iemand tips voor iets rustgevends?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dagmar1974, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar1974

    dagmar1974 Bekend lid

    2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik maak mezelf helemaal gek! ik ben zo bang dat het misgaat, ik heb er echt buikpuin van.. ik ben heeeel onrustig, hebben jullie tips voor iets rustgevends? ik weet leuke dingen doen, maar ik bedoel meer iets van homeopatische middeltjes ofzo.. voor de innerllijke rust. Valeriaan heb ik nog in huis maar er staat op niet tijdens zwangerschap, heb net gebeld met gyn en die zegt dat ik wel iets mag nemen voor de rust. maar even naar de drogist om nieuwe te halen (deze is al 5 jaar oud ofzo)
    hebben jullie nog andere tips?
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Bij mij werkt Kamillethee altijd heel goed. Volgens mij mag je die ook gewoon hebben tijdens zwangerschap.

    Aromatherapie helpt bij mij ook altijd goed. Een vriendan van mij is arts en werkt heel veel met aromotherapie. Ze heeft allemaal van die potjes die je in zo'n setje kan doen waar een waxinelichtje onder staat. Dit werkt ook altijd bij mij.

    Doe lekker rustig aan meid, laat het over je heen komen. Ik weet het, het is moeilijk.

    Liefs,
    Elvira
     
  3. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ademhalingsoefeningen, klinkt heel gek en eerst lukte het me niet maar als je er echt ruim 10 min voor gaat zitten wordt je rustig, probeer ook heel veel NU te leven als je merkt dat je weer gaat piekeren, niet erg, maar dwing jezelf weer aan iets anders te denken. Mocht het allemaal niet lukken dan helpt het ook als je gewoon accepteerd dat het nu spannend is en dat je er veel aan moet denken, het is niet erg het is ook bijzonder, denk alleen steeds, het kan OOK GOED gaan. Als het mis gaat kan je je altijd nog Kut voelen. Tja makkelijk gezegd en misschien erg bla die bla bla bla. Heel veel sterkte! Tis zooo zwaar!
     
  4. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wat naar dat je zo onrustig bent.... en dan maak je je daar natuurlijk weer zorgen over. Ik heb vaak last van onrust en ik voer dan vaak de bodyscan uit. dat heb ik geleerd van een psycholoog toen ik er veel last van had.

    je gaat plat op je rug in bed liggen met je armen langs je lijf... handpalmen naar boven... en dan ga je heel bewust in gedachten eerst naar je hoofd ( bewust dit lichaamsdeel voelen) en zo ga je heel langzaam van boven naar beneden.... met een rustige ademhaling.. echt waar hoe gestrest ik ook was.. meestal sliep ik voordat ik bij m,n knien was., nek ,schouders, bovenarmen, ellebogen ,onderarmen ,handen, eerst links en dan rechts .....

    ik weet niet of jij er iets aan hebt... het is moeilijk om jezelf te dwingen rustig te gaan liggen als je zo onrusitg bent... je kan het ook zittend doen als je niet thuis bent...

    ik hoop alle goeds voor je....

    gr jose
     
  5. dagmar1974

    dagmar1974 Bekend lid

    2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik ben gisteren naar de homeopaat geweest hier in het dorp en heb drupels gekregen.. even zien of het werkt. zijn eigen vrouw had het ook gebruikt tijdens zwangerschap. het is daar ook speciaal voor bedoeld ook. het heet Rescue Remedy, ontspant & stelt gerust...

    nou ik ben benieuwd!
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    valdispert, maar vraag even na bij je huisarts of je het mag slikken als je zwanger wilt worden. Het is op basis van valeriaan. Ik geloof dat het wel mag maar de drogist kon het mij niet vertellen.
     

Deel Deze Pagina