Hoi Vanaf januari ga ik terug werken dus ik probeer het nu al wat te overdenken. Onze dochter slaapt de nacht door.als we gaan werken zal mijn man tegen 7.30u naar de creche vertrekken.ze zou dus ten laatste gegeten moeten hebben voor dan.in de creche vragen ze ook haar de ochtendvoeding te geven voor ik haae kom afzetten. Nu komt het,ze is meestal wakker rond 6 u,soms zelfs 5 u. Nu geef ik haar eten en ze gaat terug slapen.als ik dat op een werkdag doe, is het alweer bijna terug tijd voor een fles als ik haar afzet en ik denk niet dat dat hun bedoeling is.ook vind ik het sneu om haar terug in bed te doen voor 3 kwartier,maar om nu elke morgen met haar op te zitten vanad 5-6u dat zie ik ook niet zitten. Hoe 'rekken' jullie maw het eten geven tot een moment dat het een beetje past in eigen planning en in planning creche? Groetjes
Wat raar dat ze op de crache niet ff die fles willen geven.. Gijs krijgt z'n ontbijt ook op de creche.. eerst fles, nu bordje pap.. brood kan ook, maar dan moet je als ouder dat zelf even klaar maken en meegeven.. "rekken" tot een gunstig tijdstip was hier dus niet nodig..Heb je gevraagd waarom ze dat op de opvang niet willen doen? halverwege de ochtend kunnen ze toch ook de fles geven?? tja en anders is t niet anders... Dan is rond 6 uur haar ontbijt.. en is ze tussen 8 en 9 uur toch aan de volgende voeding toe.. moeten ze niet zo moeilijk over gaan doen, vind ik..
dat is niet nodig, als je het uitlegt en ze weten het van tevoren dat ze de fles moet hebben, dan zullen ze dat niet erg vinden. je kunt een kindje beter in zijn ritme laten, dan de voedingen gaan uitstellen oid.
Volgende week heb ik een inleidend gesprek met de vrouw van de creche,een schat overigens,ik zal daar eens vragen wat de gewoonte is in dit geval ...mssn dat ze gewoon al 1voeding binnen moet hebben,welk u dan ook...
Je gaat pas in januari weer werken. Het is nu net december, dan heb je nog een aantal weken. Wie weet heeft jullie kindje over een aantal weken een heel ander ritme. Succes
Op onze creche is dat ook zo. De reden dat ze geven is dat het 's ochtends bij binnenkomst nogal druk is door alle kindertjes die binnenkomen en de ouders die misschien nog iets willen vragen oid. Ook begint er vaak 1 vroeg, en de andere iets later dus komt er wel heel veel op de schouders van degene die er vroeg is. Flesje geven is ook niet iets wat je makkelijk bij meerdere baby's tegelijk doet. Daarom vragen ze om het thuis te regelen, zodat het niet gelijk op de creche al hoeft. Om een uurtje of 9/10 bv is het alweer een heel ander verhaal.
In bijna een maand tijd is er een grote kans dat je kindje al langer zal slapen in de ochtend. Er bestaat best een kans dat je haar zelfs wakker moet gaan maken.... Ik zou het nog even 3 weken aankijken en anders dan aankaarten bij het kdv. Over het algemeen houden ze volgens mij allemaal daar zoveel mogelijk het ritme van het kindje aan.
Hier had ik hetzelfde probleem dacht ik. Want ons ventje komt inmiddels (vanaf 3 1/2 maand) om de 4 uur ipv om de 3 uur. Dus het probleem is vanzelf opgelost. En wat ook al eerder is gezegd, het duurt nog een paar weken, dus misschien is het ritme dan anders. En wat betreft voor 3 kwartier terugleggen, doe ik hier gewoon hoor. Alle slaapjes zijn meegenomen, zeker als hij naar het kdv gaat, zo'n dag is al vermoeiend genoeg. Als hij nog heel slaperig is, dan gaat hij bij aankomst op het kdv gelijk weer zijn bedje in, alleen maar handig voor de leidsters met de "ochtendspits". succes!