Hoi, ik heb de box nou al een tijdje staan.. We hebben 2 katten kwam laatst thuis en toen lag onze zwarte kat in de box, had een postpakketje in mijn hand en die heb ik richting de box gesmeten en kwam op hem terrecht, sindsdien zit hij er niet meer in. Maar heb nog een kat, gisteravond sprong hij ineens in de box, heb hem in de nekvel gepakt en op de grond ''gegooid''. Wel met beleid hoor! Vanochtend kwam ik thuis en ligt onze rode kat weer in de box. Al vanaf het begin heeft hij er niet na om gekeken, en gisteren ging hij erineens in. Iemand tips wat ik kan doen zodat onze kat bij de box uit de buurt blijft?
Wij hadden ook de box al een ruime tijd voor uitgerekende datum opgezet, om de katten vast te trainen dat dit NIET hun slaapplek was. Wat hier het beste heeft gewerkt was de box met ballonnen vullen. Ze hebben er echt ontzag voor hier en na flink wat weken de ballonnen er uit en ze hebben er eigenlijk nooit echt in gezeten.
Volgends mijn verloskundige komt de beeb tussen de 39 en 40 weken (zou niet overlopen) hoop het dan ook maar dat houdt in dat we nog 2 weken geduld moeten hebben. Het stomme is dat die katten er niet op of om hebben gekeken, tot nu ineens....
Ja ballonnen hielpen hier ook goed... mocht dat niet werken misschien aluminiumfolie proberen, hebben katten echt een hekel aan.
Zilverfolie erin leggen blijken ze ook niet zo fijn te vinden. *staat hierboven ook inmiddels* Of visdraad er overheen spannen.
We hebben m net staan en met ballonnen erin. Edit: ze blijven uit de buurt, want ballonnen haten ze. We gaan wel binnenkort een triplex plaat op maat zagen voor op de box. Nu is de box niet aantrekkelijk vanwege de ballonnen. Maar straks met boxkleed erin wel denk ik. Dus dan kunnen we als we gaan slapen of als we weg zijn de plaat er bovenop leggen. Heb weinig zin om steeds t boxkleed te ontharen
Wij hebben eergister de box al gezet. Nu ligt er een grote gymbal in. Ze snuffelen nu aan de box en zijn op verkenning. Volgende stap wordt of peper, of alluminiumfolie. Vervolgens komt pas het kleed erin. Dat zullen ze wel weer erg fijn vinden. Hup alluminiumfolie erover, en ander balonnen. EN ze steeds wegsturen. Toen ik net zwanger bleek te zijn hebben we ze al aangeleerd dat ze niet meer boven mogen komen. Dit weten ze nu heel goed. Heel af en toe glipt er nog 1 naar boven en we hoeven maar rustig zijn naam en vervolgens nee te zeggen en ze draainen om. Succes.
Peper gebruiken is echt te sneu. Zelf wel eens aan een potje peper gesnoven? Katten ruiken een stukje beter dan wij. Probeer het met ballonnen, en duidelijk maken dat het niet mag. Zelf heb ik een goedkope boxkleed bij wibra gehaald en die er in gelegd toen de baby er nog niet was en daarna als de baby er niet in lag. De katten bleven overigens uit de box zodra de baby er in hsd gelegen. Ze hadden toch wel in de gaten dat het niet voor hen bedoeld was/is.
Aluminium folie werkt hier niks, mijn katten gaan er mee spelen en gewoon lekker op slapen. Ik zou ook ballonnen proberen.
Peper is idd sneu. En katten op de grond gooien zou ik voorzichtig mee zijn, ook al doe je t met beleid. Je wilt niet dat ze jou gaan associëren met iets negatiefs. Ballonnen werkt hier prima. Maar er is er eentje geknapt toen we aan t opblazen waren, dat heeft Hele Grote Indruk gemaakt op onze twee katten En anders misschien de box afdekken? Dan kunnen ze er gewoon niet in komen.
Ik heb zes katten, maar toen de kleine er eenmaal was lagen ze er nooit meer in. Ze vonden dr veel te eng
nou,, ik heb 3 katten.. en heb het verhaal met de ballonnen ook geprobeerd.. probleem is dat de jongste kat alle ballonnen erg interesant vind en er zijn nog 2 over van de 12.. dus dat werkt niet.. de liggen niet op de box kleed maar wel in de maxi cosie.. heb ze nooit betrapt dat ze er in liggen.. af en toe snuffelen.. ik ga de zilverfolie nog wel proberen!
Vorige x ballonnen gedaan ga nu maar aluminium folie proberen aangezien de jongste kat ballonnen erg leuk vind
Ik heb de verpakking van een van de boxkleden bewaard en deze er steeds ingelegd. Dat werkte hier goed. Of het wippertje op de kop erin.
dAt kan ik ook nog doen idd.. plantenspuit idee zal niet zoveel effect hebben,aangezien hij er in zat terwijl ik weg was.