hoi hoi, ik had eigenlijk een vraagje.stel ik word zwanger maar ben niet getrouwd kan ik dan toch de achternaam van me partner aan me kind geven en hoe doe je dat. je moet je partner de ongeboren vrucht laten erkennen dacht ik. maar wie weet over hoe en wat
Wij zijn niet getrouwd maar onze zoon heeft zijn achternaam. je gaat naar het stadhuis om te erkennen. het beste is om dit voordat je 5 maanden zwanger bent te doen. dit kost meestal niks en duurt 5 minuten. Je krijgt dan een document mee waarop staat dat hij jullie kindje erkend, en welke achternaam jullie hebben gekozen. dit document dient hij mee te nemen als hij het kindje gaat aangeven na de geboorte. Daarna kun je nog wat gezag betreft je vriend als voogd laten benoemen, dit gaat via de rechter middels een formulier. kost meestal niks, behalve de kosten van uiitreksels geboorteregister.
dit kost meestal niks en duurt 5 minuten. wij zijn ook niet getrouwd en mn vriend heeft sophie als ongeboren vrucht ook erkent, en wij hebben dus ook dat papierwerk zo moeten regelen, tis goedkoper dan trouwen, maar hier helaas niet gratis. incl. vrucht erkennen-papier, we hadden gba uittreksel nodig, we waren ong een paar 10 tjes kwijt.
Idd, je gaat naar het stadhuis daar erkent je vriend het kindje. Dan mag je kiezen welke achternaam het krijgt. maar dat kan maar 1 keer, de volgende kinderen van jullie krijgen dan ook die achternaam...
ht herkennen is zo gedaan je moet allen uitreksel van het geboorteregister van jullie bijde betalen. Wij hebben dat gedaan toen ik 7 maanden was. deze uitreksels zijn maar een half jaar geldig en deze moet je ook weer opsturen als je ouderlijk gezag aanvraagt dus 2 functie's voor 1x een uitdraai. Als je een rechtbank belt zei sturen dan papieren op en binnen een week als je je papieren hebt opgetsuurd na de geboorte krijg je een bevestiging
idd voor de geboorte van je kindje 'even' bij het gemeentehuis regelen. Was hier zo gebeurt, wel iets moeten betalen, maar echt geen idee meer wat. Papier wat je krijgt moet mee worden gebracht bij het 'aangeven' van je kindje. En zoals al gezecht de eventuele volgende kinderen van jou en je vriend samen krijgen de achternaam die je bij het eerste kindje gekozen hebt (in jullie geval dus de naam van je vriend)
Wij zijn ook niet getrouwd en gaan dat in de nabije toekomst niet doen. Maar een kindje willen we wel al. En die zal ook de naam van de papa krijgen
Hier ook niet getrouwd en Serena en Yaeda zijn door papa erkend en hebben ook zijn achternaam...was hier ook niet gratis, was iets van 10 euro kwijt voor de erkenning van Yaeda
wij zijn ook pas getrouwd nadat de kids er waren, de jongste was 8 mnd toen we trouwden...nu we eenmaal getrouwd zijn hoeven we dat gelukkig niet meer te doen, maar tis ff afspraak maken op het gemeentehuis (voorkom je lange wachttijden) en je staat zo weer buiten... wij waren bij de 1e veel te laks, elke keer denken, och dat doen we vandeweek ff...eind van het liedje zat ik in een rolstoel samen met hem op het gemeentehuis omdat mijn vliezen die dag gebroken waren en we nog niks geregeld hadden...
dus als ik het goed begrijp een geboorte uitreksel van hem en van mij maar me partner is in turkije geboren dan moet ik me schoonouders bellen ( in turkije geven ze de uitreksels ook mee aan de ouders ) voor de uitreksel als ik zwanger word dat weet ik het alvast we zijn van plan ergens in augustus zwanger te worden in 2008 maar ik wil op alles voorbereid zijn vandaar
Hahaha ik had je graag aan mijn balie gehad (werk op het gemeentehuis, burgerzaken en burgerlijke stand)! Geweldig! Dat was letterlijk op het nippertje erkennen van de ongeboren vrucht! (zoals het officieel heet) Hihihi