Energiemaatschappij om 22.00 uur aan de deur

Discussion in 'De lounge' started by Luuz, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Even van me afschrijven hoor..

Iets voor tienen gaat de deurbel.. Vond het al vreemd.. Iedereen die 's avonds laat wil langskomen weten dat ze eerst moeten bellen of smsen omdat ik na 20.00uur de deur niet zomaar meer open doe..
    Tegelijkertijd heb ik geregeld met de buurman dat ik hem sms als iemand steeds maar op die bel blijft drukken hij even kijkt wie het is.. Dit i.v.m. meerdere inbraken die hier aan het begin van de straat werden gepleegd vorig jaar.. Is er een beetje in gebleven zeg maar..

Elk geval, ik doe die deur open, staan er twee jongens voor de deur.. "Mevrouw, wij zijn van Essent en we komen u een aanbieding doen."
    "Ja, want u betaald nu teveel, mogen we even binnen komen want het is buiten zo koud, dan leggen we het u uit."
    Nou mooi niet dat een vreemde binnen komt en al helemaal niet op dit tijdstip.. Onze hond stond achter de deur dus die er meteen bij geroepen.. We hebben een bull-terrier :D Beestje is nogal waaks en zodra het donker is en L. ligt op bed blijft ie altijd bij me in de buurt:D

"Mevrouw, u MOET ons echt binnenlaten want het kan u een hoop geld kosten"Kijkt eens door het raam naar binnen.. "O, ik zie dat u een kleintje heeft, nou dat kost heel wat hoor per maand, u kunt dat ene extraatje wel gebruiken.". Hij zag de box staan natuurlijk..
    Woest werd ik! Kom niet aan mijn kind:x
    Gelukkig las de buurman mn smsje op tijd dus die kwam ook al aanlopen.. En na een kort gesprek met de buurman zijn ze gelukkig weggegaan..

Heb een melding bij de politie gedaan en uiteraard kunnen zij weinig doen.. Morgenvroeg meteen Essent bellen, ze wilden/konden geen legitimatie laten zien..

Gelijk de deur extra op slot gedaan.. Ik zit doordeweeks zonder vent in huis en ben dus alleen met de kleine.. heb al hele rampscenario's in mn hoofd gehaald van een overval e.d.:) De buurman heeft nachtdienst maar zn vriendin is thuis dus die kan ik bellen mocht het nodig zijn..
    Oja, ook aan andere buren gevraagd en daar zijn ze dus ook langsgeweest..

sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt:)

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat erg he,..ik zou dat eng vinden en ook zeker niet open doen.
    Als ze echt van Essent zijn, zou ik zeker een kalcht indienen. getsie zeg.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vreemd. Ik geloof nooit dat die echt van Essent waren.
    Morgen inderdaad maar even nachecken en voor nu de boel goed op slot houden en de telefoon bij de hand.

Bah...je zou er bang van worden.

Kwebbel

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Sorry, maar ik snap niet waarom je dan toch open deed :(

Als het familie of vrienden zijn dan bellen ze je wel op je telefoon met de vraag of je open wil doen.

Ik zit ook elke avond alleen, omdat mijn vriend in de horeca werkt, maar zodra het donker is (in de winter dan) doe ik de deur niet meer open en in de zomer na 21 uur niet meer. Ze kunnen bellen wat ze willen, maar doe het écht niet...

Het is idd jammer dat dit soort dingen gebeuren. Helaas zijn er genoeg mensen waarbij het ze wel lukt en die er dan later achterkomen dat er dingen zijn verdwenen uit huis...

5. mii1989

mii1989 Bekend lid

Feb 15, 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd .. zou dan ook even met ze bellen .. hoe dat kan .. want dat is heel vreemd goed dat je van die lieve buren hebt die goed op jullie letten :)

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    @Annie24: werd er kriegelig van al dat gebel.. Ook geen zin om de kleine wakker te hebben.. ze hebben zeker 5x aangebeld..

Geloof ook niet dat ze van Essent waren hoor.. Zeker niet op dit tijdstip.. Ga mrogen zeker bellen..

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zouecht heel erg schrikken en best bang zijn als ze zo laat komen. En denken ze nu echt dat je dan overstapt ofzo? ze weten tegenwoordig niet meer hoe gek ze het moeten maken

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Bah wat eng zeg!

Mijn oudste dochter is een paar weken geleden op klaar lichte dag lastig gevallen door zo'n iemand van een energie maatschappij.

Die is op staande voet ontslagen........zegt energie maatschappij en heb zelf aangifte gedaan met de politie...

