Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Ik heb pcos en ben sinds kort gestart met clomid. Nu heb ik de eerste keer op 50 mg een eisprong gehad. De tweede keer echter niet. Ik heb 5 oktober bloed geprikt en toen konden ze zien dat ikg een eisprong heb gehad. Hierna duphaston gebruikt, en vervolgens erg licht gemenstrueerd. Vervolgens gestart met clomid 100mg. Morgen de laatste dag. Nu vroeg ik mij af, of ik misschien toch zwanger kan zijn? Kan het zo zijn dat je met clomid een verlate eisprong kan hebben? Of is dat niet mogelijk? Nou hoor het wel. Alvast bedankt. Groetjes Cindy
Als je geen eisprong heb gehad kan je in principe niet zwanger zijn geraakt die maand. En hoe licht je ook menstrueerd, een menstruatie telt zo snel als er helder rood bloed mee komt. En ik denk dat ze t anders wel hadden gezien toen ze je hebben geprikt, volgens mij zit er bij die bloed onderzoeken ook standaard HCG bij......... Ik hoop dat je er wat aan heb.
Hé Brabbel, Bedankt voor je reactie. Denk dat ik er zeker wel wat aan heb!! Je gaat dan opeens allemaal van die rare dingen voelen en dan denk je en hoop je natuurlijk dat het een keer raak is. Maar denk dat het dan gewoon de bijwerkingen van de medicatie zijn!! Groetjes Cindy
Als er uit bloedonderzoek gebleken is dat je geen eisprong gehad hebt, dan kun je eigenlijk niet zwanger zijn. Of je moet veel later alsnog een eisprong gehad hebben. Maar die kans is heel erg klein. Maar als je zwanger geweest was, dan had je lichaam niet op de Duphaston gereageerd. Je lichaam had een bloeding tegengehouden. Het is wel logisch dat je weinig bloedverlies gehad hebt. Want je hebt de kuur na een cyclus zonder eisprong gekregen. Als je geen eisprong hebt, dan groeit je baarmoederslijmvlies ook niet. Met als gevolg dat er ook bijna niks af te stoten is, waardoor je dus weinig bloedverlies hebt. Ik heb ook altijd hele lichte menstruaties na een Primolut-kuur. Ik denk dat je klachten door de Clomid komen. Hier kun je wel misselijk, duizelig, moe, warm/koud van worden. Succes!