Welk auto zou jij kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ben ik weer met een autovraag... :)

Ik wil een nieuwe auto kopen voor mijzelf. Hij moet ruim zijn, zuinig in gebruik, geen hoge wegenbelasting en max 24000 euro.

We hebben vandaag een proefrit gereden met een Citroen Cactus.. Voldoet aan al mijn wensen maar ik vind hem niet zo heel mooi... Ook jammer dat je geen algehele lederen bekleding kan kiezen.. Heeft iemand tips voor mij voor een andere auto die aan mijn wensen voldoet en binnen budget valt?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #2 mam1991, 24 jul 2015
    Laatst bewerkt: 24 jul 2015
    Ford fiesta, VW golf/Polo, BMW 1 serie ofzo 😎

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Mitsubishi ASX. Anders als je verwacht bij een SUV is deze niet zwaar (wegenbelasting 3 maanden 143 euro) en rijden wij er 1 op 16 mee.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga ze even googelen dankjulliewel!

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb nu een Kia Picanto. Eind 2013 gekocht.
    Ik wil 'm eind volgend jaar inruilen voor een 2 serie Active Tourer.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Skoda Octavia, rijdt heeeeerlijk en veel opties, zeker als je hem gebruikt koopt kom je wel een heel eind voor die prijs.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken! Een Kia picanto is inderdaad leuk! De 2 serie active tourer is ook leuk maar wel te duur om als tweede auto te nemen.. ☺️

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga eens kijken! :)

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nieuw kom je ook een heel eind zegt mijn man net. Hij werkt bij een skoda dealer ;)

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Oeps 2 x

11. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Scoda octavia... wij hebben hem nu 3 maanden en vinden hem zooo fijn 💜

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Snap ik. Voor ons is het ook de 2e auto. Ik vind zelf de Kia toch een te kleine achterbak hebben. Ik ga best vaak weg met de kinderen (weekendjes weg etc) en laadruimte is prut.

Ik vind zelf de Cactus spuuglelijk. Dus die zou niet aan mij besteed zijn.

13. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    volvo v50

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Fiat 500 L ♡♡

Of een bravo.

Love fiat haha :p

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik zou ook een FIAT 500L kiezen 😍
    Maar ik ben ook bevooroordeeld.

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hyundai I(x)20, Toyota Yaris/Auris (eventueel hybride), Kia Rio, Citroen DS serie, Renault Captur

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind de skoda niet zo mooi:)

Fiat 500L is leuk maar volgens mijn man zijn fiat autos slecht...;)(volgens mij vind hij hem gewoon niet zo leuk:p)

twinkle, ik ga ze opzoeken dankjewel!

Koala, dan is het inderdaad heel handig! ik rij niet heel veel maar ik rijd wel regelmatig naar mijn familie, dat is een kleine 2 uur rijden.. Mijn man rijd heel veel en zijn auto kost maandelijks best een hoop dus vandaar dat wij de auto die voor mij is, maandelijks zo goedkoop mogelijk willen..:) De cactus is inderdaad niet zo erg mooi dus vandaar dat ik nu nog eerst verder kijk haha:p

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kia Ceed, geweldige auto.

Vanaf 19000 heb je een hele nieuwe.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dus het is een tweede auto, en af en toe naar familie verder weg, maar op vakantie gaan doe je niet met deze auto?

Wij hebben een kleine tweede auto (formaatje picanto), maar zou hier idd niet 2u in willen zitten naar familie (met kinderen?). Ik zou kijken in de klasse polo, ibiza, fiesta etc. Net iets meer comfort maar wel flink goedkoper dan een cactus. Onze buren hebben een nieuwe citroen c3 en ik moet zeggen dat ik die erg mooi er uit vind zien, en hij heeft ruimte binnenin.

Voor het comfort zou ik er wel een startpakket opnemen , comfortabele stoelen, airco, cruise control etc zijn wel dingen die ik belangrijker zou vinden dan hoeveel auto eromheen zit (een Citroën picasso is veel auto maar rijdt in mijn beleving gammel en goedkoop).

Als je het over een kleine kleine auto hebt, waarvan je het gevoel krijgt dat je in een grote auto zit, dan zou ik eens in een Toyota IQ gaan zitten (geen aygo!). Maar die is zo onpraktisch klein dat zou ik niet doen...

Zelf zou ik een Duitse of Japanse auto nemen, omdat die wat beter staan aangeschreven (of dat wordt me iig verteld).

Mocht je nu een auto willen die met optiepakket boven je budget is, kijk dan eens naar een auto van een jaartje oud?

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    :$ :(

Haha nee hoor. Ieder zijn smaak. Heb je wel naar het nieuwe type gekeken?

Deel Deze Pagina