Iemand verstand van bloedwaardes? Bloedbeeld

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzi98, 11 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.893
    3.069
    113
    In principe allemaal te verklaren door je zwangerschap is alles goed doorbloed, dus makelijker bloedneuzen. Wat is je bmi? Soms is het helemaal niet erg als iemand maar een beetje aankomt.

Ik denk dat je vooral veel stress hebt en het groot maakt. Dit zou echt door die vita D kunnen dus ik zou zo snel mogelijk een goede oplossing hier voor proberen te zoeken.

Suzi98 en Jessi79 vinden dit leuk.
  2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Per zwangerschap is wisselend hoeveel je aankomt, en hoe meer stress je hebt dan kan je ook minder aankomen.
    Bloedneuzen heb ik ook snel als ik zwanger ben ook logisch.
    Ik snap dat je oorzaken zoekt maar veel hoort gewoon bij zwanger zijn.

Suzi98 en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    Ik proef een beetje dat omdat je gevoel slecht is alles wat er gezegd wordt niet goed is.

Wil niet lullig overkomen maar veel dingen kunnen echt samen hangen met je zwangerschap.

Je geeft als laaste aan dat je nu afvalt ipv aankomt, dit kan echt door stress en zwangerschap komen.
    Ik ben bij beide kinderen afgevallen, 1ste 18 kilo en de 2de 6 kilo in totaal.

Sado, Jessi79 en Suzi98 vinden dit leuk.
  4. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oh nee hoor klopt wat je zegt. Ik wacht de echo dinsdag af, als die goed is is t goed, en anders zien we t dan wel weer.

5. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.050
    2.764
    113
    Vrouw
    Waarom is het dan goed? Als je milt niet vergroot is? Want volgens jou is er een ernstige somatische oorzaak. Dus als de milt niet de oorzaak is, hoe weet je nu dan dat je niet verder gaat zoeken?

Juul75, RoGiJuLi en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Reageer even op jouw hoor maar gericht op ts.

Ik denk wat ik al aan het begin poste maar ts zelf moeilijk vindt om hier ook naar te kijken nu. Dat haar psychische toestand hier helaas debet in is. Eigenlijk na wat ze steeds meer schrijft lees ik en volgens mij ook iedereen zwangerschapskwalen die de meeste onder ons herkennen. Wat wel vaak zo is als het psychisch niet goed met je gaat je er lichamelijk dan juist meer last van krijgt en dat vervolgens het piekeren nog erger worden en de klachten ook.
    Ik verbaas me namelijk ook ts dat ondanks je onderzocht bent nu zelfs in het zkh en hun nu ook geen zorgwekkende dingen vonden dat je je nog steeds zorgen maakt en allerlei gedachten hebt wat het zou kunnen zijn er er ook weer andere lichamelijke naar boven komen per post.

ik zeg dus niet alles zit zgn tussen je oren en de klachten ervaar je wel ts, echter ervaar je deze veel erger door je gemoedstoestand. Verder ben ik ook bang dat je na de echo niet gerust gesteld bent mocht er niks uit komen, juist omdat je ook in dit topic het moeilijk los kan laten.

Probeer het echt wat meer los te laten in je hoofd en succes met het verdere vervolg.

Shay25, Suzy85, Juul75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee, ik denk m’n milt, dus als dat het niet is heb ik er toch echt vrede mee.

8. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Omdat ik alleen op zwangerschaps gerelateerde dingen ben onderzocht in het ziekenhuis en op niks anders. Het is niet zwangerschapsgerelateerd dat roep ik al sinds het begin, het is ook erg gemakkelijk om te zeggen ‘goh is je zwangerschap’ of ‘goh is je angststoornis’. Maar nogmaals ik wacht de echo af dinsdag en dan laat ik het hier weten. Zou lullig zijn als t wel m’n milt is en iedereen me er zo van probeerde te overtuigen dat dat het niet is.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik ben door alles ook krap 5 kilo aangekomen en had bij de start een normale bmi. Is geen probleem :) en mijn bloeddruk kan ook omhoog schieten als ik veel stress ervaar. Terwijl het normaal juist veel te laag is en ik eerder flauwval.
    Het rotte is dat een hoge bloeddruk ook juist de stress gevoelens verergerd omdat het zo'n naar gejaagd gevoel is. Dat is gewoon slecht bedacht

Ik hoop dat je milt in orde is en dat de pop poli je door het laatste trimester kan slepen.

