oh jee 'schema' door de war, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sophie80, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophie80

sophie80 Niet meer actief

Ik ben sinds kort over op de fles dus moet nog een beetje wennen.
    Mijn dochter had een aardig ritme:
    6.00/7.00 - 11.00 - 14.30 - 18.00 - 22.00

Maar vandaag gooit ze het door de war en zal ze ipv 18.00 om 17.00 uitkomen ....Ik weet even niet hoe ik het dan op moet lossen, want normaal gaat ze zo rond 19.45 in bad en daarna naar bed en dan maak ik haar wakker rond 22.00 voor de laatste voeding.
    Maar nu zou ze dan bijv rond 18.45 in bad gaan, daarna naar bed en rond 21.00 laatste voeding.
    Doe jullie dat ook zo? Of geven jullie dan nog een extra voeding? En ligt ze dan niet te lang op bed, waardoor ik het risico loop dat ze morgen heel vroeg wakker is?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik zou rond 19.00 in bad doen en gewoon om 22.00 laatste fles geven.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoe oud is je dochter?
    En alvast advies: vandaag heb je een topschema, morgen is het weer heel anders, dat blijft wel even zo.... Hier werd het pas een redelijk vaste regelmaat vanaf een maand of 5-6.

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

Wij proberen het altijd een beetje te rekken, door bijvoorbeeld in bad te gaan voor haar voeding.
    Ze zou om 17 uitkomen vandaag? Komt ze ook uit zichzelf? Zo niet, zou ik wachten tot dat ze dat wel doet. Als ze dat wel doet, probeer het even te rekken, zelfs een kwartier is al aardig winst;)

Ze zal vanavond eerder komen voor haar laatste voeding. Ik zou het schema een beetje aanpassen.
    Ze moet vandaag om 21 uur de fles. Doe haar rond die tijd in bad. Je rekt dan aardig wat tijd. Daarna meteen de fles en in bed. Ze zal lekker moe zijn dan.
    Weet natuurlijk niet of jou kleintje dat trekt, maar hier werkt het altijd heel goed!;)

5. sophie80

merel, ik hoop dat ze het dan volhoudt va n17.00 tot 19.00. Wat nou als ze om 18.00 al moe is :( Hm best lastig haha.

chantal, ze is 3 maanden. En idd dat ritme zal blijven veranderen, maar vind het savonds dan zo moeilijk hoe ik het op moet lossen..... Ik wil haar niet 'te vroeg' in bed hebben, want dan ben ik bang dat ze de volgende ochten vroeg wakker is. Dus ja als ze na de voeding van 17.00 al rond 18.30 op bed gaat, zal ze dus morgen ochtend vroeg wakker zijn. Of ik moet haar rond 20.30 nog even naar beneden halen ofzo .....!?!?!

6. sophie80

Ja wij deden altijd rond 21.00 het badje en daarna laatste voeding, maar sinds kort proberen we dat na de 4e voeding te doen. Maar idd als ze op zo'n dag als vandaag het ritme een beetje door elkaar schopt is dat misschien wel een optie.

Ze komt uit zichzelf. soms na 3 uur, soms na 4 uur of langer.

Jij adviseert dus het badje verplaatsen? Gewoon naar bed als ze moe is na de voeding van 17 uur en dan rond 21.00 badje?
    Doen jullie dat ook s avonds?

7. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    als ik jou was zou ik me niet helemaal vast bijten in een bepaalt ritme.
    Mijn zoontje is nu 9 maanden en als je denkt dat je het hebt .... gooien die kleintjes alles gewoon weer om haha.
    Probeer gewoon de fles uit te stellen of je doet haar wat vroeger naar bed en dan maak je haar tog gewoon om 22 uur wakker?
    Ik zie eerlijk gezecht het probleem niet zo

8. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik zou het vandaag gewoon proberen. Ik kijk altijd een beetje naar Keana haar behoefte. Als ze moe is, gaat ze naar bed. Keana heeft al wel het ritme een aardig tijdje te pakken dat ze na de laatste voeding gewoon de nacht ingaat en doorslaapt. Ze gaat overigens niet iedere dag in bad, maar meestal doe ik het wel voor de laatste voeding of ze moet slapen (ik maak haar niet wakker om in bad te gaan)

Ik zou kijken wanneer ze komt vanavond. Niet wakker maken voor een voeding, alles na 17 is mooi meegenomen. Als ze daarna moe is lekker op bed en anders lekker spelen. Badje voor de laatste voeding om wederom weer wat te rekken... Dan is ze lekker moe en voldaan en misschien komt ze dan wel om dezelfde tijd morgenochtend!

Succes;)

9. sophie80

het is meer van: stel ze komt om 17 uur, dan zal ze rond 18.30 moe zijn.... is dat niet te vroeg om al naar bed te gaan en dus met de voeding van +- 21.30 niet meer beneden te komen.

10. sophie80

gaat jou dochter ook wel eens om 18.30 naar bed en komt dan dus niet meer beneden?

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Dat komt zeker wel eens voor! Gisteravond nog, had het badje verplaatst naar 17 omdat ze een beetje te vroeg kwam voor haar fles, lekker met haar in bad geweest, fles gegeven en naar bed moest haar wakker maken voor de laatste voeding. Die dronk ze niet helemaal op en is daarna meteen weer in slaap gevallen tot 8 uur vanochtend.

12. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Bij die kleintjes is het meestal niet zo dat een uur eerder in bed ook een uur eerder wakker is (en een uur later is helaas óók niet een uur later wakker ;) ). Dus kijk gewoon naar haar en als ze moe is - gewoon naar bed. Probeer de voeding iets te rekken naar kwart over 5 / half 6 en het badje een kwartiertje naar voren en dan ben je al een heel eind.

Overigens... Nils krijgt hier eigenlijk ook altijd rond 18.30 z'n flesje en gaat dan z'n bedje in rond 19 uur. Soms is 'ie eerder en dus ook eerder klaar met z'n flesje en dan ligt hij er al om 18.15 in. Maakt niks uit en hij slaapt dan gewoon net zo lang. Wij vinden zo'n schema vaak belangrijker dan de kids zelf denk ik....

Groetjes Debbie

13. sophie80

ok dus dan lag ze ook al vrij vroeg op bed?

14. sophie80

en komt hij er dan niet meer uit voor een laatste voeding? of laat je hem dan nog even beneden?

15. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Nils krijgt altijd voor z'n laatste fles een badje. Normaal slaapt hij dan van 19 tot half 10. Badje - flesje en om kwart over 10 weer naar bed. Gisteren lag hij al om 18.15 in bed, maar toch om half 10 pas badje - flesje en daarna weer meteen naar bed. Dat hij dan een uur eerder (bijna) naar bed is gegaan, maakt dus helemaal niet uit.

Pin je niet teveel vast op de tijden. Je kleintje is flexibeler dan je denkt waarschijnlijk!

Succes!! Groetjes Debbie

16. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ja het was gisteren volgens mij 18:15...

17. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hmmm... dit komt me wel heel bekend voor... ;)

18. Kejay

Kejay Niet meer actief

Deel Deze Pagina