De volgende situatie: Evy tobt al maanden met gezondheidsklachten. Met name hoesten doet ze eigenlijk continue sinds september. Daar kwam vanaf november zeker 1 keer per maand koorts of griep bij. Het hoesten was soms zo erg dat ze 's nachts moet overgeven. Ze heeft pseudkroep, keelamandelonsteking gehad, constant vieze oren etc. Toen Evy 9 mnd was heeft ze een rotsbeen (bot om het oor) ontsteking gehad en er zijn buisjes geplaatst. Deze zijn er erg snel uitgegroeid. Ze heeft eigenlijk nooit doorgeslapen 's nachts. Ik ging elke keer trouw naar de huisarts. Ze keek in haar oren, keek in de keel, luisterde longen. Allemaal niet ernstig. Dus naar huis en verder tobben. In januari heb ik een doorverwijzing gevraagd voor de kno of kinderarts, omdat ik zeker wil zijn dat er niet meer aan de hand was. We zijn 2 weken geleden naar de kno-arts geweest toen ze eigenlijk beter was. Hij schrok van wat hij zag. Enorme geirriteerde amandelen, druk op de trommelvliezen. Zijn oordeel alle amandelen eruit en oren doorprikken. Dit was dus het beeld terwijl ze eigenlijk op haar best was. Ik ben nu eigenlijk best boos op de huisarts. Ik ben wel 8 keer geweest sinds september en steeds was er niets te zien en niets aan de hand. Ik kan dit maar niet begrijpen als een kno-arts zo reageert. Ik twijfel nu om over te stappen naar een andere huisarts. Ik heb gewoon minder vertrouwen in hun deskundigheid. Wat zouden jullie doen?
ik zou denk ik toch even terugkoppelen naar de huisarts en vragen waarom ze niet eerder doorverwezen heeft. Weet niet waar je woont maar op sommige plekken is van huisarts wisselen heel moeilijk... weet je een huisarts waar je heen zou willen die je wel vertrouwt?
Volgens mij is overstappen hier niet echt een probleem. Geen idee eigenlijk wat ik zou willen qua type huisarts. Daar ga ik eens over nadenken. Ik vind het wel moeilijk om het terug te koppelen, maar dat ga ik wel doen.
Hoi, ik zou het sowieso terugkoppelen en als deze huisarts niet meer goed voelt, dan overstappen. ik heb iets soortgelijk iets meegemaakt met mijzelf. Ik bleek al en een hele tijd een infectie te hebben terwijl mijn oude huisarts mij steeds met niets naar huis stuurde en mij mij het gevoel gaaf dat ik mij aanstelde. Bij de andere huisarts was binnen 2 minuten met een simpel testje duidelijk wat er aan de hand was. De volgende dag ben ik terug gegaan naar mijn eigen huisarts met de resultaten van de testen, heb hem fijn de oren gewassen en meteen mijn medische gegevens opgevraagd en direct overgestapt. Succes met je beslissing!
zo zit ik ook te twijfelen, dankzij hem 2jr emt pijn rond gelopen. maarja waar vind ik een ha die wel luisterd, vind het zo moeilijk.
Ja dat vind ik dus ook lastig. Je hoort zulke slechte verhalen de laatste tijd over huisartsen,... Wat is dan de beste keus,...
Kun jij niet via via aan informatie over huisartsen bij jullie in de buurt komen? Ik ben toen dus overgestapt naar een andere huisarts nadat ik bij een kennis informatie over hem heb ingewonnen. En nu wij 3/4 jaar geleden zijn verhuisd heb ik weer onze huisarts uitgezocht n.a.v ervaringen van anderen.
he wat vervelend.. Ik weet niet wat ik zou doen.. Ik vind wel dat de ha je had moeten doorverwijzen. Ookal kon hij of zij niks vinden.. Het feit dat je dochter steeds ziek was had voldoende moeten zijn.. Dan moet er verder gekeken worden. Ik heb een geweldige ha en ook hij heeft een keer een verkeerde diagnose gesteld.. Verschil zit hem er in dat hij toen contact heeft gezocht om samen met mij na te gaan waar het verkeerd was gegaan zodat hij dat een volgende keer voor kon zijn!
huisartsen zijn ook mensen en kunnen ook fouten maken, maar dit vind ik wel een grove fout! en zeker dat jullie huisarts nog geen contact met jullie heeft opgezocht om zich te verontschuldigen oid vind ik erg! ik zou als ik jouw was kijken in de omgeving voor een andere huisarts. je zult nu denk ik heel snel je twijfels trekken als ze een conclusie maakt en dat lijkt me niet fijn. succes met je beslissing!
hier ook zo'n huisarts. ik heb al 10jaar rug problemen en kreeg steeds te horen dat ik me moest ziek melden van het werk om even goed uit te zieken... na 6jaar was ik het helemaal zat. kon inmiddels helemaal niet meer werken van de pijn. heb verwijzing naar andere artsen gevraagt, fysio gekregen maar ze vonden niks wat de pijn kon verklaren. na 10jaar op mn vaders advies naar een orthomanuele therapeut geweest en deze schrok hoe scheef mijn gewrichten en wervels staan... dus heb 10jaar lang met scheve dingen gelopen van heupen tot helemaal in mn nek. niks stond recht. mijn huisarts is er nog steeds heel lichtjes over en ook ik denk er over na om over te stappen naar andere huisarts. voordeel is nieuwe en frisse inzicht, nadeel is dat alles van voor af aan weer onderzocht moet worden met testen en weet ik het wat omdat de nieuwe dokter een eigen diagnose wilt stellen zonder hulp van je oude artsen. ook hier dus nog de twijfel. wat een gekluns is dat he met de dokters tegenwoordig...
