Iemand vandaag naar Blijdorp geweest?

Discussion in 'De lounge' started by Beppie, May 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,275
    4,508
    113
    Tja sommige mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.

Ten eerste kunnen ze al niet lezen

Ten tweede schijnen zelfs de meest simpele plaatjes niet te begrijpen

Ten derde je snapt toch zelf ook wel dat beesten niet de hele dag tegen dat geflits kunnen :rolleyes:

Ten vierde heb je ook nog eens een mislukte foto want die flits komt gewoon terug met als gevolg een grote "vlek" en een heel slecht belichte foto.

En die mw moet gewoon eens wat vaker naar animal planet gaan kijken, heel veel programma's over apen.
    Dan had ze ook geweten dat vrouwen altijd onderdanig moeten zijn aan het mannetje, dus naar beneden kijken en nooit oogcontact maken.
    En als een aap zijn tanden laat zien dan is dat dus niet "lachen" maar een teken van boosheid.

Maar goed dat zullen wij (inclusief de verzorgers) wel verkeerd hebben want zij heeft tenslotte een band met hem.
    En weet je wat helemaal zielig is, de aap is hier weer de dupe van (samen met zijn verzorgers).

Groetjes Anita

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Maar goed dat zullen wij (inclusief de verzorgers) wel verkeerd hebben want zij heeft tenslotte een band met hem.
    En weet je wat helemaal zielig is, de aap is hier weer de dupe van (samen met zijn verzorgers).

=D> =D> =D> =D> precies Bokito moet weg!
    Zij zou juist een bezoekers verbod moeten krijgen (haha straat verbod dat ze Bokito niet meer mag zien!)
    Gewoonweg belagelijk :rolleyes:

jessica

3. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Goh, dat wist ik niet; van die vrouw. Dus hij is gewoon lange tijd getergd door die vrouw.Wat dom dat ze ondanks waarschuwingen toch doorging.
    Zo'n dier heeft ook een rede om deze actie te ondernemen, dan heeft die vrouw nog "geluk" gehad, hij had haar wel kunnen doden.
    Zie je ook overal, dat mensen toch eigenwijs zijn ondanks bordjes en waarschuwingen. Beetje respect voor deze dieren.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    haha in een gevangenis en daar kun je tegenwoordig nog net niet lachend de deur uit

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja.. en t blíjven beesten hè. Hoe lief ze ook lijken, ze zijn nooit 100% betrouwbaar.. :rolleyes:

6. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Wat er met de vrouw is gebeurd gun je natuurlijk niemand.. ik vind het ook heel erg.. maar als zij zegt dat ze een "bijzondere band" met Bokito heeft... dan heeft ze echt een bord voor d'r kop: mevrouw, hij heeft u aangevallen!

Bijzondere band heb je dan. Maar goed, ze zal wel een schadeclaim indienen bij de dierentuin omdat ze niet meer kan "handwerken". Ik hoop dat dit voor de rechter komt;
    Goed, mevrouw, Bokito mocht niet uitbreken, u krijgt een vergoeding van 5000 euro. Daarnaast krijgt u een dierentuinverbod. U was door het personeel gevraagd om niet meer in Bokito's ogen te staren, maar u heeft niet geluisterd. U heeft niet alleen uzelf maar ook vele andere bezoekers in gevaar gebracht!

7. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Die vrouw liep Bokito gewoon te stalken.
    Bokito zou een schadeclaim tegen haar moeten indienen :D :)

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    haha :D , eigenlijk zouden alle bezoekers dat ook moeten doen!

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik had op de radio gehoord (skyradio) dat ze ondanks alles blijft komen want ze heeft (wat jij ook al zei) een ''goede'' band met Bakito

Nou dat mens snapt t ook niet helemaal geloof ik he ,, als ik een keer aangevallen was door een gorilla dan zou ik van mn leven niet meer naar de dierentuin gaan , maar ik vind serieus dat ze haar niet meer binnen moeten laten daar ... en ze mag inderdaad blij zijn dat ze er zo goed vanaf is gekomen als hij echt kwaad in de zin had kon ze dit niet meer navertellen :(

10. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Stond in de Telegraaf: Bokito blijft mijn lieveling..

eh.. excuse me.. ik denk dat ze die mevrouw beter in een inrichting kunnen plaatsen..

( :oops: o, o, o wat ben ik weer voor/ver-oordelend..)

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    :) :) :) :) :) :) nou inderdaad!
    En zoals Lintje ook schreef de bezoekers zouden dat ook moeten doen!

