2 weken terug wilde ik belastingaangifte doen, nou alles stond al ingevuld, ik alles gecontroleerd jaaropgave, hypotheek ect, alle bedragen kloppen met wat ik op papier heb staan, maar toen ik de laatste stap wilde doen voor het verzenden dus zodat je ziet wat je terug krijgt, schrok ik dat we best veel terug krijgen vergeleken met vorig jaar, zo'n 1800 euro meer. Ik zit te nu twijfelen of ik het wel goed doe of dat ik het misschien toch nog beter door een accountant kan laten doen..? Ik ben wel iets minder gaan werken vanaf oktober 2013, omdat ik 4 uur onbetaald ouderschapsverlof opneem in de week.. Maar daar ligt het niet aan dat we 1800 euro meer krijgen.. Wat is jullie ervaring hiermee?
je hebt dan inderdaad ouderschapsverlofkorting. En ook recht op combinatiekorting omdat je nu een klindje hebt. Waarschijnlijk zit het daar in. Was bij ons de 1e keer ook bijna 2000 euro meer dan de jaren ervoor
Zorg ook dat je speelt met de verdeling op het eind. Een andere verdeling leverde ons 200 euro meer op.
Kan idd zomaar de combinatiekorting zijn. Ik was ook blij verrast met de voorlopige aanslag voor 2014 waarbij ik dit al heb ingevuld.
Wij hadden eerst alles zelf ingevuld en ik moest 1800 terug betalen (voorlopige aanslag) dus gewacht tot belasting alles had ingevuld en ik hoef nu niks meer te betalen gelukkig... Je hebt idd recht op combinatie korting Volgend jaar doet een belasting adviseur dat voor mij aangezien ik nu een bedrijfje heb
Dit heb ik ook! Ik had echt zoiets van: dit kan niet kloppen. Maar heb wel alles goed ingevuld. Ik ga er nog wel even goed naar kijken, maar er zijn wel wat wijzigingen geweest. Dus zou moeten kloppen.
Denk dat het in de ouderschapsverlof korting zit...voor de zekerheid nog eens na kijken met zn tweeën maar wat je meer terug krijgt is alleen maar fijn toch
Wij doen het al jaren zelf. Hebben alleen de hypotheek en mijn ouderschapsverlof. Alles staat al ingevuld kan niet veel mis gaan in ons geval. Combinatie korting is inderdaad een flink bedrag. Wij kregen voor d zijn geboorte max 350,- terug nu tussen de 2000 en 3000.
Dat is omdat je een kindje hebt nu. De combinatie korting. Is hier namelijk ook zo'n 1800 euro. Dus klopt wel hoor, en je kan het bijna niet verkeerd invullen. Ik vul het altijd zelf in.
Bij mij is de situatie niet anders dan vorig jaar en toch krijgen we behoorlijk meer terug. Mijn kindje is al 6! Heb wel ouderschapsverlof, maar dat is op zich ook niet super veel.
Wees gerust , op de belastingen kijken ze dit ook na hoor. Heb al 3jaar belastingaangifte zelf gedaan. 2x zonder problemen, was het tot op een paar cent na correct en vroegen ze telkens om bewijsstukken van bepaalde dingen. Nu dit jaar trokken we ook veel leer terug dan anders. Normaal rond de 3000 en bij deze bena 7000 .... Dus wist wel dat het ergens fout zat maar vond het niet. Begin februari afschrift gehad dat we eind april terugkrijgen, en weliswaar veeeel minder dan de 7000. En raar maar waar, geen bewijsstukken opgevraagd nu. Kan nog altijd komen. Maar intussen weet ik wel waar men fout zat. Komma vergeten!!! Hahaha