Hoi, Even benieuw welke fles ik zou kunnen laten vallen. Ik weet niet goed of het de middag fles moet worden of de avondfles. Ze eet namelijk niet erg veel met het avondeten. Dit is haar schema: 07.30 fles 180/6 met pap 10.00 koekje met thee 11.30 2 broodjes en fles 150/5 14.30 fruit heel potje met diksap 17.00 1/2 potje groente (soms toetje) 18.30/19.00 fles 180/6 Later eten geven gaat niet omdat ze in de namiddag niet meer slaapt en dus echt kapot is rons 18.00 uur. Dan rek ik het nog tot 18.30/19.00 uur met de fles. Als ze dan later het avondeten krijgt is ze te moe om te eten. Ze wordt boos, huilen en dan gaat er nog minder in... Volgens mij kan/moet(?) er nu een fles af, maar het ze drinkt ze allemaal nog schoon op. Of zegt dat niet zoveel? Graag jullie ervaringen
Hallo Ik zou de middagfles doen. Over 2 maanden mag ze toch over op gewone melk dus dat kan je dan bij de boterham geven. Tot dan zou je sap kunnen geven. Eventueel bij de fruithapje wat yoghurt? (als je fruithap en koekje nu omdraait? Misschien heeft ze dan meer trek 'savonds. Fruithap is best vullend natuurlijk) Succes!
Wij mochten tot een jaar 500cc aanhouden. Dus mijn zoontje kreeg bij zijn brood een flesje van 90/3 of 120/4. Maar die avondfles blijft wel lekker. Ik zou dan wat thee geven bij het brood.
Ze is 10 maanden, dus mag ze so wie so alle zuivel al in de vorm van gewone dagmelk, tenzij ze natuurlijk een verhoogde allergiekans heeft. Met 10 maanden moet ze minimaal 430cc zuivel (dus flessen, toetjes, bekers samen). Je zou bij de lunch eens kunnen kijken hoe een bekertje melk, karnemelk of aangelengde yoghurt valt. En in de ochtend een bordje pap, met evt. een bekertje erbij?
Wist helemaal niet dat gewone melk nu al mocht, dus ik zou dan gewoon karnemelk kunnen proberen of anders volle melk?
Ons CB hield een grens van 12 maanden aan. Maar we zijn zelf wel beginnen met 10 maand met af en toe een glaasje karnemelk. En vanaf 11 maand (half) volle melk. Wel dagvers in het begin..
Ja hoor kan, en vanaf 6 maanden kan aangezuurde zuivel zoals yoghurt, kwark en karnemelk al. Volle yoghurt kun je ook heel goed aanlengen met wat water, dan krijg je een lekker fris drankje.