Iemand tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by winnythepooh, Jan 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik ben/word alleenstaande (aanstaande) moeder. Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
    Ik zit in de bijstand, maar morgen heb ik een toelatingstoets voor een hbo opleiding en hoop dus weer te gaan studeren (op aanraden van de gemeente). Ik woon sinds mijn ex mij eruit gezet heeft weer bij mijn moeder. Waar overigens geen ruimte is voor mij (dus met baby wordt helemaal krap). Ik ben naar de gemeente gestapt vandaag en heb een urgentie aanvraag gedaan, die is afgewezen, ze zei, ga maar in een opvangtehuis wonen :confused: Particuliere woning kan ik niet betalen en de wachtlijst voor een huurwoning via de woningstichting is zo'n 6 jaar, nu heb ik wel is gehoord dat als je elke dag bij die woningstichting op bezoek ga om te zeuren dat je dan wel is voorrang krijg, maar is dat wel echt zo? Wie heeft hier ervaringen mee en eventueel tips wat ik zou kunnen doen. Ik ben al 22 weken zoals je kunt zien en zou echt heel graag mijn eigen huisje hebben VOOR de bevalling...HELP!

Alvast bedankt,

2. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    Ik had "ongeveer" hetzelfde probleem..
    wij hebben het ook allemaal veel erger gemaakt dan het eigenlijk was maar nog kregen we geen urgentie.. ik heb dagelijks zitten bellen na hun en elke week daar op de stoep gestaan maar heeft niks geholpen. het is wel zo dat dat bij iedere gemeente verschilt natuurlijk.. misschien als jij ze ook de kop gek gaat maken en het erger maakt dan dat het eigenlijk is.. maar eigenlijk is het al erg genoeg he.. want als je geen huis krijgt sta je dus op straat met een baby.. en dat moet je hun ook zo duidelijk maken.. ik heb trouwens ook nog 5 jaar bij me moeder gewoont met me dochtertje omdat ik geen eigen huis kreeg.. nu ben ik weer zwanger en heb sinds kort een huisje.. maar dat is wel particulier. of je moet naar een soort instantie gaan die jou kunnen helpen aan een woning bij ons heet ene het rimo en impuls.. maar kweet niet hoe dat daar bij jullie zit..

veel succes !

3. camuh

camuh Actief lid

Dec 30, 2008
    113
    0
    0
    Particulier zou, beetje goed zoeken, misschien wel redelijk betaalbaar kunnen met een baantje erbij. Of een studentenkamer. Als je tijdig gaat kijken kan je misschien iets vinden dat redelijk kleinschalig is en waar iedereen open staat voor het idee. Dan kan het juist misschien superhandig en leuk zijn lijkt me, dan heb je misschien wel 5 lieve medestudenten/oppassers.

4. winnythepooh

Hoi Rebecca,

Bedankt voor je reactie.
    Ja precies, het is al erg genoeg, ik heb het ook meer overdreven dan het eigenlijk is en ook gezegd dat ik dus op straat kom te staan anders, maar toen zei ze dus dat ik dan maar in een pleeggezin moet of een opvangtehuis, alsof het daar er beter op wordt?! Nou vind ik niet, dat zei ik ook tegen haar. Ik heb het ook via het VBOK geprobeerd, maar die zei eigenlijk hetzelfde als de gemeente, dus daar schiet ik niet veel mee op. Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam maar woon bij mijn moeder in Utrecht en eigenlijk ken ik zowel in Rotterdam als Utrecht niet van die instanties. Leuk om te horen, dat jij binnenkort lekker gaat verhuizen, heerlijk hoor, lekker alles naar je zin maken zoals jij dat wilt. Hoeveel kamers heeft het? En ben je via die Rimo aan dat huisje gekomen? Ik had gekeken op die site, maar dat is Limburg, helemaal niet in mijn buurt, haha...

5. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    Haha idd das hele andere kant.
    misschien dat andere dat wel weten of daar zoiets is.. of zoeken op het internet..?
    bij hoeveel wooningstichtings heb je je ingeschreven..? en idd zo'n opvangtehuis is echt niks hoor.. ze duwen daar ook alles bij elkaar dus wie weet met wat voor soort mensen je daar dan samen bent.
    Maar nee kheb dat huisje niet via het rimo,
    maar via vrienden hun zeiden dat daar een huis leeg stond en hij kon die mesnen wat daar in zaten.. dus we hebben gewoon veel geluk gehad.. het is ook vrij groot 3 slaapkamers met tuin en badkamer met ligbad(we hebben wel veel moeten opknappen) maar de huur is 500 euro en dan 270 euro huursubsidie en essent 150 euro.. dus echt duur is het niet vind ik..
    maar we konden via dat rimo inderdaad wel een woning krijgen een flat maar dat is om een stomme rede niet doorgegaan.

6. winnythepooh

Rebecca,

Ik kan niet zo snel iets vinden via internet.
    Ik heb mij ingeschreven bij 3 woningstichtingen, ik heb 1 keer een oproep gekregen, maar dat was een 2 kamerwoning in een achterstandsbuurt met veel probleemjongeren, ik was op nr 30 geindigd en ze hadden er 30 uitgenodigd, denk ik, ja dat zal ook wel met een reden zijn, dus ik ben niet gaan kijken, misschien stom, maar ik denk dat ik beter bij mijn moeder zit haha...(in dat geval). Zo lekker huisje heb je hoor, ik heb het idee alsof de huurprijzen bij jullie veel lager zijn dan bij ons.

7. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    ja inderdaad haha.. zo'n woningen kregen wij trouwens ook toegewezen.. gewoon veels te klein en in een verschrikkelijke buurt.. ja daar ga je natuurlijk niet met een kind wonen.
    het kan best zijn dat dat hier lager is, dat is ook overal anders.. bij woningstichting hier moet je ook wel zeker 6 jaar wachten voor je een beetje een normaal huisje krijgt.. maar bijv in hengelo heeft me zusje pas een gezinswoning gekregen en ze hebben geen kinderen en hebben nog geen jaar gewacht voor een huis.. dus het is echt overal compleet anders.
    www.woninghuren.com of direct wonen? staat daar niks bij? alleen bij direct wonen is het volgens mij wel duur.. dat was iig zo toen ik nog een huisje aant zoeken was. of eh anders via marktplaats ofzo.. daar keek ik toen ook veel op is wel particulier.. maar soms staat er wel wat goedkoops op en fatsoendelijk.. maar moet je wel snel bij zijn zeg maar..

8. winnythepooh

Ja ik had al gelijk nadat ik bij de gemeente was geweest heel internet doorgezocht, maar allemaal veel te duur. In ieder geval bedankt voor alle tips...Ik ken 2 andere mensen bij de gemeente waar ik vandaag geweest ben, ik heb een email naar hun gestuurd, zij hebben gezien hoe ik woon, zij zijn bij mij thuis geweest, dus ik hoop dat zij wat voor mij kunnen betekenen, ik wilde het eerst zelf proberen, maar merk toch wel dat met een beetje hulp van anderen je veel verder komt, dus ben benieuwd. Ik ga lekker slapen, heb morgen een hele belangrijke toets :D
    Slaap lekker en ik houd je op de hoogte, mocht je toevallig nog wat andere ideen opdoen, hoor ik ze graag ;)

9. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    haha is goed.. :D
    Hoop dat je snel een huisje krijgt :D
    succes met je toets morgen ;)

10. winnythepooh

Dankje:)
    Jij ook succes, met je huisje en je bevalling (die binnenkort wel zal komen ;))

11. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Of het wat is weet ik niet, maar heb je gedacht aan antikraak? Dan pas je tijdelijk op een huis/gebouw zodat het niet gekraakt kan worden. Ik weet niet wat het aanbod daarin is en het is altijd maar tijdelijk, maar misschien zit er toevallig iets voor je bij.

12. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    of eens kijken via marktplaats of zo daar heb je ook vaker boven verdiepingen enzo voor een redelijk prijsje

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja antikraak dat wilde ik ook zeggen. Niet ideaal maar je moet toch iets!
    een vriendinnetje van mij kreeg al na 2 weken een oproep.... en heel goedkoop, nog geen 200 per maand....

En zueren bij de woningbouw heeft echt geen zin, weet ik uit ervaring en verschillende bronnen.... dus helaas heb ik geen andere tips voor je maar toch heeeeel veel sterkte en succes!

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hoi hoi,

had nog even een vraagje voor je.
    Heb je wel een inkomen? Lees dat je weer wilt studeren. Zonder inkomen krijg je volgens mij geen woning. Of er moeten meiden zijn met andere ervaringen?

Wij hebben ook op de valreep nog een andere woning gekregen (wonen nu nog in een woning met 1 slaapkamer, 3 hoog) en dit na 3 maanden inschrijving, veel zeuren en mn hormonen even de vrije loop gelaten ;)
    Zal ook per woningstichting verschillen denk ik.
    Gaan nu verhuizen naar een 1-gezinswoning, met tuin en 4 slaapkamers.

15. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heey meis

Ik zit in een soort gelijke situatie als wat jij zit...
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=130322

Hier staan veel tips van meiden op...
    Tis alleen dat het voor mij onder tienermoeders valt omdat ik onder de 23 ben... Dus weet niet hoe dat voor jou is...

In ieder geval heel veel sterkte!
    En laat je niet te veel stressen...!

Groetjes!

16. winnythepooh

Hoi,

Even wat vragen beantwoorden: Ik ben 25 jaar en heb een bijstandsuitkering op basis van inwonende (nog) zonder kinderen, wordt natuurlijk pas gerekend als het kindje geboren is. Vandaag heb ik de toelatingstoets gedaan en hoor binnen 2 weken de uitslag, ben zo benieuwd, als ik aangenomen ben voor de opleiding krijg ik een (aanvullende) studiefinanciering en die kan uitgebreid worden als ik dus op mezelf woon en wanneer mijn kindje geboren is. Ik sta inmiddels bij 4 woningstichtingen ingeschreven en heb het hele internet afgezocht naar particuliere woningen, maar nog geen resultaat. Op kamers gaan lijkt me niet zo verstandig, met zijn 2en in 1 kamertje wonen en slapen? Heb op kamers gewoond met 4 andere studenten en zo'n pretje was dat niet, geldt niet voor alle studentenwoningen, maar over het algemeen zijn ze toch allemaal hetzelfde qua levensttijl. Daarna heb ik gezocht op kraakwoning/sloopwoning e.d. en heb een mail gestuurd naar instanties die zich daar mee bezig houden, dus ben er wel actief mee bezig en hoop op een positief antwoord van hen...Maar zeker bedankt allemaal voor de ideeen en tips en ze zijn nog altijd welkom (zolang ik nog geen woning heb gevonden :) )

Share This Page