Hi! Ik wil graag een inbakerdoek als slaapzak voor de nieuwe baby. De inbakerdoeken die ik kan vinden, hebben een TOG van 1.0 of 0.5. Er wordt vervolgens erbij vermeld dat dit geschikt is voor elk seizoen. De nieuwe baby wordt verwacht rond begin november. Is een TOG waarde van 1.0 of 0.5 dan wel voldoende? Of moet ik dikkere lagen kleding aandoen en vervolgens inbakeren? Thanks voor de reacties!
Ik baker in met een gewone hydrofiele doek en als ze daar te sterk voor worden met de swaddle me. Nooit met TOG rekening gehouden. De middelste is een winterbaby en kreeg een omslagdoek om en een wollen deken in de wieg.
Hangt een beetje van de temperatuur in de kamer af. Als je de kachel aan heb staan dan is minder warmte nodig. Ik heb wel eens de tip gekregen dat een pasgeboren baby 1 laagje meer aan moet dan jijzelf. Dan kan je het een beetje inschatten. En anders na een uurtje even voelen of de baby warm genoeg is
Ik had mijn winterbaby in de puckababy, de dikte van een laken, en dan met slaapzak en al ingestopt onder de deken. Ze droeg ook meestal iets met lange mouwen.
Alleen de inbakerdoek is inderdaad te koud dan. Mijn zoontje had in december een rompertje met lange mouwen aan, een boxpakje, de puckababy en een dekentje. Het beste kan je idd even voelen. In het nekje van de baby