Hey meiden... Kom eens even op met jullie tips wbt het in bed liggen met je grote dikke buik. Het is hier niet zozeer dat ik slecht slaap alleen dat ik elke ochtend wakker wordt met ontzettende onderrugpijn en steken naar m'n been. Als ik dan op sta kan ik wel door de grond zakken, na een uurtje wakker/lopen trekt het wel weg en heb ik nergens meer last van... Iemand goede ideeen over wat het zou kunnen zijn en wat wel te doen of wat juist niet?
Oh, dat is naar, zo wakker worden! Lig je misschien de hele nacht in dezelfde houding? Het zou kunnen zijn dat je misschien wat spieren/pezen/bloedvaten afknelt door de manier waarop je slaapt. Ikzelf slaap (nu al) met een voedingskussen dit zodat ik lekker op mijn linker zij kan blijven liggen zonder door te draaien op mijn buik (ik ben namelijk echt een buikslaper, maar wanneer ik dat nog probeer wordt ik wakker met pijn in mijn onderrug). Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je beneb, voeten en enkels. Misschien doe je dit al, maar een andere tip kan ik nu niet verzinnen... Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Vervelend zeg! Ik was altijd een echte buikslaper, maar dat lukt al een hele tijd niet meer. Rechterzij kan ik echt niet op liggen en op m'n rug kan ik niet slapen. Dus blijft alleen de linkerzij over. Ik lig met een voedingskussen en ik slaap heerlijk. Geen rugpijn of andere pijntjes. Je kunt ook een gewoon kussen tussen je benen, onder je buik en achter je rug neerleggen.
Hier ook veel moeite met slapen. Draai alle kanten op maar niks ligt echt goed. Ben een buikslaper maar dat lukt al heel lang niet meer. Op m'n (linker)zij gaat redelijk als ik iets onder m'n buik leg. Anders 'hangt' het en dat is naar. Heb wel een voedingskussen. Helpt redelijk. Die hou ik dan aan de bovenkant vast en de onderkant tussen m'n benen. En dan dus een dun kussentje of opgevouwen kussenhoes onder m'n buik. Ik moet nog eventjes maar ben erg benieuwd of het slapen nog moeilijker gaat worden.
Hey dames.... Echt super bedankt voor de tips... Een kussen tussen de benen deed ik al wel. Maar vannacht ook een kussen achter mijn rug gelegd en mijn man hem zo laten leggen dat het een beetje tegendruk gaf. Vanmorgen opgestaan zonder pijn. Hopelijk was het niet eenmalig... vannacht maar weer proberen...
Hallo, Wat de andere dames al zeggen een kussentje of voedingkussen zou misschien wat kunnen helpen. Ikzelf heb het geprobeert maar vind het niet zo geweldig, ik lig meestal met m'n rechter been over m'n man z'n been heen of ik heb het dekbed een beetje dubbel gevouwen en daar ligt m'n been dan op. Een kussentje achter de rug kan ook wel wat helpen, ikzelf lig meestal als tegendruk tegen m'n man aan met m'n rug als ik meer rug pijn heb dan heuppijn. Ik ben nog maar 22 weken maar een buik heb ik zeker!