pfff ik baal als de stekker

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb me vandaag ziekgemeld omdat ik ziek ben. En zonet zag ik een voicmail bericht van me werk, terwijl de telefoon helemaal niet is overgegaan:(:( Dus ikke gelijk terug bellen ging opeens de huistelefoon, tot mijn verbazing zag ik het nummer van me werk. En ik had hun nog niet onze huistelefoon gegeven, dus ik ging opnemen. Ik moest wel want ja ziek thuis . Begint me chef gelijk, heb jij een een huisnummer?? Ik zo ja sinds kort eigenlijk. Oke zegt ze en je belt ons helemaal niet meer terug, vorige week hadden we je gebeld op je mobiele nr en je had ons niet terug gebeld. Ik zei ik was net bezig om terug te bellen, en ik heb problemen met mijn telefoon ik zag het toen veel later pas. En dit had ik ook verteld aan de andere chef.Maar ik had geen tijd om te zeggen dat ik het verteld had aan de andere chef. Dus dat heeft ze niet gehoord. En toen zei ze ben je nog steeds ziek ik zei ja, zegt ze bel morgen terug of je weer beter bent. En toen belde ik me moeder want zei heeft als enige onze huisnummer , en ze zegt doodleuk dat zij onze nummer heeft gegeven. Nu zit ik mooi in de problemen , ze gaat vast woensdag doorvragen waarom ik onze huistel nr niet heb gegeven en ik voel me zwaar kut nu, ben ook nog eens ziek:(:(

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meid gewoon uitleggen hoe het zit....

3. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    zeg je gewoon dat je je thuisnr nooit gebruikt.
    Wij hebben er ook 1 maar die hebben ze op mijn werk ook niet.
    Dus als ze er ooit 'achterkomen'. Tja maak geen gebruik van die tel...

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja precies, we gebruiken onze huistelefoon ook haast nooit , dus vandaar dat mijn moeder en de ouders van mijn man die alleen hebben. We gebruiken altijd onze mobiele. Maar kunnen ze mij hierom ontslaan?? omdat ik me huis nr niet heb gegeven?? Nu maak ik me hier druk om:(:(

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou, nee dat lijkt me niet hoor! (ontslag) Ik bedoel ze hebben toch een mobielnummer van je?
    En zeker wanneer je sinds kort een vaste aansluiting hebt...

Enne... ziek is ziek hoor. Je zou evt morgen tegen je leidinggevende kunnen zeggen dat je zelf wel aangeeft wanneer je weer beter bent. Iedere dag bellen zorgt er echt niet voor dat je eerder ziek bent

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Gaat het verder goed op je werk? Er zijn niet al problemen omdat je bv vaak ziek bent? Of zit je in je proeftijd?
    Als het verder allemaal prima gaat zou ik me hier niet zo druk om maken hoor. Je kan nou eenmaal niet altijd bereikbaar zijn, ook als je ziek bent niet.
    En je bent ook helemaal niet verplicht om je huistelefoonnummer te geven, je kan het toch ook vergeten zijn?

Maak je maar niet al te druk, en beterschap!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nee in de bijna 3 jaar dat ik er werk is dit de 4 de keer dat ik ziek ben , en dan ga ik ook altijd gelijk aan het werk zodra ik beter ben, ik ben maximaal 2 dagen achterelkaar ziek gebleven tot op heden.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Niet druk maken dus, je hebt alle recht om ff lekker op je eigen tempo bij te komen.

9. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Nee ze kunnen je niet ontslaan omdat je je huisnummer niet hebt gegeven.

en sowieso, ben je toch niet verplicht om je huisnummer te geven :( en zeker niet op de manier hoe je chef het zegt!

wij hebben ook een huistel, staat eigelijk overdags uit en savonds aan (dit door de stekkerdoos met aan en uit knop van de lampjes:p)

maar heeft me werk ook niet, zie het nut niet, ze hebben toch me mobiel.. en het kan altijd gebeuren dat ze precies bellen op een moment dat je net ff aan het douchen bent of dat je hem niet hoort.

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik snap eigenlijk niet waarom jij verantwoording aan je baas af moet leggen over het feit dat je een huistelefoon hebt!
    Het gaat hun toch geen reet aan of jij wel of niet een huistelefoon hebt?! Ze hebben een mobiel nummer van je en kunnen je daarop bereiken, dat moet voldoende zijn!
    Misschien ben ik een rare, maar als ze aan mij zouden vragen waarom ik mijn huisnummer niet doorgegeven heb, zou ik gelijk vertellen dat het hun helemaal niets aangaat en dat ze me kunnen bereiken op mijn mobiele nummer!

Zou me er echt geen seconde druk om maken meis, en me lekker richten op het beter worden, zodat je lekker hersteld bent met de kerstdagen!

11. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    meid hebben ze nu je nummer van je moeder... en heeft je werk het nummer van je moeder en dat gebeld om je te bereiken?

1 ze kunnen je hier niet om ontslaan.
    als ik ziek ben en lig in bed neem ik geen telefoon op.

2 ze hebben je vorige week gebeld en toen heb je niet terug gebeld... dit heeft toch niks met je ziek zijn van nu te maken?
    ik ben alleen bereikbaar voor werk op mijn werkdagen en via de mail. als ik vrij ben neem ik meestal mijn werk niet op. ik hoor dan wel in mijn voice mail of het belangrijk is.

