je zelf ook of dit goed is want je opent er een topic over.... Ik ben met iets meer dan 3 mndn met BV gestopt en toen kreeg ze flesjes van 120/4. Heeft ze een hele tijd gehad dus ja ik vind het erg grote flessen. Maar er zijn al veel zinvolle adviezen gegeven. Daar kun je of wat mee doen of je volgt het pak...