In mijn vorige huisarts had ik ook geen vertrouwen meer. Mijn dochter had uitslag/eczeem, hij bleef maar middeltjes voorschrijven waar het alleen maar erger van werd. Hij durfde gewoon niet toe te geven dat hij niet wist wat het was en vertikte me een dooverwijzing aan een dermatoloog te geven. Ik was het zo zat, heb mijn dossier opgehaald en kort uitgelegd dat het vertrouwen weg was, mezelf ingeschreven bij een andere huisarts. Die stuurde ons vrijwel meteen door naar een dermatoloog en ze was er binnen 2 weken vanaf. Al die maanden voor niks allemaal troep op dr huidje gesmeerd. Dus ik zou lekker overstappen!
je moet om over te kunnen stappen naar een andere huisarts toestemming hebben van je huidige huisarts. je zult dus een gesprek aan moeten gaan. over dat geval met die kno arts dat heb ik precies hetzelfde gehad. mijn zoon is in totaal 13 keer geopereerd. de eerste keer doen ze standaard doorprikken en eventueel amandelen verwijderen. ik kan je nual zeggen dat dat niet voldoende is. dat zijn standaartprodedures. ze zal dus gewoon terug moeten voor de buisjes. is de kno arts dan ook meteen een slechte dokter? de huisarts moet ook procedures volgen anders krijgt hij op de kop van de kno arts. wellicht heeft hij iets te lang gewacht. maar huisartsen zijn ook niet meer zo vrij om mensen door te sturen als eerder houd at in je achterhoofd.daar komt nog bij dat huisartsen verdeeld reageren op kinderen heel jong al met buisjes te confronteren omdat soms de problemen ook door de groei verholpen kunnen worden.(en buisjes ook niet alleen zaligmakend zijn. ze gaan som snel los.) het kan ook een afweging van hem geweest zijn. dus hoe dan ook praat met je huisarts over je ontevredenheid, kom je niet tot een bevredigend antwoord dan kun je vragen of je over mag. de nieuwe arts zal dan wel van je huidige huisarts te horen krijgen wat de reden was. en eerlijk gezegd weet ik niet of je daarmee beter af bent. ook dreigt er een huisartsen tekort dus het zal niet meevallen.
Hoezo toestemming? Waarvoor? Je huisarts beslist toch niet wie jij als dokter wel of niet mag hebben? Hier ook gewoon overgestapt 6 jaar geleden. We hebben ons ingeschreven in een ander praktijk, op kennismakingsgesprek geweest en de volgende dag oude ha opgebeld dat ik daar wegga en mijn medische gegevens graag wil.
dan heb je geluk gehad adi. bij veel gemeentes moet je toestemming vragen aan je oude huisarts. dit omdat ze geen patiénten van de ander willen/mogen wegkapen. daar zijn dan afspraken over gemaakt.
nou ik ben overgestapt omdat ik verhuisd ben en dat hoefde ik niet eens te zeggen. Was geen enkel probleem. En ik ken ook genoeg kinderen die maar 1 keer door een kno geholpen zijn, dat kan best voldoende zijn, niet elk kind hoeft toch 13 geopereerd te worden?? ts, ik zou iig je huisarts ermee confronteren en dan kijken wat hij zegt. Om een goede nieuwe te vinden zou ik informeren bij mensen met kinderen die evt. dezelfde gezondheidsproblemen gehad hebben, zij kunnen vertellen hoe hun HA gereageert heeft.
tulip dat staat ook nergens hé. dat elk kind 13 keer geopereerd moet worden. mijn kind toevallig ja. en misschien nog wel een aantal. en een verhuizing is heel anders dan een klacht om te veranderen van huisarts.
nee dat was ook een voorbeeld omdat het in jouw post stond, er zullen er vast wel meer zijn. Maar omdat ts nu zo verward is, leek het net alsof het zeker is dat zij weer terug moet, misschien is het nu wel opgelost.
het is vrijwel zeker zo dat alleen doorprikken niet voldoende zal zijn als ze regelmatig oorproblemen hebben. alleen zeggen ze dat er van te voren niet bij en dat vind ik niet helemaal eerlijk. toen ik daar later iets van zei dat hij beter meteen de eerste keer die buisjes had kunnen plaatsen zei hij dat het bepaalde procedures zijn die ze verplicht zijn op te volgen. ookal weten ze al dat het niet afdoende is. ik vind dat stom. het scheeld een kind een operatie ( al is het een korte) en het scheeld een boel geld als je de ingreep in 1 keer voltooid.