Wij overwegen om van aparte rekeningen, naar een gezamenlijke rekening te gaan. Voornamelijk om meer overzicht te creëeren. Wij hebben het nu zo verdeeld dat we beide bepaalde vaste lasten betalen, maar hierdoor hebben we minder zicht op het totaal aan uitgaven. Hebben jullie aparte rekeningen of een gezamenlijke (of nog weer een andere constructie)? En voor wie is overgestapt van apart naar gezamenlijk: vinden jullie het daadwerkelijk makkelijker en overzichtelijker? En zijn er ook nadelen? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met cadeaus voor de ander? Ik ben benieuwd!
Dit zijn topics die doorgaans eindigen in felle discussies… Hier alles op één hoop sinds we samen wonen. Wat van mij is, is van hem, en andersom. Alles gaat dus van de grote hoop.
Hier net zo. Inmiddels zijn we 21 jaar samen en denk 19 jaar een gezamenlijke rekening. Cadeaus evt met achteraf betalen, maar man kijkt nooit op de rekening en voor mij koopt hij cadeaus met de creditcard.
Toen ik nog getrouwd was hadden we elk een eigen rekening. En daarnaast een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten. We maakten allebei een vast bedrag over naar de gezamenlijke rekening. Het bedrag wat overbleef op de eigen rekening was voor jezelf
Wij hebben beide. Storten eenzelfde percentage van ons inkomen op de gezamenlijke rekening en daarvan betalen we alle gezamenlijke lasten.
Beide aparte rekening en daarnaast gezamenlijk waar we beide vast bedrag op storten. Van die laatste gaan alle gezamenlijke lasten af. De eigen rekening is voor eigen gebruik
Alleen een gezamenlijke rekening, al heeeel lang. Wel allebei een eigen spaarpotje (dat kan bij InG) waar we "zakgeld" op krijgen om eigen dingen van te kunnen doen, zonder te overleggen. Ideaal! En de eigen rekeningen opgezegd, scheelde weer in de vaste lasten
Wij hebben allebei een eigen rekening maar alles is aan elkaar gelinkt dus als ik inlog kan ik ook op de rekening van mijn man en hij andersom. Tevens zijn alle spaardoelen en rekeningen van de kinderen daaraan gelinkt.
Wij hebben allebei een eigen rekening en een gezamenlijke rekening. De gezamenlijke rekening is voor boodschappen. En voor de rest hebben we de lasten verdeeld. Man meer dan ik want verdiend veel meer. Ik vind een eigen rekening wel prettig, want heb wel een beetje een gat in mijn hand en zo kan ik goed zien dat ik echt even moet stoppen
Wij hebben allebei onze eigen rekening. Dit werkt voor ons het beste. Mijn man betaalt alle vaste lasten want hij verdient ruim het dubbele van wat ik verdien. Ik betaal mijn eigen zorgpremie en doe veel betalingen mbt de kinderen, kamp, schoolgeld, rijlessen, kleding. Ik heb een gat in mijn hand en het zou hier alleen maar voor ergernis zorgen als ik ook nog eens zijn geld er doorheen ga jagen dus dit werkt voor ons het beste. Ik ben daar heel eerlijk in, als ik geld heb moet het gewoon op maar nu is het mijn eigen geld en hoef ik geen verantwoording af te leggen.
Hier een gezamenlijke rekening en ieder een rekening apart. Op de gezamenlijke storten we allebei een vast bedrag voor alle vaste lasten. En met de rest van ons geld mogen we doen wat we willen om het zo te zeggen.