Onder onze heerlijk overkapping kunnen de kussens van de loungebank het hele jaar blijven liggen. Helaas een hele hoop asociale kattenbezitters hier in de buurt die er dus niet voor zorgen dat de kat in de tuin of in huis blijft. En die k*t beesten zwerven dus door de hele buurt. Nu heb ik er al een bankhoes overheen gedaan, wat ik al ontzettend jammer vind, maar daar gaan ze dus ook onder zitten, en zit ik in dat smerige kattenhaar. Iemand soortgelijk probleem en tips
Een kattenverjager kopen. Dat is een kastje waar een piep geluid uit komt als er iets voorbij komt. Deze kun je bij je loungeset zetten als je er niet zit. Wij hebben er 2 van in de tuin staan omdat we ongeloofelijk veel kattenpoep hadden. Nu al 3 maanden bijna geen kat meer in de tuin gezien.
Iemand heeft hier ooit de tip gedeeld om een bepaalde spray te spuiten. Dat was volgens mij een rode spuitfles. Dat had haar goed geholpen maar ik kan dus zo 1,2,3 niet vinden welke dat was. En anders je tuin goed afsluiten.. dat helpt nog het beste. Hier komen sinds we de schuttingen hebben bijna geen vreemde katten meer in de tuin. Ze kunnen nog via 1 kant maar die gaan we nog dichtzetten met een hek. Daarna is alles afgesloten.
Realiseer je dat deze apparaten bij (met name bij) kinderen gehoorschade kunnen veroorzaken! Ik vind deze kastjes net zo ‘asociaal’ als het laten schijten van je kat in andermans tuin. Ook veel volwassenen kunnen het geluid horen. Als buren zit je dan echt niet meer fijn in de tuin.
Die kastjes zijn helaas geen optie. Iemand een straat verderop heeft er 1 en ik krijg hoofdpijn als ik er langs loop.
Die spray ga ik opzoeken. Verder afsluiten dan dit zou ik niet weten hoe het moet. We wonen in een tussenwoning. Eigenlijk wil ik ook niet te veel geld uitgeven aan het asociale gedrag van iemand anders.
De meeste katten houden niet van aluminiumfolie. Misschien kun je dit op de bank leggen als je er niet op zit. Als de katten een aantal keer hebben geprobeerd om op je bank te gaan liggen en ze komen de folie tegen komen ze waarschijnlijk niet meer terug. ( of iets anders wat niet fijn aan de pootjes is. Wellicht karton met dubbelzijdige tape erop geplakt of zo iets) Verder houden ze niet van lavendel en citroengeur. Misschien kun je daar ook iets mee. Wel vervelend. Wij hebben ook een kat maar de hele tuin is zo afgezet dat ze er niet uit kan. Een dier neem je voor jezelf en mag geen overlast voor anderen veroorzaken vind ik.
O dat zijn fijne tip, makkelijk te doen en goedkoop. Van de zotte eigenlijk he dat je je spullen moet beschermen tegen andermans katten.
Pfffff..... alsjeblieft niet zeg. Wat een pokkedingen zijn dat. Mn buren hebben er 1 in de achtertuin en ding gaat bij elke beweging af. Als ze zelf langs lopen maar ook als er een blaadje voorbij loopt, vogel langs gaat enz. Ik wordt er helemaal gek van als dat ding afgaat. Mn kinderen zitten soms met hun handen op hun oren buiten. Ook geen prettig geluid voor mijn huisdieren die hier in de tuin zitten. Honden, konijnen en kat. Supersneu en dat in eigen tuin...
Mee eens. Verbaas me ook dat de meeste kattenbezitters het normaal vinden dat hun kat in andermans tuin komt. Zouden ze het ook normaal vinden als mensen hun hond door andermans achtertuin laten lopen?
