iemand verstand van een konijnenzwangerschap/bevalling?

Discussie in 'De lounge' gestart door marielle82, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

@marielle ja ik vind het ook zeker jammer dat ze zo verbitterd moeten reageren op jou net of iedereen zo is dat ze niet of geen liefde kunnen geven aan een konijntje
    dan kunnen ze net zo op mij reageren ik heb mijn konijn weg moeten doen omdat ik hoog zwanger was en niemand mijn stampertje wilde verzorgen omdat ik dus een erg zware zwangerschap heb gehad en amper nog iets kon doen
    heb gelukkig een super lief baasje kunnen vinden die er erg lief voor is die ook een konijn had en er graag nog een bij wilde hebben
    ik vind dat je de vraag hier net zo mag stellen hoor en wat een ander vind hoe jij ze moet verzorgen moet je echt lak aan hebben
    ik vind dat je de vraag goed heb gesteld om te vragen van hoe of wat als je het even niet meer weet
    ik hoop dat je lieve konijntjes goed te recht komen...
    en er ook super lieve baasjes zijn/ komen;)

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0

Hoi,

Het zijn Nederlandse Hangoordwergen. Echt zo lief.
    Bij die kleintjes beginnen nu de oortjes te hangen,schattig gezicht.

Ja, er is aardig vanaf geweken van een normale vraag.
    Onbegrijpelijk dat de opvangen zo vol zitten. Soms om de trieste redenen. Andere kant,beter zo,als dat de in de vrije natuur gezet worden...
    Maar goed,als ik er nou maar voor zorgt dat dat met mijn nijnen niet gebeurt, anders kom ik ze persoonlijk halen!

Oef...hoop niet dat ik nu weer een lading over me heen krijgt...:p

Baardkonijntje, zijn ook leuk he. Lieve kopjes...zwijmel...

Groetjes

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Ladouce; ik begrijp je frustratie maar het gebeurd vaak genoeg dat er nestjes bijkomen (mijn ouders kregen twee konijnen waarvan 1 al zwanger was; wisten zij veel.. nu hebben we alle 6 nijntjes binnen de familie verdeeld. Ik weet heus wel dat we er met zijn allen om moeten denken om ervoor te zorgen dat er niet teveel konijnen komen. Toch vind ik een castratie van rond de 50/60 euro voor zo'n klein beestje best duur (ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet kunnen betalen). Daarnaast is het idd beter om 2 bijelkaar te doen etc. De voorlichting aan mensen moet gewoon beter.. ik ben ook bezoeker en deelnemer aan het forum bunnybunch.nl, ik ben blij dat wanneer ik vragen heb over de nijnen dat ik die kan stellen aan anderen. Hierdoor krijg ik en goed beeld van de verzorging. Iedere nederlandse konijnen bezitter zou goede informatie moeten krijgen wanneer zij een konijn kopen. Dan nog zullen er steeds nestjes worden geboren. Hetzelfde als met katten denk ik. Daar zijn ook genoeg van, en de asiels zitten vol. Het zal altijd wel zo blijven..

@Marielle; oh die zijn ook schattig! :D
    Je zult ze vast wel kwijt raken aan lieve mensen :)
    Heel veel succes!

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Schattig! Ik ben er ondertussen achter dat het een gewone dwergkonijn is die ik geadopteerd heb. Maar het grappige daaraan: zijn linkeroor hangt en zijn rechteroor steekt :D Zo lief! Is misschien een kruising, heb eigenlijk geen idee.

Er zaten ook van die schattig hangoordwergen, maar mijn vriend vond deze mooier... :)

@ Muppet 80: Dat zal ook wel schrikken geweest zijn voor je ouders toen ze wisten dat ze een nestje gingen krijgen! Zie je dan duidelijk dat je konijn dikker wordt? Die van ons zat nl. samen met een stuk of 10 andere konijnen. Dan kan ik die wat in de gaten houden ;) Al denk ik niet dat daar een nestje van zou komen, want in een natuuropvangcentrum houden ze daar volgens mij wel rekening mee. En het is nog een jong beestje ook.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ja hoor, tijdens mijn werk als paraveterinair heb ik best veel contacten gehad met konijnenfokkers en die mensen fokken stuk voor stuk goed doordacht, gingen trouwens ook altijd trouw naar shows toe.

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Muppet ik was voor het castreren van mijn vlaamse reus 85 euro kwijt, en tuurlijk is dat een hap geld maar ik kies ervoor om konijnen te houden en dan moet ik ook de verantwoordelijkheid nemen dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren.
    Ik ben dan ook van mening dat als je daar je geld niet aan kwijt wil dat je dan of een gecastreerd konijn van de opvang moet nemen of gewoon geen.

