overstappen stroom en gas?

Discussie in 'De lounge' gestart door Life in Pink, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben eens aan het rondkijken of overstappen op de energie maatschappij echt veel kan schelen.
    Wij wonen nu in een tussenwoning van 80m2 en betalen per maand aan Nuon 122,=
    Straks gaan we naar een hoekwoning van 125m2 en de oud bewoners betalen geloof ik rond de 170 per maand (weet alleen niet welke energiemaatschappij).

Nu heb ik al een aantal keer op tv gezien dat het echt loont om naar een nieuwe maatschappij over te stappen. Wie heeft dat gedaan en wat betaal je nu? (hoeveel vierkante meter?)

Groet Snoozie

2. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Denk er zelf ook over na om over te stappen naar een goedkopere leverancier. Maar ik ben altijd bang dat er dan van alles misgaat, zoals geen energie, spooknota's etc. Wat zijn jullie ervaringen met overstappen?

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik lees ook mee.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Kun je doen, maar ik zou je willen aanraden het bedrag dat je bespaart even op een spaarrekening te zetten.
    Als blijkt dat ze dan toch niet zo goedkoop zijn, hoef je die torenhoge nota niet ineens op te hoesten......

Maar goed, dat zou ik doen.....

5. Life in Pink

Geen ervaringen van meiden die het inmiddels gedaan hebben??

Groet ~Snoozie

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier zeer slechte ervaringen met Oxxio, niet doen!
    Wij zitten al jaren bij Essent.
    Maar Oxxio bleef ons lastig vallen met onbetaalde rekeningen van de vorige bewoner van ons huis, telefoontjes en zelfs sms-jes op onze huistelefoon. Brieven van deurwaarders etc.
    Het heeft 3 jaar geduurd voor we er vanaf waren.
    We werden van het kastje naar de muur gestuurd.

Voor die paar euro's per jaar blijf ik waar ik ben!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben overgestapt van Delta naar Greenchoice. En dat scheelde zo'n € 20,00 per maand geloof ik. Geen gedoe mee gehad, maar binnenkort moet de eindafrekening worden gemaakt van ons oude huis dus ik ben wel heel benieuwd of dat gaat zoals het moet.

Maar goed, verder is alles netjes gegaan. Heb een keer de klantenservice moeten bellen en toen werd ik ook netjes geholpen. Dus tot heden positief.

8. Life in Pink

En iemand toevallig overgestapt op de Nederladse energie maatschappij? Daar ben ik erg benieuwd naar, dat lijkt er wel goed uit te zien namelijk.

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ben nu zelf ook aan het rondkijken of het verstandig is om straks in het nieuwe huis een andere leverancier te nemen..

Ik stap in ieder geval niet over op nem
    nav

Nederlandse Energie Maatschappij, de nationale energiekampioen! Duurzame energie tegen inkoop.

als je onderaan de voorwaarden kijkt zie je dat het exclusief transportkosten is.. ( die moeten er nog bij op of krijg je apart van je netbeheerder van gas/licht er bovenop ) Dan scheelt het niks meer en is het veelste veel moeite om over te stappen...

nu maar even verder zoeken :)

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik ben laatst ook druk aan het kijken geweest of het voordeliger zou zijn om over te stappen. Waar ik me over verbaasde was dat de energietarieven vaak wel voordeliger zijn maar dat de energieheffingen dan veel hoger zijn.
    Heb toen het verschil berekend tussen de essent en de nederlandse energiemaatschappij en al met al scheelde het dus 20 euro per JAAR.
    Daar ga ik dus echt niet voor lopen knoeien. Nu weet ik wat ik heb en dat moet ik daar nog maar weer afwachten. Ik zou je dus wel willen adviseren om niet alleen de energiekosten te bekijken maar ook de heffingen enzo mee te rekenen. En dan scheelt het vaak bijna niks.

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @blaine jah precies de heffingen oftewel de transportkosten ;)

Ik had nog even verder gekeken maar volgens mij heeft het door de prijsdaling wat per 1 juli in is gegaan weinig zin om over te stappen.. Het scheelt elkaar zo goed als niks

Deel Deze Pagina