Zwanger en zorgverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamer29, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    In maart verwachten wij ons eerste kindje, dus dit jaar kan ik nog wijzigen van zorgverzekering. Wat is handig om op te letten bij een zorgverzekeraar m.b.t. zwangerschap, bevalling en geboorte van je kindje? Hebben jullie aanvullende pakketten, of vergoed de basisverzekering het meeste wel?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ga voor pma extra verzorgd 2 of voor Univé aanvullend best.

Hema had te weing fysio
    Cz en vgz vind ik echt te duur in verhouding
    Stad Holland ook duur
    Mijn vk heeft geen contract met Cz dus die viel sowieso al af.
    OHRA ook duur en weinig fysio
    Menzis vergoed geen enkele zwangerschapscursus
    Fbto vergoed niet voldoende lactatiekundige + evt kolf.

Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg geholpen Haha.

4. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb normaal gezien CZ Jongeren. Door m’n medische indicatie wordt de bevalling sowieso vergoedt. Toch switch ik per 1 mei 2018 naar CZ Gezinnen. Ben 7 juni 2018 uitgerekend en per 1 januari 2019 switch ik dan weer terug naar CZ Jongeren.

Ik heb uitgerekend en 8maanden CZ Gezinnen betalen is goedkoper dan de eigen bijdrage kraamzorg betalen. Vandaar mijn keus. Mooie bijkomstigheid is idd de lactatie deskundige hulp, maar vind dat geen pré. Bij zowel Jongeren als Gezinnen krijg je een kraampakket.

Krijg bij CZ wel (collectieve) korting wegens ZZP’er.

5. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoe doe je dat dan? Per 1 mei overstappen? Ik dacht dat helemaal niet kan....

6. beebj

beebj Niet meer actief

Met het aanvullende pakket Gezinnen kun je 1x (buitenom 1 januari) overstappen per jaar ivm zwangerschap:) @Pepper92 . Aangezien ik 7juni uitgerekend ben, pak ik ‘m vanaf 1mei.

Pepper92 vindt dit leuk.
  7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heb ik ook 2x zo gedaan inderdaad.

Handig om op te letten verder: kraamzorgvergoeding, vergoeding zwangerschapscursus, fysiotherapie, osteopathie eventueel (alternatief), laag eigen risico en tandarts kan ook handig zijn.

Mijn jaar na bevalling bestond uit veel dokter, ziekenhuis, fysio en osteopaatbezoek dus wel handig om rekening mee te houden. Bevallen en zwangerschap kan complicaties met zich meebrengen en dan kun je maar beter goed verzekerd zijn

Deel Deze Pagina