yoghurt, welke?

Discussie in 'Voeding' gestart door Adnalie, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi,
    Vanaf 6mnd mogen ze toch iets van een toetje of yoghurt?
    Wat geven jullie dan?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij beginnen daar nog niet mee ivm. koemelk allergie. Maar als we beginnen nemen we biogarde roer of kwark of gewone volle yoghurt. De biogarde en de kwark zijn wat minder zuur van smaak, zijn wat zachter. Maar in elk geval zijn volle producten het beste, zitten meer vetten in die ze nodig hebben....

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh maar je zou dus gewoon al gewone yoghurt mogen geven?
    niet iets speciaals voor baby's?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt de gewone yoghurt/kwark nemen.
    Wij zijn begonnen met volle yoghurt (puur, rond de 7mnd).

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    wij geven gewoon een toetje wat we zelf ook eten. meestal vanille vla en magere yoghurt maar ook wel eens een lekker danoontje en aarbeien of chocolade vla.. ze mogen in principe alles eten wat jullie ook eten..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaven (en geven) volle yoghurt en volle (franse) kwark. Vla e.d. zou ik zelf niet zo snel doen daar zit het equivalent van 14 suikerklontjes in!

7. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    @ paars: Vanaf 12 maanden mogen ze met de pot mee eten, zie dat jullie kindje nog maar 9 maanden is. En idd wat cygnet schrijft.....

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon volle yoghurt of kwark zonder smaakjes kan vanaf 6 maanden.
    Vla kan vanaf 9 maanden, maar met mate. En onder geen beding Optimelproducten, omdat die geen suiker en geen vet bevatten, en dus niet goed zijn voor jonge kinderen.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben ook begonnen met biogarde yoghurt, omdat het wat makkelijker verteerbaar is voor zijn darmpjes, ivm melkzuurbacterien, dus daar zou je rekening mee kunnen houden voor de eerste paar keer... Verder zoals hierboven als is gezegd.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Op t CB zeiden ze tegen mij ook "gewoon volle yoghurt"'

Wij zijn er nog niet aan toe, maar t kwam zo ter sprake.. Even in vogelvlucht wat Gijs de komende maandan mag gaan proberen..

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook volle yoghurt of biogarde roer. zonder diksap. puur natuur. vind ze heerlijk

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gewoon volle yoghurt, niets erin.
    Ze moest er in het begin even aan wennen, ze was toen 7 maanden, maar ze vindt het nu heerlijk!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Belangrijker misschien nog wel ... omdat Optimel kunstmatige zoetstoffen bevatten (en zoals hierboven gezegd totaal geen voedingswaarde bevatten)

Vla kan je ook geven vanaf 6 maanden (afhankelijk van welke richtlijnen je volgt) maar er zit ongelofelijk veel suiker in dat moet je wel even weten.

14. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Het CB adviseerde mij altijd magere yoghurt.
    Ze kreeg dus eerst magere yoghurt, daarna magere yoghurt met perzik of bosvruchten of aarbeien. Nu meestal een danoontje, magere yoghurt of soms een klein beetje vla.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Juist de vetten in volle zuivelproducten zijn goed voor (kleine) kindjes. Dat zijn precies de vetten die ze nodig hebben om goed te groeien. Dus vandaar dat meestal volle zuivel geadviseerd wordt.
    Soms halfvol, zoals bij ons, omdat het kindje nogal stevig gebouwd is. Maar mager hoor je bijna nooit als advies. Daar missen juist die nuttige bouwstoffen..

16. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Op zich klopt dit. Alleen yoghurt wordt vaak wel in de magere variant geadviseerd. Yoghurt wordt meestal maar in kleine porties (als toetje oid) gegeven en wordt in eerste instantie toegevoegd aan de fv/bv, waardoor kinderen nog ruimschoots voldoende bouwstoffen binnenkrijgen. Het voordeel van meteen beginnen met magere yoghurt is ook dat kinderen meteen wennen aan de zure smaak.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Inderdaad de volle varianten geven ivm vetten en bouwstoffen die je kindje nodig heeft, in tegen stelling tot volwassenen moet je kindje er letterlijk nog van groeien;)

In ieder geval geen producten met kunstmatige zoetstoffen omdat je kindje hier al snel een overdosis van kan krijgen (zoek maar even op voedingscentrum daar staat het uitgelegd).

Ik ben begonnen met pure yoghurt in een tuitbeker zonder antilek, zo leerde die dat meteen (2 vliegen in 1 klap;))

Omdat Kylian met 8 maanden gewoon alle poedermelk weigerde zijn we in overleg met de dietiste van het cb over gegaan om gewone melkproducten maar dan wel zelf vitamine D erbij geven.
    Karnemelk vinden ze ook erg lekker en is makkelijker te verteren dan de gewone melk.

Groetjes Antia

18. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Wij geven ook volle yoghurt..
    Vla en danoontje geef ik zelf niet i.v.m. te veel suiker..

Wat ik ook wel eens geef is Turkse yoghurt..is wat dikker/voller..
    Dat vindt hij zelfs lekkerder!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kreeg ik juist te horen dat volle yoghurt, naast de voordelen van de vetten die ook helpen bij het verdragen van de eiwitten in zuivel, ook beter was omdat de smaak veel milder is.
    Magere yoghurt smaakt veel scherper, ik vind het zo puur ook minder smakelijk, waardoor je er meer zaken als suiker, jam, fruit, siroop of slagroom door moet doen om het eetbaar te maken. Terwijl je volle yoghurt gewoon zo puur kunt lepelen, het is niet scherp.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik las laatst dat kwark maar liefst 4x zoveel eiwitten bevat als yoghurt, omdat het geconcentreerd is. Let er dus wel op dat ze niet teveel eiwitten binnenkrijgen, dat is slecht voor de nieren.

Gewone magere yoghurt is zuur en waterig. De biologische variant smaakt romiger, minder zuur en is lekker korrelig, maar al gezegd: niet geschikt voor baby's/kleine kindjes, want die moeten gewoon volle zuivel krijgen!

Deel Deze Pagina