iemand tips???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nie82, May 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim 4 maand. Al vanaf de geboorte sliep ze overdag erg slecht. Na veel gedoe, werd uiteindelijk duidelijk dat ze Kma heeft, reflux ( medicatie voor) en heeft sinds 5 weken ook een spreidbroek.
    's nachts sliep ze al vrij snel door, van 11.00 uur tot 6.30 uur.

ongeveer 2,5 week geleden heeft ze haar prikjes gehad, en sinds die tijd is het drama voor wat betreft het slapen 'snachts. Ze is iedere nacht wakker, soms om half 3, soms om 4 uur, maar vervolgens slaapt ze niet meer. Iedere keer drukken we het speentje erin, dan is ze even stil, om vervolgens te gaan krijsen en huilen. SLOPEND!
    de laatste fles drinkt ze ook heel slecht de laatste tijd, hooguit 70 tot 100 cc, terwijl ze normaliter alle flessen ( 5 op een dag) 180 + 6 drinkt.
    We zijn begonnen met rijstebloem, werkt ook niet.

iemand een idee wat dit kan zijn. We proberen vandaag of ze over wil naar 4 flessen, en dan een lepeltje fruit proberen tussendoor.
    Herkent iemand dit?? Hoop toch zo dat het een fase is.....

alvast bedankt voor de reacties!

2. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,960
    126
    63
    zuid holland
    Hai hai,

Voorlopig zou ik nog niet beginnen met fruit hoor. Mijn dochtertje heeft ook KMA en wij mogen pas starten met bijvoeding bij een half jaar. Dit ivm verhoogde kans op allergische reacties. Ook rijstebloem liever nog niet. Ze drinkt nu Nutramigen 150/5 5 flesjes per dag. Ook hier de laatste dagen wel wat problemen met drinken, laat bijna bij elke fles de helft staan, maar ik bied nu gewoon wat vaker aan.

Het slapen daar heb ik niet echt een tip voor, maar heb het vermoeden dat je kindje dan gewoon honger heeft. Nu snap ik dat je niet midden in de nacht wilt gaan voeden..... Misschien de laatste fles iets eerder geven, zodat ze nog niet in haar hele diepe slaap zit en ze hem wel leeg drinkt. Weet niet of het lukt, maar het is te proberen.

3. nie82

nie82 Niet meer actief

bedankt voor je reactie. Starten met bijvoeding is op advies van de kinderarts omdat ze dus ook reflux heeft...... de laatste fles eerder geven, hebben we geprobeerd, maar ook al doen we het een uur eerder, ze drinkt hem niet op. Als midden ind e nacht voeden helpt, dan maakt me dat helemaal niets uit natuurlijk, maar ik heb zelf niet het idee dat ze honger heeft, maar we kunnen het proberen.

groetjes, Nie

Share This Page