Iemand verstand van Aquariums?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna28, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Er zit geen verwarming in. Alleen een pompje voor t zuurstof. Ik heb er 6 molly's in zitten.

Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar hij blijft brommen. Ik denk dat die vissen ondertussen hondsdol van me worden. Ik ga zo t tuincentrum even bellen ( komen bij de intratuin vandaan)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    #22 MamaChantal, 15 mei 2015
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
    Molly hebben een groter aquarium nodig en verwarming :(
    Jammer dat je zo slecht ingelicht bent
    Je kan beter even naar een aquarium zaak toe voor goede info.

Of Google even :) dan weet je ook al een stuk meer

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    #23 Born2beMom, 15 mei 2015
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
    6? Hoe groot is die bak dan??!!

Zie het al.. 15 l....
    Zielig voor die beestjes.....

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    In deze niet. kleinste model volgens mij.Word ook niet geleverd met toebehoren behalve licht naar mijn weten.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij de home 15 zit verlichting en een pompje. Geen verwarming. Kleinste model idd. Het zijn geen hele grote vissen. Heb de black Molly, in verschillende tinten (zwart, gespikkeld, wit en een gele) maar 6 vind ik zelf eigenlijk ook wel veel voor deze bak.

Ik heb de intratuin inmiddels gesproken, verwarming was niet nodig zeiden ze. Water op kamertemperatuur is goed genoeg. :(

Het pompje moet geruild worden. Hij hoort dit gebrom niet te doen, maar pompje is niet op voorraad en moest besteld worden. Komende week zitten we nog in het gebrom ;)

Bedankt voor het meedenken meiden!

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    black molly is een tropische vis die heeft verwarming nodig :(

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Klopt, en een Veel groter aquarium :(

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hoe groot zou die moeten zijn? Kan ik even rond kijken. Ik zag op internet dat er in Nieuwgein een grote aquariumwinkel zit. Want dit is idd wel sneu voor de beestjes

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    wauw wat zijn jullie ontzettend slecht voorgelicht.

Ter info wat voor je van internet afgeplukt over het houden van een black molly

https://www.visaquarium.nl/vis/Poecilia-sphenops

Als je het doorleest zie je dat ze een aquarium van minstens 60 cm nodig hebben (voor zwemruimte) de home 15 is 34 cm.
    Daarbij is een black molly een vis uit brak water en is het aan te bevelen om zeezout toe te voegen aan het water. Je ph waarde moet tussen de 7 en de 8 liggen en de temperatuur tussen de 27 en 30 graden.

Ik weet niet hoe warm jouw huis is maar denk niet dat het water die temperaturen haalt.

Als ik jou was zou ik eerste een verwarmingselement halen en je even inlezen op nano aquariums Nano aquarium planten en vissen, welke zijn geschikt?. want ik denk dat jullie aquarium daar geschikter voor is.

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dank voor je linkje en uitleg. Ik heb net de aquarium speciaalzaak gesproken, die zegt exact wat jij zegt.

Een groter aquarium en verwarming is nodig, want dit is zielig.

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Even een update, er komt een groter aquarium met verwarming. Is besteld, dus dat wordt pas van de week. Als iemand een tip heeft voor in de tussentijd?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Misschien kan je een grotere lenen van iemand / vissen bij iemand kwijt?
    Op fb heb je wel van die aquarium groepen in je regio.
    Fijn dat je nu wel de goede info hebt :)

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat goed dat jullie dit doen voor de vissen! En wat dieptriest van de winkel. Zou zeker een klacht indienen, ook bij het hoofdkantoor. Echt slecht. :(

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Lief van je, voor mij is het niet meer dan logisch om het dan allemaal aan te passen voor de beestjes. Idd heel slecht van de Intratuin. En voor mij weer een wijze les, gewoon naar iemand gaan die er verstand van heeft ;)

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat super goed zeg!!

16. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    aah intratuin... dat zegt genoeg ;)

Fijn dat je een groter aquarium gaat kopen! erg netjes. Ik neem aan dat de intratuin het te klein verkocht aquarium terug neemt?
    Zou zonde zijn als je door hun gebrek aan advies nu 2 keer een aquarium moet betalen...

Ik zou de visjes een beetje met rust laten totdat je de nieuwe bak hebt, en als je de nieuwe bak gaat klaarmaken gebruik dan je huidige water dat scheelt al een beetje in je opstart straks.

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb nu de home 60 besteld, dan zouden ze ruimte genoeg moeten hebben. De oude nemen ze idd terug, dus dat is netjes opgelost dan. Moet alleen nog een verwarming bij dan. Waar een vraag over een pompje allemaal wel niet toe kan leiden :D
    Bedankt voor de tips en adviezen allemaal!

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    lees je dan ook even in over nitriet pieken in je bak.
    Gebruik je nu alleen leiding water of heb je het vis proof gemaakt ?

wij verversen water die we met speciale flesjes ontchloren en bacterien er bij die nitriet afbreken in het water.

Denk ook na over een pomp wij hadden een kleine pomp die de bak niet goed ingedraaid kreeg koste ons helaas wat dode vissen door de nitraatpiek.

19. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Haha succes ermee!

Wat betreft de plaatsing van het pompje, hier zijn de meningen nogal over verdeeld. Het pompje met net aan het wateroppervlakte zijn. Alleen de een doet het net boven het water en de ander net onder de waterrand.

hier voorheen altijd boven het water maar de vissen (3 visjes) leken de sterke stroming niet heel prettig te vinden. Sindsdien net onder de waterrand en de vissen lijken rustiger. En voor ons is het ook fijner want je hoort hat water minder hard lopen :p

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Oh jee nitrietpiek? Dat hoor ik ook voor het eerst. Ik heb water wat in het zakje zat waar de vissen in zaten, aangevuld met leiding water.
    Als de ph waarde niet goed is, hoe krijg ik die dan op peil? Voeg je dan iets toe aan het water?
    En dat nitriet? Heb je anders een linkje voor me?

Haha knapie, dat had ik idd eerst ook met dat pompje. Ze vlogen alle kanten op. Heb t pompje idd net boven het water, je hoort het water ietsjes lopen. Alleen dat stomme gebrom hoor je heel duidelijk. Hopen dat dat met t nieuwe aquarium niet is.

Deel Deze Pagina