Een handtekeningen actie houden voor Bakito, en dan nog een voor die vrouw voor een bezoekersverbod :) (of een inrichting indd)

12. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik hoop toch zo dat hier geen familieleden van die vrouw op dit forum zitten.. straks krijgen WIJ nog een schadeclaim.. ;)

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    :) :) :) :) :)

jessica

14. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,303
    265
    83
    Slachtoffer Bokito overweegt schadeclaim
    Uitgegeven: 21 mei 2007 17:39
    Laatst gewijzigd: 21 mei 2007 17:40

ROTTERDAM - De vrouw die vrijdag ernstig is verwond door gorilla Bokito overweegt een schadeclaim bij Diergaarde Blijdorp in Rotterdam in te dienen. Haar man zei maandag dat ze een letselschadeadvocaat in de arm hebben genomen.

Het gaat helemaal niet goed met het slachtoffer. De Zoetermeerse krijgt veel medicijnen tegen de pijn. Bovendien heeft zij geestelijk een klap meegekregen. "Ze is heel angstig", aldus haar echtgenoot. Naar de dierentuin durft ze, als ze beter is, naar alle waarschijnlijkheid niet meer.

Geopereerd

Ze is al twee maal geopereerd en een derde operatie volgt binnenkort. De eerste keer lag zij ruim zeven uur op de operatietafel. Ze had ruim vier liter bloed verloren, zei haar man, die zo veel mogelijk bij haar probeert te zijn.

De medici ontdekten breuken in haar arm, pols en voet. Zij telden meer dan honderd beten. De mensaap die uit het apenverblijf wist te ontsnappen, scheurde de huid van een arm open. De artsen zijn nu bang voor de gevolgen van bacteriën en schimmels in de wonden.

Bosjes

De man zag het gebeuren dat Bokito zijn vrouw greep. Zelf dook hij op dat moment de bosjes in, om zich te redden en om hulp te roepen. Toen hij terug kwam, was zijn echtgenote verdwenen. Een eind verderop hield ze zich voor dood. Pas toen ze in de verte mensen hoorde gillen, stond ze op en vroeg om hulp. "Ze had geen kleren meer aan het lijf", aldus de man.

Volgens hem is Bokito veranderd nadat onlangs een familie 'Rotterdamse' gorilla's naar China was vertrokken. Hij was, zo vertelde de frequente bezoeker, ineens de macho, de baas van de groep die in Blijdorp was overgebleven. "Hij was ineens vreselijk agressief."

Ogen

Dit hebben de Zoetermeerders de verzorgers gemeld. Zij adviseerden hen de aap vooral niet in de ogen te kijken. "Wij hebben hen nog aangeraden extra hekken te plaatsen, zodat bezoekers niet direct voor de ramen zouden staan."

Hij vindt het niet terecht dat zijn vrouw, die fan was van de dierentuin en de gorilla's, deels de schuld in de schoenen krijgt geschoven. "Je moet als bezoekers toch veilig in het park kunnen rond lopen."

15. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    :confused: Als zij geluisterd had naar het personeel, dat meer van dieren weet dan haar, was dit niet gebeurd. :evil:

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Juist dus dit is pure onzin!
    Zij bleef maar in zijn ogen kijken, toen Bokito nag in berlijn was liep hij aan de hand mee met de oppasser, en gingen af en toe naar de pizzahut!
    Het is en blijft een wild dier, geen huisdier :rolleyes: dus die schadeklaim slaat dus echt nergens op!

Wil het echt voor diregaarde Blijdorp opnemen, stom mens grrr (en dr echtgenoot sprong in de bosjes ha!)
    Hoop dat ze niks krijgt, ja nogmaals een bezoekersverbod :x :x :x :x

jessica

17. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    Goed het heeft dus ook te maken met een groep gorilla's die ineens weg waren, het kan heel goed dat hij daardoor inderdaad anders reageerde dan normaal,
    hoe dan ook, dieren horen niet in een dierentuin of andere hokken,
    dat er een risico is dat er mogelijk iets kan gebeuren weet iedereen,
    als je dan zo doet als deze vrouw heeft gedaan, had ze alleen maar hoeven optellen dat het voor Bokito logisch zou zijn om haar te grazen te nemen, hopelijk krijgt ze een verbod om nog naar dierentuinen te gaan!
    ik mag hopen voor Bokito dat het met hem goed afloopt, want als hij nergens terecht kan, krijgt hij een spuitje, let maar op :cry: en het hele trieste is, dat hij nergens om gevraagd heeft, hij is sowieso het slachtoffer
    ik vind dit hele gebeuren in en in verdrietig voor hem

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,275
    4,508
    113
    Ik heb geen verstand van apen, tenminste het gaat niet verder dan dat wat ik op tv zie maar,

Het is toch altijd de bedoeling dat er 1 leider in de groep is, als dit niet zo is krijg je heel veel onrust e.d in een groep (volgens mij dan).
    Waarschijnlijk is er dus een 'familie' apen (met mannetjes die klaar zijn voor een eigen groep), verhuist om juist een groep voor Bokito

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,275
    4,508
    113
    Sorry was een beetje te enthousiast aan het drukken :rolleyes: :)

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,275
    4,508
    113
    Super enthousiast

Share This Page