Iemand tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door leutjj, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Borstvoeding gaat uitstekend geen klachten, kolf af en toe zodat ze Leerd uit de fles te drinken zodat ik en mijn man een keer weg kunnen en een oppas kunnen regelen.
    Alleen nu, me man was overver aan het werk, ik was bij mijn ouders. Heeft Me smoeder zonder wat te zeggen in ons huis opgeruimd (na die tijd had ik meer werk), zo heeft ze ook de kolf opgeruimd en verder schoongemaakt. (Ik had hem uitgekookt en alles goed laten uitdruppen). Ik wou weer kolfen maar er miste een klein dingetje, kolf deed het niet meer, een nieuwe kolf gekocht een week later, en nu wil de kleine het flesje helemaal niet meer.
    Iemand tips om het haar toch weer beetje aan te leren? We kunnen haar niet zo achterlaten want ze huilt alleenmaar en bij andere wordt ze dan ook niet stil

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een andere speen geprobeerd? ik heb ongeveer hetzelfde gehad en dit was hier de oplossing, plus elke dag blijven proberen.

3. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ja heb verschillende spenen geprobeerd

4. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Vaak is het een kwestie van blijven proberen met het speentje waarvan jij het idee hebt dat het nog het best gaat. Liefst op een moment dat ze wel trek heeft, maar niet echt hongerig. 1 a 2 x per dag en dan elke dag. Als ze niet wil, stop je gewoon en kun je haar 10 minuten later gewoon voeden aan de borst. Voorkom frustratie bij haar, dat zou voor alleen maar meer aversie tegen de fles kunnen zorgen.
    Het kan helpen als iemand anders de fles probeert te geven. Verder wil afleiding ook nog wel eens helpen (haar bijvoorbeeld onder zo'n draaiend muziekding leggen en als ze dan heel geconcentreerd aan het kijken is de fles tegen haar lipjes houden, soms happen ze dan zomaar ineens aan! Sommige kindjes vinden vers gekolfde melk lekkerder dan melk die afgekoeld en opgewarmd is geweest. Misschien is dat ook nog het proberen waard. Als ze dan eenmal de fles weer heeft leren drinken zal ze ook de eerder gekolfde melk wel weer gaan drinken. Doe kleine beetjes (20 ml ofzo) in de fles, dan is het niet zo zonde als ze niet wil drinken..

Succes!

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms helpt het ook om de fles te geven als ze nog half slapen.

Deel Deze Pagina