Iemand verstand van arbeidsrecht? SPOED!

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Wat een botte (en illegale) gang van zaken! Ik zou zeker niet zomaar akkoord gaan met ontslag met wederzijds goedvinden, want dat kan invloed hebben op een eventuele ww uitkering.. Laat ze het maar netjes via de rechter spelen als ze zo graag van hem af willen..

2. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik zou schriftelijk door middel van een mail, laten weten dat je man bereid is om te werken. Zo staat er zwart op wit dat hij bereid is om gewoon te werken, Dan kan er nooit gezegd worden dat je man niet wilde werken. Niks ondertekenen zonder het eerst door een arbeidsjurist te laten checken. Als je al de overeenkomst tekent, zorg dan dat er in staat met behoud op uitkering. Zodat je man een ww-uitkering kan aanvragen mocht dat nodig zijn.

Ik heb zo'n soort gelijke situatie ook meegemaakt, het wals heel naar maar het is wel goed gekomen.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hebben inderdaad donderdag meteen een mail gestuurd met wat er telefonisch is gezegd om te bevestigen. Daarin staat ook dat we het er niet mee eens zijn. Dat hij gewoon wil werken, maar de werkgever dat niet wil.
    Het is echt een rotsituatie. Eigenlijk willen we het niet helemaal via de kantonrechter spelen. Maar we gaan al zeker niet akkoord met wat er nu geboden wordt.
    Nu dus kijken wat de arbeidsjurist hiervan gaat zeggen.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is het een groot bedrijf? Met een directeur erboven die meerdere grote bedrijven heeft? Benieuwd naar de naam...
    Ik woon niet in de buurt maar wat ik lees is heel herkenbaar wat er nu bij t bedrijf van mn man ook speelt. Sterkte iig voor je man/jullie... Hopelijk snel een andere baan en kun je dit achter je laten. Sleep er een goede vergoeding uit!

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nee het is een bedrijf van 4 mensen die maar 1 bedrijf hebben ;)

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gisteren contact gehad met de jurist.
    Ze denkt dat we zeker heel wat meer voor elkaar kunnen krijgen dan het voorstel wat er nu ligt.
    Ze denkt dat we zeker een sterke zaak hebben en zij gaan voor ons onderhandelen.
    Nu zal alles heel snel gaan en zal er ws deze week nog een nieuw voorstel komen.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou dit topic sluiten, want niets zo irritant (voor jouw jurist) als een cliënt die op een forum/verjaardag/theekransje van alles heeft gehoord over dingen die er ergens wel wat mee te maken hebben, maar niet direct ter zake doen. Ik denk dat je gewoon moet vertrouwen op je jurist en je vragen aan haar moet stellen. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent en wat voor jullie het beste is. Wij kunnen wel in zijn algemeenheid dingen aangeven of zeggen dat je altijd het via de rechter moet willen uitvechten en dat je je poot stijf moet houden, maar 99% kans dat je daar weinig aan hebt.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina