Speelhuisje voor 4e verjaardag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaAnnelies, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Volgende maand word onze zoon alweer 4 jaar, hij vind zo'n buitenspeel huisje erg leuk alleen vroegen ml en ik ons af of het nog wel nut heeft om dat te kopen. Tot wanneer spelen ze daar nou echt in?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het ligt er dan aan wat voor iets je koopt. Veel van die huisjes hebben een hoogte waarbij ze op hun 4e zo'n beetje moeten gaan bukken. Dan wordt het al minder.
    Dan is zo'n simpel tentje misschien net zo leuk. Of - als je meer uit wil geven, dan een grotere, houten.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft allang zo'n huisje. Ze speelt er al jaren nauwelijks mee. Sinds enkele weken staat het in de voortuin en het wordt bijna dagelijks gebruikt door mijn dochter en de kinderen uit de straat. De hoogte is geen probleem: er zitten zelfs achtjarigen in op hun knieën.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo'n huisje lijkt mij leuker voor als ze jonger zijn. Na hun vierde gaan ze ( bij mij althans, ligt er ook aan hoe je woont) ook vaker buiten spelen en zullen ze minder gebruik maken van de tuin ( met bijbehorende speeltoestellen). En zo;n huisje wordt al snel te klein...

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ligt er denk ik aan wat voor huisje je wil gaan kopen.

Wij hebben voor de vierde verjaardag van onze zoon zo'n houten speelhuisje gekocht, met glijbaan, touwladder, schommel, zandbak en picknicktafel. Daar wordt sindsdien (hij is nu bijna 6) bijna dagelijks gebruik van gemaakt. Ook als er kinderen komen spelen (sommigen zijn al bijna 7), duiken ze gelijk het huisje in. Hier is het dus een groot succes. Maar echt zo'n huisje wat op de grond staat (van hout of plastic), zou ik niet meer doen, ik denk dat ze daar op die leeftijd vrij snel op uitgekeken zijn.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou iemand inschakelen die handig is en zelf een huisje maken van steigerhout/pallets/sloophout etc. Met een verdieping en een emmer aan een touw als takel, een brievenbus, een echte bel. Oh ik kan hier helemaal op los gaan, haha! Een walky talky is dan meteen een leuk cadeau. Ik zou er ook rustig in gaan eten met mijn kind bijvoorbeeld.

En je kunt natuurlijk altijd aan de handige klusser een wederdienst aanbieden. Misschien kan jij wel heel lekker koken of een keertje oppassen?

7. soeee

soeee Niet meer actief

Bij bol.com hadden ze er laatst eentje in de aanbieding voor een paar euries. Hahahaha okee flauw :D

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben 3 jaar terug een huisje zelfgemaakt van hout op hoogte, met luikjes, deurtje, glijbaan en schommel etc. en daar wordt nog veelvuldig gebruik van gemaakt door onze oudste (6,5). Een kunststof huisje lijkt me niet echt meer iets voor die leeftijd.

Deel Deze Pagina