Hallo allemaal, Omdat het niet lang meer duurt voordat ik ga bevallen, hebben wij net even het installeren van de maxicosi pebble geoefend. Op zich gaat dit prima en kan het bijna niet fout gaan, riem door al de blauwe "haken''. Ik heb precies gedaan zoals in het boekje en filmpje staat en de riem goed strak aangetrokken. Echter ik kan de stoel toch iets naar links en rechts bewegen, bovendien kan ik hem zo tegen de leuning van de achterbank aan kiepen zeg maar. Iemand enig idee dat dit hoort en of dit niet gebeurd wanneer je remt en de riem dus blokkeert?
Heb je de gordel eerst over de zitting heen gedaan en daarna om de Pebble heen geslagen? Op die manier heb ik hem nooit tegen de rugleuning aan kunnen gooien. Ook de rolbeugel moet altijd omhoog staan. Ietsjes speling hou je, maar zo los als jij beschrijft niet.
Thanx lorelai, zo heb ik het inderdaad gedaan. De draagbeugel staat gewoon omhoog, maar die kan ik dus richting achterkant auto bewegen...richting voorkant wel stevig. Ook naar links en rechts ietwat speling...
Toch proberen de gordel nog iets strakker te spannen als dat lukt dan? Maar als dat niet lukt dan moet hij gewoon goed genoeg zitten. Pebble is het meest effectief bij een aanrijding van vooraf, deze zijn ook het meest voorkomend, dus dat hij naar voren goed strak zit is het belangrijkste lijkt mij. Is een easybase of family fix voor jullie anders nog een optie?
Ja daar zit ik ook over te denken..moet je dat bij je autodealer laten installeren en iemand enig idee van de installatiekosten ?
Dat hoeft je niet bij de autodealer te laten doen hoor. Gewoon dit ding EasyBase2 Maxi-Cosi | EasyBase2 gordelbase Maxi-Cosi gebruiken! De maxi cosi staat dan als een huis, ik vind het ideaal. Je weet zeker dat de maxi cosi altijd juist vast gezet is.
Als je geen Isofix hebt zou je naar de dealer/garage kunnen gaan ja, vaak kan het wel. Geloof dat de kosten redelijk zijn. Maar tenzij je heel graag een vervolgstoel met Isofix wilt kan je net zo goed voor een Easybase 2 gaan. Die zet je met de gordel vast namelijk en is een stuk goedkoper. Enige verschil zijn de electronische verklikkers (easybase heeft een mechanische) en met de Familyfix kan je de Pebble nog wat omhoog zetten wanneer je kindje graag wat meer wil zien.
Easybase met gordelbevestiging is ideaal of EasyFix/FamilyFix met isofixbevestiging. Weet je zeker dat hij optimaal vast staat. Veel mensen installeren het babystoeltje verkeerd zonder dat ze het weten.
Lorelai, zit dat Isofix standaard in je auto? (gaat om een nieuwe auto) Kusjesmama, ik weet vrij zeker dat hij goed in de gordels geinstalleerd is, daarom verbaasd het me dat er toch wat speling inzit ik ga denk ik is voor dat easybase 2 kijken
Je kan meestal wel zien of je auto isofix heeft aan de aanduiding in de autostoelbekleding van je auto. Vaak staat ook in het instructieboekje van je auto waar je de isofix aansluiting kan vinden. Welke auto hebben jullie?
Wij hebben wel isofix maar niet zo'n kaartje aan de bekleding, ik zou idd voor een base gaan echt ideaal ! Even met je hand tussen de rugleuning en zitting als je dan 2 buisjes voelt zitten, 1 links 1 rechts is het isofix
Ja het labeltje hoeft er idd niet perse te zitten. Maar even voelen en dan weet je het ook. De meeste nieuwe auto's zit het tegenwoordig wel in, maar het is niet gezegd.
Xoxo een ford focus station ecoboost, bouwjaar 2014. Ik ga gelijk ff naar de bekleding kijken, Thanx!
Als er Isofix in zit zou je ook eens kunnen kijken naar de 2 way fix van Maxi cosi. Daar past de 2 way Pearl op, heb je straks ook nog een mooie achterwaartse stoel voor dan lang niet meer zo veel geld.
De Ford van mijn ouders (2013) heeft die labeltjes op de achterbank (stoffen bekleding, weet niet of de labeltjes er zitten bij leer) Bij die van mijn ouders zit er bij dat labeltje zit er een gaatje in de stoel, daarin voel je de isofix aansluiting.