wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

misschien kunnen jullie mij helpen,

ik heb toen sam geboren werd van een vriendin, toen nog goede vriendin een leuk setje kleding gekregen, nu is een andere vriendin van ons zwanger, en die vriendin die mij het setje kleding gegeven heeft wil dit graag aan die andere vriendin geven omdat ze het zo leuk vond. maarja ik vind het ook een heel setje en wil het eigenlijk niet weggeven, als het een jongen word mag ze het natuurlijk wel lenen maar wil het graag weer terug hebben! vinden jullie dat ik het gewoon moet geven of zeggen tegen degene van wie ik het setje heb gekregen dat ik het wel wil uitlenen maar wel weer terug wil hebben?

hoop dat het duidelijk is;):p

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    :$dan koopt ze toch een nieuw setje?
    Of ben ik nou gek je gaat een cadeautje toch niet terugvragen om aan een ander te geven. Ik zou dat zelf niet eens accepteren denk ik..

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Huh? Geen van beide! Het is toch een cadeautje aan jou geweest? Ik zou me absoluut niet verplicht (of zelfs geroepen) voelen om dat setje weer weg te geven.
    Misschien kun je met haar meezoeken op internet of je een soortgelijk pakje kunt vinden, voor die andere vriendin?

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik was ook zo verbaasd eigenlijk dat ze het vroeg dat ik niet echt een reactie heb gegeven... maar later toen ik er over na ging denken vond ik het nogal vreemd..

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou het niet doen, heel jammer voor die ene vriendin, maar gegeven is gegeven, en aangezien jij het zelf ook een leuk setje vind en het zowiezo terug wilt, straks krijg je het terug met vlekken die er niet uit gaan of verbleekt.
    nee sorry ik zou het niet doen

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Huh?! Een gekregen cadeautje weer terug geven?
    Nee, hoe durft ze dat te vragen?

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga het idd niet gewoon weg geven en idd misschien krijg ik het dan weer vies terug. nee het blijft mooi hier tot wij een eventueel volgend kindje krijgen die het aan kan.

8. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    ja das wel een beetje raar ja.. das lekker makkelijk cadeautjes geven! nee ik zou het niet terug geven maar ook niet op die manier uit lenen!

9. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Heeeeeel apart dit! Is het setje nergens meer te krijgen dan? Haar probleem toch?

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Groot gelijk een kado is een kado; dat vraag je niet meer terug.
    En uberhaupt dan gaat zij de andere vriendin een reeds gegeven kado geven omdat je het zelf zo leuk vind? Nee, zo steek- de kadootjes-wereld niet in elkaar.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik denk dat ze niet eens bedacht heeft dat het misschien raar is een cadeautje terug te vragen. Misschien heeft ze wel niet eens bedacht dat de kleertjes ook nog door een evt 2e kindje gedragen kunnen worden. En aangezien jouw kindje het nu toch niet meer past...

maar goed, hahaha, vreemd is het wel!

12. Pink Candy

10 okt 2011
    54
    0
    0
    Candy wrapper
    Ik vind het ook een beetje vreemd.
    Je kan niet een kadotje terug vragen als je het eenmaal hebt gegeven.
    Bovendien komt er altijd een bepaalde emotionele waarde bij kleertjes die je kindje heeft gedragen.
    Ik kan zelf op dit moment nog niks weg doen van mijn kleine PC.
    Ze koopt maar gewoon lekker een nieuw setje zou ik zeggen.
    Het is sowieso raar tweedehands dingen als kado te doen vind ik.

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik vind het een heel vreemde vraag!
    Het was toch een kadootje voor jouw kindje? Ik persoonlijk zou het niet teruggeven hoor.

14. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Beetje vreemd.
    Cadeautje geven, terug vragen om aan een andere vriendin te geven.
    Ik zou het niet doen. Kleertjes krijgen heel snel een emotionele waarde.
    Als die andere vriendin het niet wil terug geven, vanwege de emotionele waarde, ben je het gewoon kwijt.

Zoiets zou je ook tegen haar kunnen zeggen?

15. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha! Wil ze echt dat setje aan een ander geven terwijl jij het van haar cadeau hebt gekregen? Dat ze het überhaupt al aan je durft te vragen. Echt te gek voor woorden vind ik. Ik zou dan ook niet dat setje terug geven als ik jou was. Jij hebt het gekregen

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Beetje raar vind het heel erg raar en zelfs onbeschoft.

Dat ze dat stelletje leuk vind ala maar dan ga je het nog niet terug vragen.

Wat ze wel had kunnen doen.

Heb je dat stelletje nog wat ik je als cadeau gegeven hebt. En vond het toen zo leuk. Met wel gemeende vragende blikken maar zonder verwachtingen.

Dan had jij kunnen zeggen als het een jongen is dan mag je het wel eens een keer lenen. Met de na druk LENEN.

Dan word het al een heel ander verhaal.

Oeps lees nu pas dat ze het aan een ander zou willen geven. Dan is mijn verhaal hier boven overbodig en blijf ik bij mijn standpunt wat onbeschoft zeg.

17. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Nee, ik zou het ook niet terug geven en zou het ook niet uitlenen.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is ook zo dat ons contact een beetje verwaterd is doordat ik een pnd heb gehad, en vind dat zij erg weinig contact met mij gezocht heeft, zij vind dat ze mij prima gesteund heeft, maar dat gevoel heb ik dus niet. maar idd een cadeautje geven en dat terug vragen is wel gek.

19. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Beetje vreemd om een gegeven kadao weer terug te vragen. Dat doe je gewoon niet. Ze kijkt maar voor wat anders voor die vriendin.

20. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

???

Wat een vreemde vraag! Wie vraagt er nu een kado terug?

Deel Deze Pagina