opgeblazen stevige onderbuik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door wimjo, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Ik heb een vraag, heb vandaag een positieve test gedaan en al onzeker.( de eerste he!)
    Ik heb al 2 dagen een 'harde' onderbuik net boven schaambotje en het steekt daar ook van buiten naar binnen toe.
    het doet geen zeer maar is een rot gevoel. Als ik opsta steekt het ook ineens. Het gevoel gaat en komt. Het begint overigens in de loop van de dag.
    Wat is dit en moet ik me zorgen maken.

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    het kan zijn dat je baarmoeder aan het groeien is en je daar last van hebt. Maar ik weet het niet zeker.

gr Suzanne

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dit is heel normaal hoor. Het zijn je banden die oprekken. Dit kan steekjes/prikjes geven. Die harde buik kan komen doordat je darmen moeten wennen aan de nieuwe hormonen. Niks om je zorgen over te maken dus:D.

4. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Inderdaad bandenpijn. Heb ik ook als ik snel opsta. Alles is aan het oprekken, dus zo gek is het niet!! Geniet ervan, teken dat het goed groeit :D

5. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    dat stelt me gerust,
    Kan het ook al zo snel ben net 4 weken zwanger.
    Ik heb wel t gevoel dat mijn darmen over hoop liggen. Rommelen heel veel en doen ook pijn.
    Ben onzeker, je weet niet wat hoort en normaal is he

6. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    dat kan zeker wel en dat verschild ook per persoon ..
    de een voelt het ook beter als de ander maar is niks om je zorgen over te maken hoor
    ik heb er ook altijd last van gehad en was ook al vrij snel in de positiekleding al met 6wk ..

7. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Hoi Angea74; dat is heel snel met 6 weken, kun je het niet lang verborgen houden. IK heb ook al het idee dat s avonds mijn buik dikker is, maar dat zullen darmen zijn.
    Er gebeurt veel in je lijf dat anders voelt dan anders en dat is best spannend en onzeker.
    En nu weet nog niemand het dus ben blij met dit forum.
    Kunnen de ervaren mij geruststellen.

8. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Misschien een hele rare vraag.
    Maar als je zit en naar voren leunt voel het dan ook drukkend aan bij je buik? net alsof er iets tussen zit dat in de weg zit (op de plek tussen je navel en venusheuvel...

9. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    cyntje1988, nee dat heb ik niet.
    eerder als ik me uitstrek.
    krijg het ook als ik veel heb gelopen. Zo ie zo is het s mogens weg. Mijn buik is ook opgezet s avonds

10. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    nou ten eerste nog gefeliciteerd :)he helemaal vergeten :)

maar inderdaad zijn in het begin meestal de darmen maar er is echt niks om je zorgen over te maken en is echt vanalles gaande in je lichaam ...

11. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Ok ik ben blij dat iemand me kan gerust stellen.
    Je voelt nu ook echt alles in je lijf.
    Af en toe menstruatie krampen ( althans zo voelt het), dan denk als t maar goed gaat, wat is dit.
    ohhhhh

12. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    dat geloof ik best is ook wel spannend en zeker die eerste weken ..
    hoe ver ben je??
    tuurlijk kan er vanalles gebeuren maar dit zoals je het zegt wat je voelt lijkt me niet hoor dat klinkt echt als groei pijn enz en dat voel je vaak in de eerste weken ... en als je een darm in de weg heb zitten voelt dat wel heel vervelend aan ...
    ;)

13. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Bedankt voor je bericht helpt echt.
    Ik ben nu vier weken,, dus echt maar heel kort.
    Ik voelde het al 4 dagen na mijn ei. Was heel misselijk en had zere borsten.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Leuk dat het raak is voor jullie. Bij ons dus niet want ik had mijn cyclus niet goed uitgerekend en we hadden dus de boot gemist ha ha. We hebben ook besloten te wachten ivm de mexicaanse griep. Ik ben licht astmatisch dus ik wil liever eerst de (mexicaanse) griepprik in oktober.

Wat jij nu voelt is heel normaal. De eerste 3 maanden wordt je kindje als het ware helemaal gevormd met alles er op en eraan dus logisch dat je steekjes en pijntjes gaat voelen en er vanalles gaat oprekken van binnen.

Wees maar niet ongerust, alles hoort erbij. Behalve als je bloedingen hebt moet je even de VK bellen.

Succes en een fijne zwangerschap! Charlie

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dit had ik wel bij beide zwangerschappen vanaf een paar dagen voor nod... het lijkt alsof ik het nu weer krijg :)
    ik noem het altijd bal-in-mn-buik-gevoel...

16. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi

Dat gevoel heb ik soms ook. Ik dacht: ik ben zeker gek dat ik dat voel want dat kan helemaal niet. Maar ik heb (vooral als ik wat drukker ben geweest) soms het gevoel dat er iets in mijn buik zit (in baarmoeder). Een soort bal gevoel en het kriebelt er soms een beetje, maar ja ben ook net gestopt met de pil dus misschien zijn het wel ontpillingsverschijnselen?

17. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik ben pas 4 weken en 3 dagen zwanger, maar mn buik, auw!! Mn darmen hebben het echt zwaar :(. Ontzettend zeurende 'pijn' en kan heel moeilijk naar de wc. Ik hoop dat het snel over is. Maar zoals ik hier op het forum lees is het allemaal heel herkenbaar dus ik maak me er verder maar geen zorgen over.

18. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik had ook eerst pijn in me onderbuik maar nu lijkt het weer verdwenen...ik heb liever dat ik wat voel!
    Nu ga ik me zorgen maken of het wel goed gaat!
    Over een paar daagjes op vakantie, toch spannend, je weet niet of alles de eerste weken goed gaat!

19. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Ik voel nu ook niets meer in mijn buik.
    kan alleen slecht naar de wc.
    raar he als je niets voelt.

20. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009