Als ik groenten heb gesneden (ui, prei, paprika etc) dan blijft de geur ondanks het goed wassen toch. Als ik goed ruik aan mijn handen dan ruik ik de groenten nog. Nu doe ik bijna altijd handschoenen aan (maar ook die rubbere dingen laten geur achter...). Wat zou ik ertegen kunnen doen?
de quik chef bestellen van tupperware. Is wel duur maar ontzettend handig, geen stinkende handen meer en prachtig gesneden groenten. Ik gebruik hem elke dag!! En dan te bedenken dat ik altijd anti tupperware was.
Je hebt 'wonderzeepjes' te koop die ervoor zorgt dat de geur weer helemaal verdwijnt na het snijden. Het is gemaakt van roestvrijstaal. Zie hier: rvs zeepje, rvs zeep - Keukentotaalshop.nl Je kunt ook als je een roestvrijstalen wasbak hebt, je handen langs de kanten vegen. Dan schijnt het er ook af te gaan.
Handige tips! Ik was altijd mijn handen met tandpasta na ui ( geleerd van een visboer hahaha). Dan is de geur ook weg, maar rvs lijkt me een stuk prettiger voor de huid.
als ik ui of prei heb gesneden dan was ik mn handen met gewoon keukenzout en vevolgens met zeep. de geur is dan ook meteen verdwenen