Kan je goed overzien hoe ze je tuin binnenkomen? Je kan evt een paar spijkers of schroeven op de bovenkant van je hek zetten en daar tussen visdraad strakspannen al of niet met een belletje. Katten hebben een bloedhekel daar aan. Of zo'n reigerverschrikker, die spuit een straaltje water zodra er iets voorbij komt. Als je er een stekkerblok met afstandsbediening op zet kan je m eenvoudig afzetten. Ze zijn er zelfs die kunnen mikken maar een IP camera zou dan ook aan te raden zijn voor de "4 poten in de lucht" beelden. Heb zelf ook katten maar mijn zege zou je hebben. Ook voor een emmer water, kattenschrik (die spray), kattenverjager hebben we aan onze buren gegeven maar op basis van goed gedrag hebben ze die niet meer in gebruik overigens. De oudste wíl niet meer naar buiten (reuma) de ander verjaagd alle andere katten en verdedigd alle tuinen en ligt enkel op 1 stukje van de loungeset in t zonnetje, ligt niet eens een kussen (is een armleuning) maar staat t zonnetje zo lekker op.
Ik heb deze bij de Action gekocht en die leg ik op de lounge bank. Ook kun je ze op de schutting schroeven zodat ze ook je tuin niet meer in kunnen, alleen bij een gezamelijke schutting zal je ff met de buren moeten overleggen of hun dat ook willen.
Nee maar hondendrollen in de looproute langs school én in de speelweide in het park vind ik nou ook niet echt normaal.. @tuc ik herken het hier ook, (mijn katten blijven uit zichzelf in de tuin en laten vreemde katten gewoon hier hun ding doen, stelletje softies.. ). Veel haren op de kussens. Maar ik heb al van alles geprobeerd en elke keer die hoes strak er over heen is zo’n gedoe..
Ben zo blij dat we binnekatten hebben!! Koffieprut in de tuin zou ook helpen Bij de dierenzaak van die spray kopen waar ze mee stoppen om te krabben aan je bank. Helaas te laat voor ons
Heb hem hier al eens eerder gedeeld, maar je hebt ook kattenverjagers die een straaltje water spuiten. Die kunnen eventueel ook nog een pieptoon, maar die kan je uitzetten en dan alleen water. Die hebben wij omdat de pieptoon echt gekmakend is. Nu krijgt de kat een nat pak en dat vinden ze niet fijn. Werkt op zich redelijk, maar alsnog komen ze wel de tuin in helaas. Maar echt ik snap hoe gek je kan worden van die ***beesten. Hier ook gewoon echt flink schade door die rotkatten. Ze maken de bakfiets kapot met hun nagels (de stoeltjes en de mat onderin). Zeiken overal dus de hele tuin stinkt, overal schijt. Ze zeiken en schijten ook over de tegels, niet alleen in de piepkleine borders die we hebben. En met 20 katten in een paar huizen om ons heen en uiteraard niets gesteriliseerd/gecastreerd is het de hele lente en zomer een gekrijs van jewelste in de nacht van die krolse en vechtende etters. Ik heb al hoge schuttingen, alle doorgangen probeer ik dicht te maken, uitstekende scherpe dingen op de plekken waar ze doorheen komen, maar iedere keer vinden die takkebeesten weer een nieuwe doorgang of ze lopen gewoon over alle maatregelen heen. Speciale sprays, speciale bodembedekkers, verjagers met alleen licht. Echt van alles behalve die beesten letterlijk wat aan doen hebben we al geprobeerd zonder succes.
Wij hebben ook last van katten in de tuin. Zó smerig! Overal ligt telkens kattenpoep, en als je niet oplet zitten ze in de schuur
Erg he, ik snap gewoon niet waarom mensen zelf niet inzien hoe asociaal het is om je kat buiten te laten rondzwerven.
Mijn tactiek is nu een supersoaker.... Als ik een kat in de tuin zie, spuit ik ‘m nat. Vast een beetje zielig, maar het doet geen pijn natuurlijk. We hebben het een tijdje echt heel goed toegepast, en nu merken we dat er echt veeeeel minder katten komen! We hebben een heel groene tuin met veel nestjes nu, meesje en mussen enzo. Dus daar wil ik geen kat bij. Plus ze poepten tussen de planten, blegh! Koffieprut wel eens geprobeerd, maar dat had niet echt een afschrik-effect; dus de katten kwamen alsnog en poepten dan gewoon ietsje verder. Koffieprut op m’n terras en meubels ga ik niet doen