Hey dames, Ff nog een vraagje waar ik mee zit. Tot 30 weken had ik echt een perfecte zwangerschap. Ik heb echt nergens last van gehad en voelde me uittekend. Rond de 30 weken zagen ze op een pretecho dat de baby te klein was en dat ik weinig vruchtwater had. Sinds die dag ben ik overgedragen aan de gyni. Ik moest in het begin 2x per week naar het zkh maar inmiddels zit ik er zowat iedere dag. Mijn vruchwater is soms heel lag maar net als ze overwegen om mij op te nemen is het weer wat gestegen. Ctg en dopler zijn overigens steeds goed. Gisteren had ik weer een groeiecho en inmiddels loopt de buik 3 weken achter (eerst 2). Ook zei de echoscopist dat ie weinig plek had en dat het krap was. Ik vind het wel een beetje zielig dat ie helemaal opgepropt er in zit. Ben nu overigens 34+5 weken. In het begin baalde ik vooral van de groei achterstand maar het vruchtwater is nu vooral een issue (moet morgen terug voor bespreking groei echo). Nu is het probleem dat ik van alles een beetje zenuwachtig word. Ik geef toe ik ben wel een beetje een controlefreak maar het is zo irritant dat ik afhankelijk ben van het ziekenhuis. De ene week moet ik dagelijks komen en de week erop ( als ik een keer voldoende vruchtwater heb) mag ik ineens 2 dagen weg blijven. Verder vragen ze steeds of ik voldoende leven voel. Nou eerst voelde ik de baby veel maar de laatste weken moet ik het met af en toe een trapje doen (en soms wat gekronkel als ie beweegt). Als ik dat zeg zeggen ze steeds dat ik moet bellen voor een ctg maar ja wat is normaal? Als ik het vergelijk met een paar weken geleden dan beweegt hij gewoon weinig. Maar ja als ikhet vergelijk met de afgelopen weken dan beweegt hij normaal omdat hij gewoon niet veel doet. Zucht ik word er echt een beetje gek van. Ik zou het liefst de hele dag aan de ctg en echo hangen zodat ze me 24/7 kunnen monitoren . Aangezien ik rust moet houden zit ik de hele dag thuis dus dat is niet echt bevorderlijk voor het piekeren. Wat vinden jullie normaal hoe vaak de kleine beweegt? De mijne ligt overigens wel in stuit (om het feestje compleet te maken) dus misschien dat je hem dan ook wel minder voelt. En wat zouden jullie doen in mijn situatie. Gewoon zo doorgaan of vragen voor een opname (uiteraard lig ik liever thuis danin het zkh maar het geeft me denk ik wel meer rust. Bedankt voor jullie reacties!
Vlos vertelde dat hoe minder ruimte de baby heeft, des te minder voel je het. Iig vaak geen schopjes meer. Alleen wat schuiven en draaien. Ik moet de kleine minimaal 15x per dag voelen. Maar 3x achter elkaar een kickje is dan ook echt 3 bewegingen. Verder moet ik 3x per dag even gaan liggen, handen op buik en bewust voelen. Vaak gaan ze met rust toch bewegen. Vaak denk je overdag dat kleine nauwelijks beweegt maar vaak voel je dit niet bewust omdat je bezig bent. Door jouw bewegingen wieg je de kleine ook vaak in slaap.
Hoi Wat een lastige situatie zeg. Ik merk ook dat de kleine steeds minder gaat bewegen en ik weet dat dat komt door minder ruimte. Ook liggen de handjes en voetjes richting mijn rug. Zo lang als ik elke dag een beetje beweging voel maak ik me geen zorgen (meestal is het draaien en wurmen). Maar ergens kan ik me voorstellen dat het voor jou anders voelt, jij bent er voor gewaarschuwd... Anyway succes en luister naar je moeder instinct!
Ons prinsesje heeft actieve dagen en luie dagen..... Om gek van te worden! Veel succes met het gesprek morgen!