even een vraagje voor mijn schoonzus. ze zit een beetje in zak en as omdat ze vandaag een echo heeft gehad en daar werd verteld dat ze een te klein vruchtzakje had. ze is 13 en een halve week zwanger en het kindje zelf ligt goed op schema, daar is niets mis mee gelukkig, maar wat betekend een te kleine vruchtzak, wat kan dat voor gevolgen hebben. daar vertelde ze niet zoveel, alleen dat er niks hoeft te zijn.. ze heeft al een kindje verloren en een mk gehad, vandaar een beetje de paniek.. heeft iemand dit ook gehad en kan mij en mijn schoonzus geruststellen??
Ik snap niet zo goed wat je met een te kleine vruchtzak bedoelt. Een dooierzakje verdwijnt rond 8 weken, dan neemt de placenta die taak over. Een dooierzakje is dan niet meer op te meten. De grootte van een vruchtzakje doet alleen terzake aan het begin van de zwangerschap, als er nog geen duidelijk vruchtje aanwezig is. Met 13 weken is er geen vruchtzakje meer, lijkt mij. De lengte van het kindje zelf was wel goed?
ik DENK....... dat ze met vruchtzak... de vliezen bedoelt.... bij mij zag je dit mooi zitten op de pretecho met 9 weken..... de binnenste "zak" waarin het kindje zit.... ik heb alleen nog nooit gehoord... dat dit te klein zou kunnen zijn......... Sorry TS... geen ervaring... iig sterkte voor schoonzusje en de rest... en zou gewoon meer info vragen aan vk of gyn, wat hier de gevolgen van zijn of zouden kunnen zijn....
..eh snap dat niemand het dus weet, want ze had het blijkbaar verkeerd gehoord. sorry...Vanmorgen heeft ze de gyn gebeld en die vertelde haar dus dat er te weinig vruchtwater was.. Dus ze zit nog wel steeds in zak en as, want met 13 weken kan je nog niet zo goed de inhoud van niertjes en blaas zien en dit was dus ook al het probleem bij het kindje dat ze verloren had.. weet iemand dan of er nog vruchtwater bij komt? of blijft dit dan zo weinig???
volgens mij blijf je vruchtwater aanmaken gedurende de hele zwangerschap, maar corrigeer me als ik het mis heb. spinnekop
ja dat dacht ik dus ook, maar ze wordt wel voor de zekerheid doorverwezen naar het zh. hoop dat het allemaal goed is hoor.