3 ik heb toch wel een vraag bij je verhaal; je schrijft dat je je vandaag ziek heb gemeld. en je chef vraagt; ben je nog steeds ziek? was je nu wel of niet eerder ziek ook omdat ze je voirge week al gebeld hebben

liefs Hellen

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ben je verplicht dan om je huisnummer door te geven?
    als jij dat niet wil doe je dat toch lekker niet!
    wat is dat nou weer voor onzin!

13. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    kan me best voorstellen dat je je druk maakt, maar probeer het niet te doen. Jij kan er niets aan doen dat je ziek bent en bovendien van je telefoon, je bent er niet toe verplicht om je vaste nummer te geven. Ze hadden er toch ook om kunnen vragen?

En mag ik vragen, hoe komen ze dan bij je moeder terecht??? In ieder geval geen zorgen maken, gewoon uitleggen hoe het zit. Ik weet dat het lastig is van je af te zetten, heb zelf namelijk bij een bedrijf gewerkt wat vreselijk moeilijk deed met ziekmelden en er stond nog voor je je bed weer in ging al controle op de stoep. Daar heb ik ook een aardig "trauma" aan overgehouden. Maar bij deze baan, hoef ik me daar helemaal niet druk om te maken.

En zeker als je maar 4 keer ziek bent geweest en dat met een max van 2 dagen. Maak je geen zorgen, komt echt wel goed meid.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Dankjulliewel meiden, ik was ook boos op mijn moeder omdat ze mijn nummer had gegeven , terwijl ze het ook wist dat ik die niet aan mijn werk heb gegeven. En mijn man is vandaag toevallig ook thuis en die zegt ook dat ik me niet druk moet maken. Maar ja misschien komt het omdat ik zwanger ben en erg emotioneel ben op dit moment. Maar ze kunnen me niks maken dus :) daar ben ik blij om. En ik vond het ook stom dat ze gelijk begon over vorige week. Want toen had ik de tel ook nooit gehoord en had s' avonds pas gezien dat ze me gebeld hadden , of ik eerder wil beginnen was toen de vraag. Maar ja ik kan toch ook niet altijd bereikbaar zijn. Vond het wel erg stom van me chef:(:(

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoe ze bij mijn moeder terecht zijn gekomen? Nou dat komt omdat ik toen ik daar kwam werken nog thuis woonde. En toen ik ging verhuizen heb ik een paar keer gezegd dat die nummer die hun hebben van mijn moeder is , waar ik niet meer woon. Maar blijkbaar hebben ze die nummer nog steeds. Voor extra controle ofzo?? geen idee waarom ze haar belden ??

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nee vorige week moest ik pas laat beginnen om een uur of 5 s'avonds en toen belden ze of ik om 12 uur wilde beginnen en hadden de voicmail ingesproken. Maar ik snap niet waarom ze dat doen? want wie zegt dat ik me tel bij me hebt. En misschien ben ik wel in een andere stad aan het shoppen ofzo dan kijk ik toch ook niet voortdurend op me tel. Ik vind het een rare manier om zo ervan uit te gaan dat ik toch eerder kom werken. Ze dwingen ons lijkt het wel. En toen ging ik pas 5 uur werken en s' avonds had ik toen pas die voicmail gehoord. En ik heb me vanochtend ziek gemeld , en bij ons op het werk bellen ze meteen op dezelfde dag weer of je beter bent:( vind ik ook erg raar je kunt toch niet binnen 1 dag weer opgeknapt zijn.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,163
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat een zeikwerk, sorry hoor. Als jij nooit thuis bent heeft het ook geen nut je huistel op te geven. Maak je niet zo druk meid.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha Devilchase idd, ze zeiken echt veel ja . Mijn contract loopt in februari af en denk niet dat het wordt verlengd maar ben daar ook blij om eerlijk gezegd. Ik heb het echt helemaal gehad daar.

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

Je niet zo druk maken. Ze kunnen je nooit zomaar ontslaan. Willen ze je ontslaan, moet je wel iets ergs hebben uitgehaald. Bij ons op het werk is ziekmelden ook een drama. Toevallig ben ik nu ook ziek. Ik zit in de thuiszorg en van ons word verwacht, dat je vanuit je bed al je clienten gaat afbellen en afspraken maakt waneer je je ziekte uren gaat inhalen. Opzich wel logisch, maar op dat moment heb je daar totaal geen boodschap aan. Ik weet niet of er hier iemand op het forum zit die veel verstand heeft van ontslag ? Beterschap !

20. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    jeez, klinkt veel te veel als mijn oude baan.... ben zo blij dat ik daar weg ben! Heb nu een superleuke baan, met werk wat ook leuk is. Meid, maak je echt niet druk, jij doet niets verkeerd hoor!

Ze moeten gewoon niet zo raar doen en zeker niet als kleine kinderen gelijk je moeder gaan bellen. Echt, dat moesten ze bij mij eens flikken, dat zou toch van de zotte zijn?

Inderdaad ziek is ziek en meestal duurt dat toch wel een dag of 2 minimaal. Ze moeten blij zijn dat je zo weinig ziek bent geweest. En ik zat me af te vragen als jij daar al 3 jaar werkt, waarom heb je dan nog geen vast contract???

Zo te horen heb je het zelf ook wel gehad daar. Ik hoop dat je een leukere baan kan vinden. Ga anders eens rustig rondkijken. Geloof me, je vind echt wat leukers! Heb er ervaring mee! :D

Share This Page