de was doen lijkt wel een hobby

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou hier de afgelopen tijd mega veel commentaar gekregen op mijn was tic.

het lijkt wel een hobby zei iemand laatst. maar ik vindt het leuk inderdaad en daarbij ik wil graag dat ikzelf en mijn mannen er netjes bij lopen.

ik was alleen in het weekend. en iedere zaterdag morgen , gaat man met onze kleine naar beneden en wandelen met de hond en ga ik stapeltjes maken, alles gaat binenste buiten alle knoopjes gaan dicht, vlekken worden behandeld voor zover nodig(doe meestal al gelijk vlekken behandelen ) dan gaat de boel in de wasmachine eventueel bepaalde dingen in de droger en anders op de waslijn ook daar keurig netjes en ten slotte op zondagavond of maandagmiddag wordt alles keurig netjes gestreken en ligt alles weer heerlijk schoon en fris in de kasten in zeer nette stapeltjes.

en waag het niet eraan te komen dan wordt het een soort van oorlog !!!

nog meer mensen die dit hebben of ben ik echt de enige !

2. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, nou veel plezier he, komend weekend.

Ik versta je qua netjes willen hebben en houden, maar niet in het leuk vinden. Ik vind er echt niks aan, ik besteedt er ondanks dat wel de nodige tijd aan en ook in het weekend idd.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het ook leuk om de was te doen. Zowel wassen, als natte was ophangen, als strijken. Maar ik doe het wanneer het nodig is en ik maak ook geen stapeltjes ;).

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind het zo ontzettend leuk dat manlief de was mag doen ;)

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Leuk, nou ja.. leuk.... Ik ben geloof ik niet zo fanatiek als jij hoor ;)
    Ik wil er zeker de nodige aandacht aan besteden en ik vind het ook 9 van de 10 keer niet heel erg om er mee bezig te zijn, maar als ik dan nu zie dat ik afgelopen weekend 2 wassen heb gedraaid en mijn man vrijdag nog het beddengoed heeft verschoond en er vandaag gewoon wéér 2 wassen gedraaid moeten worden, dan word ik er wel een beetje gek van eigenlijk.... En dan is het echt mijn hobby niet meer hoor!!

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nou nee, het is geen hobby vind het wel fijn dat alles lekker schoon en fris in de kast ligt. was draaien doe ik bijna elke dag sla wel eens 1 dag over maar er ligt zo weer een bult. en vooral strijken de overhemden van de mannen vind ik meestal niet het leukste werk verzamel ze m,eestal voor een week max 2 weken op

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb nog wel een adres voor je als je je hobby wilt uitbreiden :D

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi nou ook hier geen hobby en was hier ook bijna elke dag, moet er niet aan denken alles in het weekend te doen, de ik het hele weekend niets anders als wassen. neuh. beter 1 of 2 wasjes per dag.

maar als jij dat fijn vind en voor jouw is het een soort van "ontspanning" prima toch, wie doet je wat. Het moet gebeuren dat is een feit en hoe je het doet is toch je eigen dingentje.. hihi dus nog 3 dagen en als je dan wakker word mag je weer. haha

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier manlief met een was-tic! Niet zo erg hoor, wel makkelijk.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier ook wastic :D maar volgens mij heb ik een tic in alles wat met schoonmaken opruimen etc etc te maken heeft;):)

11. marilouise

het is niet zo dat ik het hele weekend thuis blijf, ik gooi de was erin, en vervolgens ga ik ook gewoon weg en als we een keer echt een dag weg zijn was ik ook wel op vrijdag of maandag (liefst vrijdag ) maar ik heb ook maar 4/6 wassen per week dus ben er in principe zo mee klaar !

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen hekel aan de was doen, verre daarvan, maar een hobby lijkt het toch echt niet. Ik kan er wel van genieten als ik alles weer schoon en opgevouwen in de kast kan leggen.

En ik doe zo´n 7/8 wassen per week. Als ik dat alleen in het weekend zou doen, zou ik er ook een dagvullend programma van kunnen maken. Daar kies ik echter niet voor, ik doe de was ook op thuiswerkdagen.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haha, je moet toch ergens je hobby van maken ;). Hier is het echt niet mijn hobby, maar heel erg vervelend is het ook weer niet. Het is zo gebeurd als je er even echt de tijd voor maakt. Strijken is dan wel weer iets wat ik echt vreselijk vind!! Dat doe ik dan ook nauwelijks (hooguit de strijkkralen van de meisjes strijken :p)

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Me too! Enkel was ik bijna elke dag. Ik heb dus geen vast schema wanneer ik iets was, droog of strijk ;)

15. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik vind de was doen echt verschrikkelijk, dus nee ik herken me er totaal niet in (dus als je nog tijd over hebt). Hihi. Mijn moeder daarentegen denk ik wel. Ze heeft gisteren hier op onze dochter gepast en er liggen nu boven weer allemaal heeele nette stapeltjes was, gestreken en opgevouwen. (sommige schone was zoals gaat hier soms niet eens in de kast. Halen we dan gewoon uit de wasmand.)

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb geen hekel om de was te doen/te strijken maar mijn hobby is het niet hoor!

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    het lijkt mij heerlijk om altijd lege wasmanden en nette, gestreken kledij te hebben. maar zodra je je omdraait, is er al weer een wasmand vol :( dus strijk ik niet meer.

18. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Nou, het is hier een noodzakelijk kwaad hoor.... Ik was elke dag wel 1 en vaak ook wel 2 wassen.
    Ik probeer het bij te houden, maar af en toe stapelt het wel een beetje op en dan baal ik er behoorlijk van.
    Nu staan er ook weer 2 manden te wachten, vanavond maar....

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pff.. Ik word al moe als ik het alleen al lees. ;)
    Maar ik was gewoon wanneer het nodig is, ik ga echt niet alles opsparen voor het weekend!

Strijkwas heb ik nooit zoveel. Waar bijna geen kreukels in zitten, vouw of hang ik op en ik vind het wel gezegend. :)
    Ik strijk dan ook maar 1 keer per week, dan heb ik zo'n 6 á 7 shirtjes van Kenji, 1 tot 3 shirts van mijn man, soms 1 of 2 broeken van mijn man en soms ook wat shirts van mezelf. Mijn kleren hoeven bijna niet gestreken te worden, handig joh. :D

20. marilouise

het heeft ook zijn voordelen hoor weinig wassen betekend veel kleding in de kasten is helemaal niet erg hoor is weer vaker shoppen.

zon uit de was mand pakken kan ik echt niet. maar er ligt hier dan ook echt meer dan genoeg in de kasten. leeg krijg ik ze niet ook niet in 2 weken (van geen 1 van ons )

Deel Deze Pagina