Gisteravond heb ik na wat speurwerk dit gevonden Recht.nl Hierin staat het besluit beschreven over kdvtoeslag. Mijn vraag hierover is; Lees ik nou goed dat hier staat beschreven dat er per jaar/berekeningsjaar wordt gekeken of je aan je contract uren komt?! Dus als ik onregelmatig werk gemiddeld in 20 uur werk. Dan moet ik mijn zoon gemiddeld in het jaar niet meer dan 20 uur per week hebben gebracht?? Ik hoop zo dat ik dit goed heb gelezen. want dan hoef ik me geen zorgen te maken of ik mijn zoontje nog naar het kdv kan brengen. Ik heb nl een 0-uren contract en weet per dag of ik moet werken of niet. En kan het dus niet op voorbaat aangeven hoeveel ik werk!
volgens mij gaat het om de werk uren en de kdv uren dat die ovreen moeten komen dus niet 30 uur kdv en 20 uur werken
dat klopt de werkuren moeten overeen komen met de uren van kdv! en mogen niet hoger zijn. Je krijgt ze in ieder geval niet vergoed! Maar mijn vraag was meer;klopt het dat de uren achteraf worden berekend???? en gecontroleerd?
Ik hoop het zo, dan valt er zo'n grote last van mijn schouders. Want omdat er nu zoveel onzekerheid is moet ik misschien de opvang stopzetten of onder voorbehoud stopzetten. En als ik dat moet doen, ook stoppen met werken. En als ik dat moet doen dan kunnen we de auto wel weg doen. En moeten we rond komen van 200 euro oid.
Huh het is toch dat ze 140% van de gewerkte uren meetellen voor de toeslag? Hoe kan je in vredesnaam 20 uur werken en dan ook 20 uur opvang hebben als 1 persoon ze haalt en brengt. Dan heb je ook tijd nodig om op je werk te komen en weer terug. Edit, ik zie al dat dat idd in het besluit staat.
Ik heb begrepen dat jeover iets van 110 of 120% van de uren toeslag vergoed krijgt. Er is ook ruimte voor reistijd en pauze.
Ja 140% is het totaal. Indien het kind naar school gaat is het geloof ik iets van 75% ofzo? Omdat er dan natuurlijk minder opvang nodig is.
lees ik het nou goed dat de tegenmoetkoming bij een inkomen van 33000..... 48% is.... dat betekent dus nog de helft zelf betalen ipv de huidige 26%.... zeg me aub dat ik het fout lees want verderop lees ik nl weer dat de eigen bijdragen stijgt van26% naar 32%.... och weet je wat ik wacht het wel gewoon af.....
luckey ik lees inderdaad ook 2 verschillende dingen. Enerzijds staat er inderdaad dat 48% van de kosten wordt vergoed. En dan staat er verderop een tabel waarin hele andere percentages staan! Ik ben ook geen geleerde en snap er dus ook niets van! Als ik bij het nibud uitreken gaan wij voor 5 ochtenden in de week van 275 euro naar 310 geloof ik. Dat is nog te doen! Maar helaas wel weer 35 euro!
ALs je op deze site kijkt Steunpunt Kinderopvangtoeslag Kun je de percentages vergelijken. En wij krijgen 1,6% minder toeslag! Dus daar vanuitgaande dan zie je dus ook dat je beter van het tabel uit kunt gaan dan van die lijst met percentages, want dan zou iedereen veel meer gaan betalen! En ik lees dus dat de lijst met percentages excl werkgeversbijdrage is! Dus vandaar dat het een hoop scheelt! Tenminste dat lijkt me!
Weet iemand hoe het zit met de schoolvakanties? De oudste 2 gaan naar de bso, maar tijdens de schoolvakanties gaan ze hele dagen, daardoor hebben we een hoger uren aantal per maand dan 70%. Bij het nibud hebben we een berekening gedaan wat we meer gaan betalen, daar zijn we alleen van de uren van 2011 en 2012 uitgegaan, we gaan van 250 naar 370 euro per maand. Een flink bedrag meer dus, als we ook nog eens uren niet betaald krijgen is het voor ons niet meer te betalen.