Eerste werkdag serieus tegengevallen!

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door pixiehollow, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Gisteren ben ik, na onverwachts toch geen tijdskrediet te kunnen nemen, terug beginnen werken.
    Omdat het zo plots was dat ik toch zou gaan werken, kon ik niet terug beginnen in hetzelfde filiaal waar ik altijd heb gewerkt.
    Nu is mijn werk dus verder, busuren komen totaal niet uit waardoor ik 's morgens al om zeven uur moet vertrekken en pas tegen acht uur thuis ben! Dit voor werkuren van 9.00-18.00. Gevolg: mijn zoontje sliep al toen ik thuiskwam!
    Als mijn dag nu nog was meegevallen dan kon ik me er ergens nog wel bij neerleggen, het werk is nog altijd hetzelfde dat is nog steeds leuk, maar de collega's zijn niet bepaald sympathiek! Je merkt echt dat het vriendinnen onder elkaar zijn en ik de buitenstaander. Er is van heel de dag bijna niet tegen mij gesproken geweest! Een vriend van mij heeft ook een tijdje daar gewerkt en bij hem was het net hetzelfde, dus verandering zit er niet in denk ik.

Vandaag laat mijn zoontje echt merken dat hij me gisteren gemist heeft en schrik heeft dat ik terug weg zou gaan. Hij wilt steeds dat ik hem vasthoud, huilt vanaf dat ik hem neerzet, zelfs zijn lievelings speelgoed waar hij zo graag in zit is vandaag niet goed genoeg. Ik heb hem sinds lang weer in slaap moeten wiegen omdat ik hem niet mocht neerleggen in zijn bedje!

Door dit alles heb ik totaal geen zin om morgen terug te gaan werken!
    Heb al ergens anders gesolliciteerd, maar het duurt nog twee weken voor ik op gesprek moet gaan.

Nu ben ik al heel de tijd aan het twijfelen of ik naar de dokter zou gaan zodat ik tot die tijd toch al zou kunnen thuisblijven. (Ik heb nog steeds heel veel last van rug en bekken, dus heb ook echt wel een reden!)

Wat denken jullie?

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Last hebben betekent niet dat je niet kan werken.
    Als jij je ziek wil melden gaat dat ook niet via de huisarts.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    in belgie gaat dat dacht ik wel via de huisarts maar ik vindt het raar dat je ziek thuis wil blijven omdat je bij je kind wil zijn.
    Daar is je werkgever echt de dupe van. Neem dan onbetaald verlof op.
    Snap dat het wennen voor jou en je zoontje is maar dan maar ziekmelden terwijl je wel kan werken.
    Ik heb nog steeds last van mijn bekken maar heb werk waardoor het wel goed te doen is en ik ben heel blij dat ik na tijden uit de ziektewet ben.

4. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    kies voor onbetaald verlof. Dan zit je werkgever misschien wel met een probleem omdat hij acuut geen vervanging heeft, maar dat is wel zo eerlijk.

5. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie
    Ik heb me misschien verkeerd verwoord. Met last bedoel ik wel degelijk dat echt veel pijn heb. Heb namelijk twee werfels die geblokkeerd op elkaar zitten en als ik dan een hele dag moet heffen, heb ik zoveel pijn dat ik op het eind van de dag bijna niet meer recht kan staan.

Maar ik had voor mezelf al uitgemaakt om toch te gaan werken, kreeg het zelf ook niet over mijn hart om mijn collega's in de steek te laten (hoewel ze niet echt collegiaal overkomen).

Ben nu actief op zoek naar ander werk (gisteren ergens op gesprek geweest) en hopelijk kan ik dan vlug ergens anders beginnen.

Betaald verlof is hier geen optie, want dat kan je ook niet zomaar opnemen!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik weet niet hoe het in belgie zit, maar ik ben naar de bedrijfsarts geweest omdat ik ook mega last van mn bekken had en dus niet volledig kon werken.
    ik ben inmiddels alweer 2maanden aan het werk maar kan nog geen hele dagen werken.

als je je wil ziekmelden moet je goed nadenken of je er echt iets mee opschiet.
    ik zou na mn verlof nog 3weken vakantie nemen (was in overleg met vorige leidinggevende), maar dat ging niet door omdat het niet op papier stond en er teveel zieken waren.
    was dus ook een zware tegenvaller en heb het de eerste paar weken ook heel zwaar gehad door de combi met mn bekken.
    nu loopt het allemaal weer een stuk beter en merk ik dat ik het weer lekker vind om te werken.

succes ermee.

liefs doris

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie
    Hier moet je gewoon naar de huisarts gaan en die schrijft dan een briefje voor het werk. Een bedrijfsarts hebben we niet, wel kan je werkgever als hij dat wil een controlearts naar je thuis sturen om te zien of je wel echt ziek bent.

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik kan me voorstellen dat het tegenvalt, vooral de reistijd en dat je kind al slaapt. Met zulkeklachten, zou je ook kunnen overleggen (via HA) om korter te werken. Ben je eerder thuis, is beter voor je rug en je rust. Ik denk dat dat geen slecht idee is, toch?

9. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

misschien is het een idee om met je huisarts en/of bedrijfsarts te gaan praten, zij kunnen je dan een advies geven. Verlend ziek zijn na je zwangerschap wordt volgens mij vergoed via het UWV, maar dat weet ik niet zeker.
    het lijkt me voor jou nu belangrijk om voor jezelf te kiezen, je werk is nu even minder belangrijk.(maar dat is mijn bescheiden mening;)) Sterkte!

Lieve groet, Selma

Deel Deze Pagina