Beinvloedt penecilline de zaadkwaliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wilma24, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij staan voor een lastige keuze. Dinsdag gehoord naar aanleiding van bloedonderzoek dat mijn eierstokken vrijwel niet meer te stimuleren zijn. We gaan toch nog 1 pogin doen met kort protocol. Dat kan aan het eind van deze maand, maar...

Manlief heeft vorige week penecilline gebruikt ivm een ontsteking onder zijn kiezen. Te laat bedachten we ons dat dat misschien van invloed zou zijn op de zaadkwaliteit. Normaal gesproken zouden we gewacht hebben, maar mijn eierstokken zijn zonhard achteruit gegaan dat wachten ook een risico is.

Iemand ervaring met penecilline tijdens de vruchtbaarheidsbehandeling?

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Is het niet zo dat mocht het al invloed hebben dit pas over 3 maanden meetbaar is? Dat is met koorts etc in ieder geval wel..

Verder geen idee, hoop van niet en dat dit jullie ronde gaat zijn! Sterkte!

3. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
  4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou het even overleggen met je gyn. Lang niet alle antibiotica en penicilline is slecht voor het zaad. En soms gaat het maar om zulke kleine verschillen dat het verwaarloosbaar is.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er wordt wel altijd naar gevraagd als je zaad moet inleveren voor een onderzoek of behandeling. Dus blijkbaar kan het effect hebben. Het effect zal misschien wel verschillen per soort. Dus ik zou overleggen met de gyn wat je het beste kunt doen. Ik denk dat het voor ons moeilijk te zeggen is zo. Succes!

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ow Wilma, ik zie dit nu pas.... Wat een naar nieuws meis! Wel fijn dat Ze het of een keer willen proberen. We lopen dan ongeveer weer gelijk denk ik... Ik ga maandag met de gonal beginnen. Mijn mijn is nu ook aan de penicilline en het VU zei dat het geen kwaad kan! Misschien stelt het gerust.
    Heel veel succes en x voor jou!

7. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Doortje, dank voor je reactie. Dat stelt me zeker gerust! Morgen eerste spuit weer voor jou. In welk forum ben je nu actief? Ik ga je natuurlijk weer volgen. Mijn man heeft vrijdag zaad ingeleverd om het voor de zekerheid nog even te testen. Morgen krijgen we de uitslag. Als het zaad goed is, gaan we zodra ik ongesteld wordt, beginnen met poging 3. Dit keer een verkorte cuclus. Op dag 1 starten met decapeptyl en vanaf dag 3 menopur erbij. Fingers crossed.

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik duim zeker voor je! Dank je wel ook voor je antwoord op mijn topic! Ik ben al weer geruster geworden, pfffff wat kan ik toch het gevoel hebben dat ik de controle moet houden ofzo... (de dokters zullen het wel het beste weten).
    Spannend voor jullie hoor! Wanneer verwacht je ongesteld te worden?
    Ik ben sowieso actief in het forum van IVF in Juni want die meiden volg ik al een tijdje en zij mij, maar misschien dat ik tegen de punctie zelf iets open of ergens aansluit waar meer meiden zitten die ook rond dezelfde tijd de punctie hebben. Dat vind ik altijd wel fijn om op dat moment ook te kunnen uitwisselen. Ik vind het ook leuk om op de hoogte te blijven van jouw IVF. Ik hoop het zo voor jullie!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik geloof ook dat antibiotica slecht is maar peniciline wel meevalt. Kijk, is het optimaal; nee, maar een optimale omstandigheid is toch nooit te creeeren :)

Deel Deze Pagina