Ik weet hoe rot dat gevoel van hoogspanning is in je lijf. Mijn psycholoog gaf aan dat zelfs een trap van de baby in mijn maag, mijn adrenaline kan triggeren omdat mijn lichaam zo gevoelig is voor de stress nu.

Suzi98 vindt dit leuk.
  10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik ben van mening dat iemand goed zelf zijn/haar eigen lijf kan aanvoelen.

Na de geboorte van m’n dochter kreeg ik niets anders te horen dan ‘je stelt je aan’ ‘het zit tussen je oren’ etc etc. Uiteindelijk bleek er dus wel degelijk iets aan de hand te zijn.

Als TS zegt dat ze na de echo opgelucht zal zijn (als die goed is), dan zal dat zo zijn. Zij weet zelf het beste hoe ze ergens op reageert en hoe ze zich dan zal voelen.
    Niemand anders kan daarover oordelen.

TS: ik hoop dat het meevalt en dat je goede uitslagen krijgt! Vraag wel goed aan de arts over je bloedwaarden etc en of je eventueel iets bij moet slikken. Heel veel sterkte en hopelijk goede uitslagen!

jessy77, Madeliefje1234 en Suzi98 vinden dit leuk.
  11. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lief van je, dankjewel! Ik moet morgen bellen over die uitslagen dus zal inderdaad even alles navragen.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit zijn geen dalingen, maar normale dag-spreidingen. Zowel lichamelijk als spreiding in analytische apparatuur

Siepie85 en Suzi98 vinden dit leuk.
  13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Daar ben ik het ook mee eens hoor. En ben ook altijd van mening eerst alles lichamelijk uitzoeken. Echter laten tot nu toe onderzoeken nog geen gekke dingen zien dus de kans is dan ook klein dat een echo ineens een vergrote milt laat zien zonder afwijkingen.
    En helaas zie ik maar al te vaak dat men ondanks duidelijk geen afwijkingen toch niet gerust te stellen zijn naar meerdere second opinions zelfs. Soms is ons hoofd zo sterk dat het wel degelijk kan.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Die bloedingen zijn heel normaal als je zwanger bent. Alles is beter doorbloed. Ook je thrombocyten zijn prima in orde.
    Ff ter vergelijking voor jou. Mijne waren 40 toen ik zwanger was. Niet zwanger 80. Jij hebt meer dan het dubbele.

Suzi98 vindt dit leuk.
  15. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat is fijn om te horen. Wat laag zeg bij jou! Hetgeen waar ik me het meeste zorgen om maak is dat volle gevoel en de pijn links in m’n buik.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb even meegelezen;

Even ter aanvulling;
    Ook al is je milt vergroot dan nog kan de oorzaak "onschuldig" zijn.
    Ik zelf een flink vergrote lever en milt (zonder klachten van pijn oid) heel de molen door gegaan en bleek ik dus ongemerkt pfeiffer doorgemaakt te hebben. En pfeiffer geeft dus soms bij volwassenen een vergrote lever of milt.
    Dus al zou het vergroot zijn, zolang anderere bloedwaardes oké zijn doen ze daar ook niet zomaar iets mee en is er een afwachtend, gecontroleerd beleid. Ik wordt nog steeds op leverwaardes geprikt nu tot ze weer oké zijn bijv.

Suzi98 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.741
    18.848
    113
    Vrouw
    Bij mij kwam dit door cmv.
    Op echo gezien en de arts kon het voelen.
    Tijdens een pet-scan omwille van kanker(paar maand later) werd mijn milt terug besproken omwille van zijn grootte.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Maar cmv zal bij een zwangere als 1e nagekeken worden,als ze er al niet op geprikt is. Zeker in combinatie met schouder pijn. Ik ben er ook meteen op geprikt meteen na signaleren van vergrote lever. (Was ook voelbaar en bevestigd dmv echo).

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.741
    18.848
    113
    Vrouw
    Zelfs zonder specifiek te prikken op cmv (ik ben Belgische en bij ons word iedere keer meegeprikt als je zwanger bent) zou het in de andere resultaten zichtbaar zijn.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Klopt hier in nl wel andere frequentie van lab controle maar hoort meegenomen te worden inderdaad. Dus verwacht niet dat dat bij ts aan de orde is.

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina