Waterpokken en nu....?

Discussion in 'Gezondheid' started by MamaLou, Dec 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Bij ons thuis is weinig aan de hand, al zijn mijn zoontje en ik wel wat grieperig nu.
    Nou is het plan om zoals elke jaar sinterklaas bij mijn zwager en schoonzus te gaan vieren (aankomende woensdag).
    Nu lees ik net op mn zwager zn msn dat 1 van onze 2 neefjes de waterpokken heeft.......wat nu?
    Gewoon gaan of thuisblijven? Mijn partner en ik hebben ze beiden al gehad vroeger maar mijn zoontje nog niet.
    Ik wil hem ook niet bewust ziek gaan maken, wat dus betekent dat we beter thuis kunnen blijven denk ik...
    Ik zelf ben nu bijna 34 weken zwanger, weet iemande eigenlijk in hoeverre waterpokken schadelijk kunnen zijn bij ongeboren kindjes?

Maar goed, wat nu? Gewoon maar afzeggen denk ik ?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
  3. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Thanx, ja heb wel het 1 en ander gevonden erover.
    Maar nu ben ik weer aan de twijfel van mijn zoontje heeft donderdag nog gespeeld met zn neefje.
    Komt nog bij dat we allebei sinds gisteren ook wat grieperig zijn!
    En dat we toch niet helemaal zeker zijn of mijn partner ze nou wel of niet gehad heeft.

Donderdag was er bij mijn neefje nog niets te zien, maar hij was volgens mijn schoonmoeder wel al aan het krabben... :(
    Hij heeft het nu zichtbaar sinds gisteren.
    Morgen gaat ze een zalfje voor hem halen want ze houdt hem zowieso thuis van school nu.
    Ze hoopt net als wij dat hij woensdag weer beter is, want hij mist anders zelf ook zijn 1e sinterklaasfeest op school.

(hij is trouwens 4 jaar en mijn zoontje is nu 1,5 jaar)

Denk dat ik zo nog even contact opneem met Icare en het daar nog even voorleg want ik neem liever geen risico.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Wat ik ooit een keer gehoort heb is dat het niet meer besmettelijk is wanneer de waterpokken zichtbaar zijn. Maar idd een aantal dagen voor die tijd (weet niet hoeveel).

Volwassenen die het nog niet hebben gehad die kunnen er goed ziek van worden.
    Maar als jij het al hebt gehad dan is er niets aan de hand. En voor je ongeboren kindje kan het ook geen kwaad. Tenzij je nu zou moeten bevallen zou ik het ook een risico vinden.
    Het is volgens mij niet erg voor je zoontje.

5. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ik wil mijn zoontje ook niet bewust ziek maken...
    En mijn partner....tja ik ga zo nog even op zoek naar zijn vaccinatie boekje voor de zekerheid.
    Moet met een week of 6 bevallen en ga over 2 weken met verlof.
    Denk niet dat ik lichamelijk in staat ben om voor 2 zieken te gaan zorgen zometeen! :)

Ik ga nu ffies bellen maar... ;)

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Doe dat maar voor de zekerheid.
    Ben benieuwd!

7. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ben ik weer. Icare gesproken...
    Kans is groot dat mijn zoontje al besmet is geraakt maar dat weten we dus pas over 2 weken..... :rolleyes:
    5-6 dagen na het ontstaan van de blaasjes zouden ze al moeten indrogen en niet meer besmettelijk moeten zijn.
    Aangezien ik ze al heb gehad hoef ik nite bang te zijn voor mezelf of de baby.
    Ik moet dus gewoon dinsdagavond of woensdag even in overleg met mn schoonzus.....

Word vervolg haha! :)

8. Marieke077

Apr 3, 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Stel dat je zoontje het nou wel krijgt, dan zou ik me er toch niet al te druk over maken, kinderen zijn er vaak niet eens beroerd van ! het kan natuurlijk wel maar in veel gevallen is dat niet zo. Dan heb je het ook maar gehad niet...? Wanneer de blaasjes zijn ingedroogd is het ook niet meer besmettelijk.

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Nou opzich toch goed bericht? En ja als je zoontje het krijgt dan heeft hij het al gehad en is het misschien ook makkelijker dan dat hij wat ouders is en het beseft.
    Nou wens je toch veel plezier woensdag! ;)

groetjes

Share This Page