Wij gaven eens een stoeltje beschildert met het geboorte kaartje erop! Of een steigerhouten stoetje met alleen de naam. Een zilveren besteksetje met de naam erin gegraveerd is ook zo'n "doopcadeau" vind ik, maar hebben hier alle achterkleinkinderen bijvoorbeeld van mijn oma cadeau gehad..... Wat ik ook altijd leuk vind is een badjasje met naam? Of een gepersonaliseerd boek. Kun je op verschillende plaatsen online bestellen; super leuk!!
Dat hangt er denk ik ook een beetje vanaf in wat voor gemeente het dopen plaatsvind. Bij ons is het gebruikelijk om een kleinigheidje mee te nemen zoals een christelijke cd met kinderliedjes of een boekje. Wij zijn protestant.
Een gebedenboekje als je er zelf ook iets mee kunt? Anders iets met de naam, kan variëren van rugzakje, voorleesboek, of inderdaad bestek.
Een christelijk boekje of iets dergelijks zou ik geven, of cdtje met christelijke kinderliedjes. Te koop in de evangelische boekhandel of bijvoorbeeld via Gospel.nl - De grootste christelijke webwinkel van Nederland met muziek, films, boeken en gifts - Gospel.nl
christelijk boekje of cd of als je daar niet zo van bent: speelgoed met een christelijk tintje zoals de ark van noach, kerststal van little people. of een mooi boekje zoals ruben de rups van dick bruna.
Bij katholieken een rozenkrans Verder misschien een kinderbijslag of een ander boekje mbt tot geloof. Tuinbeker met naam Rammelaar met naam
Toen ik dit uitzocht, ontdekte ik dat veel mensen al allerlei religieuze cadeautjes krijgen van familie. Speelgoed van alle soorten wordt ook erg gewaardeerd. Je hoeft het dus niet perse in de religieuze hoek te zoeken, en anders even opzoek naar een Christelijke boekwinkel in de buurt? Die hebben vaak ook wel cadeautjes zoals voorleesboekjes en religieus getint speelgoed. Of op internet even zoeken idd. En ik zou ook even kijken of de gemeente wat uitmaakt in cadeautjes. Voor Katholiek was alles prima in ieder geval.