In maart verwachten wij ons eerste kindje, dus dit jaar kan ik nog wijzigen van zorgverzekering. Wat is handig om op te letten bij een zorgverzekeraar m.b.t. zwangerschap, bevalling en geboorte van je kindje? Hebben jullie aanvullende pakketten, of vergoed de basisverzekering het meeste wel?
Hier zag ik laatst nog een onderwerp over: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/welke-zorgverzekering-is-het-best-voor-zwangerschap-en-bevalling.666433/
Ik ga voor pma extra verzorgd 2 of voor Univé aanvullend best. Hema had te weing fysio Cz en vgz vind ik echt te duur in verhouding Stad Holland ook duur Mijn vk heeft geen contract met Cz dus die viel sowieso al af. OHRA ook duur en weinig fysio Menzis vergoed geen enkele zwangerschapscursus Fbto vergoed niet voldoende lactatiekundige + evt kolf. Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg geholpen Haha.
Ik heb normaal gezien CZ Jongeren. Door m’n medische indicatie wordt de bevalling sowieso vergoedt. Toch switch ik per 1 mei 2018 naar CZ Gezinnen. Ben 7 juni 2018 uitgerekend en per 1 januari 2019 switch ik dan weer terug naar CZ Jongeren. Ik heb uitgerekend en 8maanden CZ Gezinnen betalen is goedkoper dan de eigen bijdrage kraamzorg betalen. Vandaar mijn keus. Mooie bijkomstigheid is idd de lactatie deskundige hulp, maar vind dat geen pré. Bij zowel Jongeren als Gezinnen krijg je een kraampakket. Krijg bij CZ wel (collectieve) korting wegens ZZP’er.
Met het aanvullende pakket Gezinnen kun je 1x (buitenom 1 januari) overstappen per jaar ivm zwangerschap @Pepper92 . Aangezien ik 7juni uitgerekend ben, pak ik ‘m vanaf 1mei.
Heb ik ook 2x zo gedaan inderdaad. Handig om op te letten verder: kraamzorgvergoeding, vergoeding zwangerschapscursus, fysiotherapie, osteopathie eventueel (alternatief), laag eigen risico en tandarts kan ook handig zijn. Mijn jaar na bevalling bestond uit veel dokter, ziekenhuis, fysio en osteopaatbezoek dus wel handig om rekening mee te houden. Bevallen en zwangerschap kan complicaties met zich meebrengen en dan kun je maar beter goed verzekerd zijn