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Tesske: helemaal mee eens. Ik ben er niet eens meer op in gegaan want ik wordt zo moe van dit soort reacties. Wij hebben meerdere stelletjes en alle mannetjes zijn gecastreerd. Wij gaan ook 2x per jaar naar de dierenarts voor de inentingen. Tja, diertjes kosten nou eenmaal geld.

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oef
    dacht een leuk topic te lezen maar wordt langzaam aan een redelijk onaardig topic... op een niet eens zo rare vraag!

naja
    leuk joh van die nijntjes! leuke beestjes blijven het.
    en veel plezier met de gezinsuitbreiding

10. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Okay Tesske, Dan heb jij toevallig zulke 'fokkers' ontmoet. Ik heb mn hele leven al konijnen gehad. Kwamen altijd bij fokkers vandaan, maar nog nooit zoeen ontmoet. Zullen vast zeldzaam zijn...
    Goed ...We zijn ver afgedwaald en de vraag die ik eigenlijk stelde is al lang niet meer van toepassing. Mijn konijnen maken het allemaal goed.
    Wie op een positieve manier nog wil reageren, kan natuurlijk mij een pb sturen oid.
    Succes met alle konijnen.
    Vooral Tesske en degene die zich aangesproken voelen,bedankt voor de vervelende reactie's, waar niet om gevraagd werd.

Groetjes vooral van de jonge hangoortjes.

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Graag gedaan hoor ;)
    Al heb ik na mijn 1e reactie waar je idd niet om gevraagd had verder alleen gereageerd op vragen van jou kant hoor...
    Ik hoop dat ik met mijn reacties misschien sommige 'stille' lezers de ogen heb kunnen openen over het konijnenleed.

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Tesske; ik weet idd dat je beter geen konijnen kunt nemen als je het geld er niet voor hebt, maar de realiteit is helaas anders.
    Ik praat het niet goed, maar wil er wel even de nadruk op leggen dat niet iedereen zo goed voorgelicht wordt. Ik heb het in dit geval dan ook niet over Marielle maar duizenden andere konijnenhouders die er geen rekening mee houden dat konijnen zich voortplanten als je even niet oplet. Zij zitten met de gebakken peren. Er zijn ook genoeg bijstandsmoeders oid die een konijntje willen kopen voor hun kind.. ik denk dat die er wel van schrikken als ze horen dat een castratie 85,- kost. Wat kost een konijntje uit een opvang eigenlijk?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben niets voor ons konijntje moeten betalen. We hebben wel een papier moeten tekenen dat we het niet gaan verkopen, slachten ed. Maar uiteindelijk weten die mensen ook niet aan wie ze een beestje meegeven he.

Wat wij wel hebben gedaan om een beetje te besparen is een tweedehands kooi gekocht (die nog in perfecte staat is) omdat ik wist dat die mensen die kooi toch niet meer gingen gebruiken. Maar dit is niet ten koste van het beestje; het heeft nu een huisje en een buitenren die overdekt is (hebben nogal veel roofvogels bij ons in de buurt zitten, dus dat was een vereiste).

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    nijntje hebben jullie van een opvang maar 1 konijn meegekregen?
    of hadden jullie al een konijntje

veel opvang plaatsen konijnen minimaal met 1 soortgenoot en vele opvangen vragen een bijdrage in castratie en inentingskosten.

in onze opvang kost een voedster 20 euro en een gecastreerde ram 40 euro ook zijn de konijntjes geent tegen myx en vhd.

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nijntje ik weet zo even niet meer wat wij voor onze andere ram hebben betaald bij de opvang, die overigens dus wel gecastreerd en geent is. ( wij hebben 2 koppeltjes in de schuur/stal )
    Weet nog wel dat het een bepaald bedrag was en dat we er nog een extra vrijwillige bijdrage bij hebben gedaan.

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik weet het ook niet meer wat we betaald hebben. Interesseerd me ook niet zo, betaal gewoon plus wat extra's als donatie.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hadden nog geen konijntje; daarom hebben we er ook maar 1 meegebracht. Als we merken dat dit beestje zich alleen voelt, kunnen we er nog altijd een bijhalen. De kooi die we nu hebben is naar mijn gevoel ook te klein voor 2 beestjes in te zetten.

Ik denk niet dat ons konijntje gesterilisseerd is, vermits het nog maar een heel jong is. Maar we moeten toch volgende week naar de dierenarts dus dan neem ik het even mee voor te checken.

Wij zijn nu aan't kijken om te doneren, omdat je verschillende mogelijkheden hebt daar. Dus dat gaan we zeker doen!

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.977
    113
    Marielle en haar konijntje weten genoeg, zeiden ze.

Deel Deze Pagina