Hallo , Mijn zoontje krijgt normaal 5 x 160 cc met 5 schepjes. Zijn laatste flesje is altijd om 11 uur s avonds en meestal moeten wij hem hier zelfs voor wakker maken. Nu mogen we volgens het cb proberen om de fles van 11 weg te laten om te kijken wat hij er op doet. Als hij gewoon doorslaapt mogen we dan zo Door maar als hij toch s nachts of heel vroeg wakker wordt moeten we de fles van 7 uur ophogen naar 190 cc + 6 schepjes ( me zoontje krijgt altijd 10 cc extra water voor de ontlasting). Als dit niet helpt mogen we rijstebloem Door de fles van 7 gaan geven en ze had het er over dat ik s ochtends bij de eerste fles ook wat rijstebloem mag geven omdat ze vaak dan wat meer honger hebben. Iemand ervaring met op deze leeftijd (4 maanden) laatste fles weg laten en ervaringen met Hoe goed rijstebloem werkt ?
Hier geen ervaring sorry. Wij maken alyssa nog steeds wakker om 23 en 7 uur omdat ze die flessen gewoon nog leegdrinkt. Hier op 't xb advies gekregen om de fles eraf te halen die ze het slechtste drinkt en dat was eerst die van 7 uur s'avonds en wordt nu waarschijnlijk 11 uur s'ochtends. Rijstebloem zou ik niet gelijk gaan geven.. het voegt namelijk niks toe en is er alleen voor om je kindje een wat 'voller' gevoel te geven Hierdoor krijgen veel kindjes krampjes van Rijstebloem. Ik zou gewoon eerst is kijken hoe hij het doet na de fles van 7 uur en dan inderdaad eerst proberen de voeding op te hogen. Zeker aangezien je zoontje al 10cc extra water krijgt voor zijn ontlasting zou ik voorzichtig zijn met Rijstebloem. Mocht je het toch willen proberen dan zou ik het eerst in de ochtend geven zodat je kan zien hoe hij erop reageert en je niet de hele nacht opzit mocht hij krampjes krijgen. Succes! Ik altijd fijn spannend en zoeken als er een flesje af gaat hihi
Ik ben zelf ook wel beetje bang met de rijstebloem want hij heeft al heel veel krampjes nog steeds. Ik ga eerst vanavond maar eens kijken als ik om 7 uur gewoon een normale fles geef zoals hij gewend is en die van 11 uur weg laat wat ie dan doet.
Hier ook vier flessen ipv vijf, maar we doen de laatste fles pas rond half 10 ipv zeven uur. Onze tijden zijn 7/11-12/16-17/ 21.30 Groentehapje rond 19 uur.daarna naar bed als ze moe is en dan om half 10 de fles