hallo, ik zit een beetje met n dilemma ik ben in oktober gestopt met de pil en na 100 dagen eindelijk voor t eerst ongesteld geworden,ik werk als kapster en rekende uit als ik feb maart of april zwanger raak ben ik uitgerekend in de drukste periode nov dec december is een hele drukke maand denk dat ie me dat niet in dank af zal nemen , mijn contract verloopt in september hoop natuurlijk dat ie verlengd word maar nou zat ik te twijfelen om het deze maanden veilig te doen omdat ik wel mn baan echt wil behouden maar eigenlijk wil ik ook gewoon zwanger worden pff moeilijk wat zouden jullie doen?
Gewoon proberen, meis. Velen van ons zijn niet in de eerste ronde zwanger, dus wie weet hoe lang het duurt. Misschien ook niet, maar dat komt dan ook allemaal vanzelf wel weer goed. Volg je hart!
ja weet je wat t moeilijke is bij de 1ste vertelde ik met 4 weken al dat ik zwanger was omdat ik eerlijk wou zijn en toen werd mn contract niet verlengd( bij n andere baan dan) en nu als ik toeallig wel een deze maanden zwanger raak ben ik in de drukste periode uitgerekend misschien word mn contract dan niet verlengd in september benk zo bang voor vind het moeilijk pff
Stel dat je in mei zwanger raakt, dan ben je in februari uitgerekend. Dan heb je nog een grote kans dat je tegen de feestdagen minder moet gaan werken omdat het te zwaar word. Je moet als kapster toch veel staan en lopen, en dan ook nog die drukte... En voor hetzelfde geld gaat je zwangerschap niet zo soepel en zit je al eerder in de ziektewet. Ik overdrijf een beetje, want een zwangerschap gaat natuurlijk over het algemeen gewoon goed, maar ik wil hier maar mee zeggen dat je nooit van te voren kunt weten hoe het gaat. Ik heb persoonlijk nooit rekening gehouden met mijn werk. De eerste keer had ik wel een vast contract, maar de tweede keer had ik een jaarcontract dat onbepaalde tijd is geworden op de dag dat Jitte werd geboren. Succes met je keuze!
Mocht je het toch een tijdje veilig willen doen, dan zou ik wel een condoom o.i.d. gebruiken i.p.v. een hormonaal voorbehoedsmiddel zoals de pil. Dan hoef je in elk geval niet opnieuw te 'ontpillen' als je er weer voor wil gaan.
Ik zou me er persoonlijk niks van aantrekken. Een zwangerschap plan je niet. Als het je toch overkomt om in een van die maanden uitgeteld te zijn, dan is het in feite jammer voor je werkgever. Ik ben zo'n voorbeeld dat er nu al uit is ivm Hyperemesis Gravidarum. Ik heb dit ook niet gepland, helemaal niet zelfs. Maar het is me overkomen, mijn baas is me dus al met 14 weken zwangerschap kwijt! Ik heb een hele drukke ft baan in drie huisartspraktijken. Voelde me er heel schuldig over, maar ook hier doe je niks aan. Ontslaan vanwege je zwangerschap is overigens verboden! Succes!!!
Ja dat klopt, maar ze mogen rustig een contract niet verlengen.. Dus ik snap ts wel, want er is gewoon een kans dat haar contract niet verlengd wordt. Als je het financieel kan bolwerken (even) zonder je baan, zou ik zeggen: doen!. Als dat niet gaat..zou ik persoonlijk! even wachten totdat je meer zekerheid hebt. Zwanger zijn en in de stress zitten omdat je niet weet of je luiers of bijv. je g/w/l kan betalen etc lijkt me ook niet bevordelijk. Maar misschien heb je wel een hele leuke, goede baas, die jouw meerwaarde in het team goed weet in te schatten. (Je kan misschien uit mijn reactie begrijpen dat ik helaas een niet zo'n begripvolle baas had tijdens mijn zwangerschap met tijdelijk contract)
Ik zou er ook voor gaan hoor! Je weet nooit hoe het leven en/of een zwangerschap loopt.... Liefs, Kweenie