Snipperuren

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu voel ik mij toch wel heel blond. :)

Gister heb ik mijn werkgeefster gemaild of ik 2 dagen vrij kon krijgen, dit was geen probleem.
    Nu vroeg ze alleen hoeveel snipuren ik er voor wou hebben, als ik niks aangaf dan zou ze gewoon de uren erop zetten die ik zou moeten werken.

Is het nu de bedoeling dat ik meer uren mag opgeven? En krijg ik die dan betaald?
    Wat extra loon kan ik stiekem goed gebruiken dus dat zou wel goed uitkomen.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kon bij een van mijn vorige werkgevers inderdaad meer uren laten invullen omdat ik part time werkte. Het mocht aangevuld worden tot de max per dag. Dus zo'n 8 uur per dag.

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje Lieseleentje,

Ik heb nog nooit van doen gehad met snipperuren dus dat is allemaal weer nieuw voor mij.
    Gaat er overigens niet veel na de belasting uiteindelijk want daar heb ik wel eens iets van vernomen?

4. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Huh? Maar als je meer snipperuren opneemt dan je normaal werkt, bijvoorbeeld 8 ipv 4, dan neem je toch eigenlijk 2 vrije dagen in 1x op? En dan krijg je deze maand wel een dag extra uitbetaald, maar als je een andere keer een dag vrij wilt nemen, heb je geen snipperuren meer en krijg je die maand een dag minder uitbetaald. Of snap ik het nou niet goed?

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen flauw idee hoe dat zit, ik heb nog geen vakantie aangevraagd en ben dat voorlopig ook niet van plan misschien staat er dus aardig wat open? :)

6. p1982

p1982 Niet meer actief

zou gewoon je overzicht vakantie uren opvragen, ene werkgever is het voor heel 2015 al bekend en andere krijg je pas per maand

als je 8 uur werkt en je neemt die dag vrij kost het je dus 8 uur

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Huh? Je kunt toch niet meer uren opnemen dan daar je werkt? :(
    Snipperuren zijn gewoon je verlofuren, dus daar krijg je geen extra loon door.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Normaal gesproken laat je je uren aanvullen tot de uren die je per week werkt. Als je een contract hebt voor 30 uur en je neemt een volle dag vrij (of twee halve dagen) gaan deze uren van je snipperuren af. Als je geen snipperuren meer hebt staan, krijg je gewoon uitbetaald, maar kom je in de minuren.
    Tenminste, zo doen wij dat.

Verwar deze uren trouwens niet met vakantie uren, dat staat los van elkaar.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hoezo zit er verschil in verlof uren en vakantie uren? Bij ons is dat gewoon hetzelfde hoor

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Waar ik werkte had je vakantie uren en meeruren. Beide mochten gebruikt worden door parttimers om extra op te nemen bij een vrije dag. Dus ik werkte 15 uur gedeeld over 5 dagen als ik dan een vrije dag nam dan mocht ik 3 uur opnemen en dit aan laten vullen tot 8. (8 is het maximaal aamtal uur per dag) overigens deden ze dara ook altijd eerst meeruren en dan pas verlofuren want meeruren mochten beperkter meegenomen worden.

Zoals je ziet is het dus heel verschillend, misschien gewoon even navragen bij je leidinggevende?

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij ons zit er wel degelijk verschil in snipperuren en vakantie uren.

Deel Deze Pagina