Hoi dames, Ons zoontje is bijna 10 weken oud en het is net alsof de geschiedenis zich herhaalt; na al die weken een enorme overproductie te hebben (daar waren we inmiddels aan gewend en hadden we daar een goede en fijne oplossing voor gevonden) had ik gisteravond dus te weinig! normaal kolf ik tussen de 200 cc en 230 cc en nu maar 100 cc met enorme moeite. (ik kolf altijd voor de laatste af, zodat ik met lege borsten kan gaan slapen) de vermoedelijke oorzaak: ik heb nu weer mijn eerste menstruatie sinds de zwangerschap en bevalling. Bij mijn dochter gebeurde dit toen ook en het resultaat was dus dat ik noodgedwongen moest stoppen omdat ik het toen 2 weken later nog niet in orde kreeg. :x Iemand een succesverhaal? Komt dit goed? Ik leg hem nu elke 2 uur aan en drink al de hele dag bv thee en beschuit met muisjes. Gelukkig heeft hij vannacht ook om 2 voedingen gevraagd terwijl hij normaal gewoon doorslaapt, dus hij helpt zelf ook een handje. Ik heb ook fenegriek capsules besteld maar die komen morgen pas binnen. Ik ben echt zo bang dat er weer hetzelfde gebeurt al de vorige keer..
Wat vervelend dat je in 1 x zo'n productiedip hebt! Wel heel erg herkenbaar hoor, was hier ook toen ik na 3 maanden mijn eerste menstruatie weer kreeg. Hier is het wel helemaal goed gekomen, maar vanaf die tijd geen overproductie meer. Dit is wat ik heb gedaan: Borsten goed verwarmen voor het voeden en ook tussendoor. Bv thee drinken. Vaker aanleggen Oxytocine neusspray bij de dokter gevraagd 1 à 2 x per dag clusterkolven ( dwz: 1 uur lang 10 min kolven, 10 min niet, en ga zo maar door tot je uur vol is ) Veeeel drinken!! Weekendje bedrust samen met je uk met veel lichaamscontact. Veel succes, hopelijk komt het deze keer wel gewoon weer goed, want dat kan zeker hoor!!