Goedenavond dames, Ik vroeg me af als hier ook mensen bekend zijn met chronische gehoorgang ontstekingen ? Het begon bij mij 2 jaar geleden dat me oren dicht klapte nu ben ik dit gewend omdat ze dan soms gewoon moeten uitgespoten worden maar dit was vlak voor het weekend dus de assistente van de huisarts gaf de tip om het weekend te druppelen met olijfolie en eventueel ook de douche kop er een beetje op te zetten. Nu heb ik dat dus gedaan maar ook een paar keer in plaats van olijfolie lauwwarm water er in gedruppeld. Na het weekend het uit laten spuiten maar bleef een soort van suisje hebben en steken in me oor dus de volgende dag weer terug geweest bij de huisarts. Heb inmiddels meerdere keren zure oordruppels gehad maar niks laat te helpen .. Ook met uitspuiten geeft de assistente nu ook steeds aan dat er ook geen normale troep naar buiten komt maar schilfers en ontstekings troep.. Maakt me ook erg onzeker omdat je het vaak ook kan zien .. Daarbij heb ik ook veel jeuk steeds opnieuw in me oren. Sorry voor het lange verhaal maar zoek wat herkenning
Ja ik! Ben net van een dubbele oorontsteking af, gister mijn laatste antibioticapil genomen. Heb nog wel druppels. Als kind al overtollig oorsmeer en steeds jeuk! Volgens mij heb ik ze wel tig keer laten uitspuiten. Nu klapperen ze ook nog maar ben iig niet meer koortsig. Heb zovaak ontstekingen in het jaar dit keer was het ondraaglijk en goed ziek van geweest alles was opgezet en eten ging moeizaam dus toch maar naar de dokter weer.. heb t gewoon zo vaak gehad dat ik niet eens meer naar de dokter ging ervoor.. maar ja nu dus hartstikke ziek van geweest. Mijn oren zijn heel gevoelig en snelle oorsmeer aanmaak en steeds jeuk dus heb nu druppels en moet wat vaker terug voor mijn oren.. Echt dat dove gevoel, alsof de helft van de dag aan je voorbij gaat.
Verwijzing naar de KNO-arts idd en eventueel een kweekje van de prut uit je oor. Het kan namelijk ook een schimmel zijn en daar helpen zure druppels niet tegen.
Heb je antibiotica gekregen omdat de druppels niet werkte? Ik merk dat ik nu ook steeds weer niet naar de dokter ga terwijl ik er wel hele tijd mee blijf lopen maar meer bang dat ze weer niet echt kunnen helpen. Heb als kind ook altijd meer oorsmeer gehad dus herken het wel
Ben al bij de KNO arts geweest en die heeft me weer doorverwezen naar de dermatoloog. Nu aan het wachten tot ik binnenkort een contact allergie test kan doen om dat uit te sluiten
Nee antibiotica EN druppels. Met de antibiotica ben ik nu klaar maar de druppels blijf ik gebruiken. Precies dezelfde redenen waarom ik ook gewoon niet naar de dokter ga maar die pijn die ik afgelopen weken had.. en niet kunnen slapen en hoge koorts dat is echt hell en de antibiotica hielp niet echt dat de pijn minder werd vraag me af of die überhaupt wel hebben geholpen maar ja ik moest de kuur afmaken. Heb ook veel paracetamol en diclofanac genomen dat werkte nog beter vond ik!
Is het geen (seborroïsch) eczeem? Is een allergische reactie ergens op uitgesloten? Ik heb oa hooikoorts, en klachten zijn bij mij meestal jeuk aan de gehoorgang.