Je moet inderdaad morgen eerst verhaal halen bij Essent.
    Hun kunnen zo nachecken wie er en hoe laat ongeveer er klanten hebben gewerft aan de deur

9. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    He bah, wat een eng gedoe. :$
    Ik geloof ook echt niet dat ze van Essent zijn hoor.
    En meestal zijn ze maar alleen, en niet met tweeën volgens mij.
    En 22.00 is al helemaal een achterlijk tijdstip!
    Ik zou de politie bellen als ik jou was!

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    @Nathalie: Ja, had je verhaal gelezen idd. Brr, eng zeg..

Hond zit ook constant voor de deur nu haha.. krijg haar niet meer weg, denk dat ze vannacht niet in haar mand slaapt...
    Bah, nu op hart van Nederland (voorstukje) dat een oudere vrouw via een babbeltruc is bestolen in haar eigen huis.. Bah..

11. willemientje

willemientje Niet meer actief

hoi, ik werk bij essent.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet van essent is geweest, we hebben nl geen deurverkoop....wel melding maken morgen! Misschien dat er iets te achterhalen is...

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Jeeeeeetje en dan ook nog vragen of ze binnen mochten komen:$
    Goed dat je dat niet hebt gedaan Roeltje

13. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Willemientje
    Bedankt voor je reactie.. Ga morgen zeker een melding maken...
    Politie is ook op de hoogte maarja, die doen niks:(

Nathalie
    Laat echt geen vreemde binnen haha...
    Heb ik mn man trouwens beloofd hihi.. ik mag geen vreemde mannen in huis hebben:p Onze hond begon al te grommen en blaffen na een paar minuten en aangezien ze mensen kennis heeft.. Ze zouden er niet eens langs komen zonder dat ik haar terugroep.. We hebben haar goed afgericht wat dat betreft..

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Als het goed is heeft de politie hier wel een melding van gemaakt?
    Als je dan een tweede keer moet bellen dan weten hun gelijk al het hele verhaal

Goed dat je hond zo alert is.
    Ik heb 3 honden waaronder 2 hele grote berner sennen honden.
    Volgens mij kruipen ze achter de bank in dit soort situatie's;):D

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Haha onze Bull niet hoor.. is normaal een held op sokken (bang voor alles) maar als het op L. en mij aan komt is ze echt niet bang haha.. Ze is toen ik hoogzwanger was voor een herdershond gesprongen die op mij af kwam (mwa tot 3 x aan toe).. No way dat iemand aan mij of de kleine beeb mag komen.. Heerlijk hoor.. Nu ziet ze er ook best 'eng' uit, met een enorm stel tanden in haar bek, dus dat helpt ook

16. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt alert gehandeld, heel goed!! Ze komen echt niet met 2 man hoor voor een verkooppraatje. laat je niks wijsmaken en volg je onderbuikgevoel. Komen ze terug (vast niet als ze je hnd hebben gezien), weer voor je open doet smsén en buurman politie laten bellen en ze aan de praat houden tot ze er zijn.

vraag politie een melding te doen in plaatselijk krantje.

17. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    bij ons stonden 2 weken geleden ook mensen van oxxio voor de deur om 21.45,,
    Belachelijk toch??!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,100
    3,879
    113
    Die waren vast niet van Essent, raar tijdstip en bovendien zouden ze er normaal gesproken geen problemen mee hebben om hun ID te tonen.
    Ik doe 's avonds ook zelden open. En dan heb ik altijd nog zo'n dievenklem op mijn deur om eerst te kijken wie het is. Vervolgens hebben ze nog een hond die 's avonds ook aardig op haar hoede is, vind ik wel een fijn idee.

@Nathalie, je weet het nooit hoor, hoe je rond reageert. Ze voelen vaak perfect aan als iets niet in de haak is en zullen je op zo'n moment vaak wel beschermen.

19. Namedf

Namedf Lid

Dec 3, 2008
    80
    0
    0
    Een tijd terug ook op een rare tijdstip belde 2 gasten van een energie firma aan de deur, mijn vriend was thuis dus die deed open en de 2 gasten deden ook zo raar en konden zich niet legitimeren waardoor een hele discussie ontstond uiteindelijk gingen ze maar weg, omdat mn vriend begon te dreigen met de politie als ze niet weg gingen...

ik zelf doe nooit de deur open als ik niemand verwacht of het nou middag of de avond is ik doe niet open haha...

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Goed gehanderd hoor en wat een fijn gevoel zo'n waakse hond.
    Onze hond zou een jaar geleden echt blij geweest zijn als er 's avonds iemand aan de deur was en binnen kwam.
    Maar sinds die kleine van ons er is komt niemand ons huis meer in of uit zonder dat ik hem terug roep, voelt best fijn!

Share This Page